Utorak
28.09.2021.
Cofix, lanac kafića s povoljnim cenama, pojavio se na tržištu Izraela kao žestoki konkurent Starbucks-u. Danas, nakon što su postigli zavidne rezultate na postojećim tržištima, nameravaju da biznis prošire i širom Evrope.
 

Sve je počelo na jednom od mojih putovanja po Izraelu – priseća se Avi Kac, osnivač Cofix -a. – Stali smo na benzinsku pumpu, svratili u prodavnicu po osveženje. U džepu sam imao 50 šekela (oko 1.500 dinara). Naručio sam kafu i sendvič, a moj prijatelj ledenu kafu i pakovanje žvaka. Međutim, kad smo dobili račun, morao sam da se vratim do kola po još novca... – priča Kac.

U tom trenutku sam se zapitao zašto bi kafa i sendvič morali da koštaju tako mnogo! Neko ko je stalno na putu i ima želju da popije više od jedne šoljice kafe dnevno i, uz to, pojede neki mali obrok, morao bi da potroši 2.500 šekela mesečno (više od 75.000 dinara) – kaže Kac.

Tako je 2013. godine osmislio i pokrenuo Cofix – lanac kafića u kojima će se služiti kvalitetna kafa po vrlo povoljnim cenama. Na domaćem tržištu su bili gotovo bez konkurencije te ne čudi što Cofix prodaje više od 150.000 šoljica kafe dnevno, i to kroz 350 kafića u Izraelu, Rusiji, Belorusiji i Poljskoj.

Šoljica kafe prvobitno je koštala oko jedan dolar (oko 100 dinara), što je izazvalo pravu pometnju na tržištu, ali je kompaniji obezbedilo verne kupce. Međutim, zbog rastućih troškova, kompanija je 2017. morala da poveća cene kako bi ostala u igri. – Tokom tih nekoliko godina, renta i plate u Izraelu su porasle za 15%. Iznos minimalne plate je dva puta menjan. Pored toga, i cene osnovnih sirovina su porasle, tako da je taj potez bio više nego opravdan. Napravili smo revoluciju i, pri tom, nismo puno podigli cene. One su i dalje ispod realne cene proizvoda – objašnjava Kac.

U Cofix-u je kafa više nego duplo jefinija u odnosu na cene glavnih konkurenata. Osim toga, lanac prodaje i druge proizvode – ceđene sokove, šejkove, peciva, kolače, sendviče, salate, paste... – takođe po cenama koje su niže od tržišnog proseka.

I franšiza po pristupačnoj ceni

Vođeni principom „kvalitet po pristupačnoj ceni“, lanac se brzo proširio po Izraelu i Rusiju. Kompanija je sada fokusirana na tržišta Istočne Evrope i traži partnere koji dele iste vrednosti kada su kafići u pitanju – od cene i kvaliteta proizvoda do izgleda i uređenja prostora.

Ime, ponuda i jednostavna crno-bela estetika pomogli su Cofix-u da postane vrlo prepoznatljiv brend. U kompaniji ističu da su razvili poslovni model otporan na krizu, a koji se temelji na osnovnom principu – kvalitetna ponuda po pristupačnim cenama. Za investitore i primaoce franšize, dostupan je širok izbor fleksibilnih formata, kao i model fiksnih cena koji dolazi sa sveobuhvatnom poslovnom podrškom kompanije Cofix Group. Poznato je da kompanija nudi popust novim franšiznim partnerima.

Podrška primaocima franšize

  • Stalna stručna podrška i pomoć „na terenu“
  • Sistem nadzora
  • Savremena IT rešenja
  • Marketing na društvenim mrežama
  • Izrada programa lojalnosti i aplikacije za mobilne telefone (Apple, Android)

Osnovni zahtevi sistema

Kriterijumi za kandidata:

  • Nije potrebno iskustvo iz oblasti ugostiteljstva
  • Kandidat treba da poštuje partnerski odnos, disciplinu te da razume osnovna pravila poslovanja

Kriterijumi za otvaranje kafića:

  • Istaknuta lokacija u centralnim gradskim zonama
  • Prednja strana lokala okrenuta prema ulici ili na uglu
  • Površina lokala od 30 do 250 kvadrata
  • Minimalna širina lokala 3,7m 

​Očekivani iznos investicija

Za otvaranje kafića pod franšizom Cofix-a potrebno vam je između 35.000 i 65.000 evra. Tačan iznos zavisi od veličine prostora i koliko je potrebno rada kako bi se prilagodio pružanju ugostiteljskih usluga. Najčešće je to oko 45.000 evra.

  • Investicija – od 35.000 evra
  • Ulazna franšizna naknada – 6.500 evra
  • Marketing – 2% prometa.
  • Mesečna franšizna naknada – 6% prometa

Dostupna i franšiza / Kompanija je fokusirana na tržišta Istočne Evrope i traži nove franšizne partnere

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.