Zaradi na jeftinoj kafi
– Sve je počelo na jednom od mojih putovanja po Izraelu – priseća se Avi Kac, osnivač Cofix -a. – Stali smo na benzinsku pumpu, svratili u prodavnicu po osveženje. U džepu sam imao 50 šekela (oko 1.500 dinara). Naručio sam kafu i sendvič, a moj prijatelj ledenu kafu i pakovanje žvaka. Međutim, kad smo dobili račun, morao sam da se vratim do kola po još novca... – priča Kac.
– U tom trenutku sam se zapitao zašto bi kafa i sendvič morali da koštaju tako mnogo! Neko ko je stalno na putu i ima želju da popije više od jedne šoljice kafe dnevno i, uz to, pojede neki mali obrok, morao bi da potroši 2.500 šekela mesečno (više od 75.000 dinara) – kaže Kac.
Tako je 2013. godine osmislio i pokrenuo Cofix – lanac kafića u kojima će se služiti kvalitetna kafa po vrlo povoljnim cenama. Na domaćem tržištu su bili gotovo bez konkurencije te ne čudi što Cofix prodaje više od 150.000 šoljica kafe dnevno, i to kroz 350 kafića u Izraelu, Rusiji, Belorusiji i Poljskoj.
Šoljica kafe prvobitno je koštala oko jedan dolar (oko 100 dinara), što je izazvalo pravu pometnju na tržištu, ali je kompaniji obezbedilo verne kupce. Međutim, zbog rastućih troškova, kompanija je 2017. morala da poveća cene kako bi ostala u igri. – Tokom tih nekoliko godina, renta i plate u Izraelu su porasle za 15%. Iznos minimalne plate je dva puta menjan. Pored toga, i cene osnovnih sirovina su porasle, tako da je taj potez bio više nego opravdan. Napravili smo revoluciju i, pri tom, nismo puno podigli cene. One su i dalje ispod realne cene proizvoda – objašnjava Kac.
U Cofix-u je kafa više nego duplo jefinija u odnosu na cene glavnih konkurenata. Osim toga, lanac prodaje i druge proizvode – ceđene sokove, šejkove, peciva, kolače, sendviče, salate, paste... – takođe po cenama koje su niže od tržišnog proseka.
I franšiza po pristupačnoj ceni
Vođeni principom „kvalitet po pristupačnoj ceni“, lanac se brzo proširio po Izraelu i Rusiju. Kompanija je sada fokusirana na tržišta Istočne Evrope i traži partnere koji dele iste vrednosti kada su kafići u pitanju – od cene i kvaliteta proizvoda do izgleda i uređenja prostora.
Ime, ponuda i jednostavna crno-bela estetika pomogli su Cofix-u da postane vrlo prepoznatljiv brend. U kompaniji ističu da su razvili poslovni model otporan na krizu, a koji se temelji na osnovnom principu – kvalitetna ponuda po pristupačnim cenama. Za investitore i primaoce franšize, dostupan je širok izbor fleksibilnih formata, kao i model fiksnih cena koji dolazi sa sveobuhvatnom poslovnom podrškom kompanije Cofix Group. Poznato je da kompanija nudi popust novim franšiznim partnerima.
Podrška primaocima franšize
- Stalna stručna podrška i pomoć „na terenu“
- Sistem nadzora
- Savremena IT rešenja
- Marketing na društvenim mrežama
- Izrada programa lojalnosti i aplikacije za mobilne telefone (Apple, Android)
Osnovni zahtevi sistema
Kriterijumi za kandidata:
- Nije potrebno iskustvo iz oblasti ugostiteljstva
- Kandidat treba da poštuje partnerski odnos, disciplinu te da razume osnovna pravila poslovanja
Kriterijumi za otvaranje kafića:
- Istaknuta lokacija u centralnim gradskim zonama
- Prednja strana lokala okrenuta prema ulici ili na uglu
- Površina lokala od 30 do 250 kvadrata
- Minimalna širina lokala 3,7m
Očekivani iznos investicija
Za otvaranje kafića pod franšizom Cofix-a potrebno vam je između 35.000 i 65.000 evra. Tačan iznos zavisi od veličine prostora i koliko je potrebno rada kako bi se prilagodio pružanju ugostiteljskih usluga. Najčešće je to oko 45.000 evra.
- Investicija – od 35.000 evra
- Ulazna franšizna naknada – 6.500 evra
- Marketing – 2% prometa.
- Mesečna franšizna naknada – 6% prometa

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...