Zdrava hrana, dobra investicija
Zasićeni jednom te istom ponudom „brze hrane“, četvorica prijatelja iz Rumunije – Dan Isai, Radu Lupaš, Daniel Lar i Vlad Lupaš – odlučuju da investiraju u novi gastro koncept i 2012. pokreću Salad Box. Ideja je bila vrlo jednostavna: ponuditi potrošačima u Rumuniji zdraviju alternativu tipičnoj brzoj hrani – obroke koji će biti priremljeni brzo, ali koji će biti nutritivno bogati i bazirani na svežim sastojcima. Sve to, po pristupačnim cenama.
Prvi restoran su otvorili u Klužu, drugom po veličini gradu u Rumuniji. Da su dobro detektovali potrebu na tržištu, pokazalo se vrlo brzo. Salad Box je postao toliko popularan da je kompanija u roku od godinu dana otvorila još 12 lokacija – od toga, tri restorana su bila otvorena pod franšizom.
Naime, brzim razvojem franšize i afirmacijom saradnje s drugim preduzetnicima zainteresovanim za ovaj koncept dodatno su ubrzali širenje lanca na lokalnom i međunarodnom nivou. Danas, pod imenom Salad Box posluje više od 70 restorana – i to u Rumuniji, Mađarskoj, Francuskoj, Malti, Bugarskoj, Italiji, Sloveniji, Češkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, SAD, Kanadi i Alžiru.
Govoreći o ciljevima i vizijama kompanije, Radu Lupaš, suosnivač Salad Box-a, kaže da su svesni da potreba za jednim ovakvim konceptom postoji gotovo na svim tržištima sveta. Stoga su i fokusirani na međunarodno širenje, a u ovoj fzi razvoja, najviše su usmereni na tržišta Istočne Evrope. Zainteresovani su i za tržišta ovog regiona, pre svega Srbiju.
– Tražimo franšiznog partnera koji poseduje liderske veštine, koji ima kapaciteta da prati pravila uređenog sistema, poslovne procese i procedure koje takav sistem podrazumeva. Kandidat treba da bude motivisan, istrajan i spreman da se fokusira razvoj ovog biznisa. Naravno, podrazumeva se da je ljubitelj zdrave hrane te da želi da konstantno napreduje u ovoj oblasti – opisuje Lupaš profil idealnog primaoca franšize.
PODRŠKA PRIMAOCIMA
Pre otvaranja:
- Savetovanje i podrška pre otvaranja restorana
- Posredovanje u svim upitima između primaoca franšize i odeljenja za podršku
- Definisanje rokova za sprovođenja zadataka, prema GANTT-u
- Nedeljni sastanci
- Poseta partneru
Otvaranje:
- Obuka za vlasnika i menadžera
- Obuka za zaposlene/podrška pri otvaranju
- 2D planovi (uključujuće i sve neophodne izmene predloženog plana)
- 3D renderi (građevinski planovi)
- Detaljni plan opremanja
- Profesionalna podrška u procesu građevinskih radova na uređenju prostora
- Procena investicije
- Snabdevanje proizvodima
- Organizacija isporuke i preuzimanja
- Tehnička podrška - pre samog otvaranja
Tekuća podrška:
- Ažuran asortiman proizvoda/artikala
- Specifikacije i detalji za sve proizvode
- Operativni priručnik koji uključuje recepte i uputstva za zaposlene
- Onlajn digitalni materijali
- Dizajn i proizvodnja marketinškog materijala za otvaranje restorana
- Paket za prisustvo na društvenin mrežama
- Istraživanja tržišta
- Predlozi za marketing miks
- Imejl adrese
- Kupovina lokalnog domena
- Izrada veb-sajta
OČEKIVANI IZNOS INVESTICIJA
70.000 - 50.000 evra, u zavisnosti od lokacije

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...