Kreativno obrazovanje u temelju franšize
Edukido je originalni edukativni program s Lego® kockama namenjen deci od tri do dvanaest godina. Uključuje seriju edukativnih radionica koje decu treba bolje da upoznaju sa svetom prirode, tehnike i nauke kroz zabavu. Koncept je osnovan u Poljskoj, gde je brzo zaživeo i uspeo da se proširi širom tržišta putem franšize. Edukido danas ima više od 50 franšiznih škola u Poljskoj, a od ove godine ima i prvog franšiznog partnera u inostranstvu.
Edukido stiže u region
Joana Malek, zadužena za međunarodnu ekspanziju Edukida, kaže da su prvi ugovor o master franšizi potpisali u junu 2021, i to za teritoriju Hrvatske. Primalac master franšize postala je Ines Slunjski, preduzetnica koja već ima iskustva s ovom vrstom saradnje, budući da je primalac franšize i za jednu školu mentalne aritmetike. Ona je, kako prenosi Malek, prve informacije o Edukidu pronašla upravo na regionalnom portalu Franchising.hr. – Pročitala je članak o našem konceptu te je nam poslala upit tražeći više detalja o uslovima franšizne saradnje – objašnjava Malek.
Nakon obuke, prenosa know-how-a i aktivnosti potrebnih za pokretanje škole, prvi Edukido otvoren je početkom septembra u Varaždinu. Kako je Slunjski nosilac master franšize, ona će, osim svog centra u Varaždinu, biti zadužena i za razvoj mreže škola širom Hrvatske. Već od sledeće godine krenuće u potragu za novim, pojedinačnim primaocima franšize – preduzetnicima koji bi bili zainteresovani da vode sopstvenu školu Edukido – potvrđuje Malek.
To što Ines Slunjski već ima iskustva u oblasti vannastavne edukacije dece i franšizinga svakako je prednost. – Ovo je za nas bila odlična vest, jer smo videli da ona vrlo dobro zna kako funkcionišu slični koncepti te koje su uloge primaoca i davaoca franšize. To nam je uveliko olakšalo saradnju – kaže Joana Malek.
Hrvatska je, naglašava naša sagovornica, tržište s puno potencijala za koncepte koji se zasnivaju na vannastavnim aktivnostima za decu. Primećuje, pak, da nisu naišli na škole koji nude aktivnosti i programe slične Edukidu. – Naravno, ima drugih franšiznih koncepata, ali njih je mnogo manje nego u Poljskoj. S druge strane, tradicionalni školski sistem je zastareo i krut, tako da roditelji sve češće šalju decu na vannastavne aktivnosti koje mogu da razviju njihovu maštu i kreativnost – primećuje Joana Malek.
Pokretanje franšizne škole u Hrvatskoj predstavlja tek početak međunarodnog širenja, dodaje ona. Veliki potencijal vide na svim tržištima Evrope, pogotovo onim koja su slična Poljskoj i Hrvatskoj. – U narednim mesecima ćemo biti fokusirani na Rumuniju i Mađarsku – precizira Malek.
Prilika i za preduzetnike iz Srbije
Iako je pandemija delimično osujetila planove razvoja, kompanija nastavlja da promoviše koncept izvan granica domaćeg tržišta. – Edukido je koncept koji može uspešno da posluje u gotovo svim zemljama Evrope, tako da ima još puno prostora za razvoj i nove franšizne partnere – poručuje Malek.
Najvažniji uslov koji potencijalni inostrani partneri Edukida moraju da ispune je poznavanje engleskog jezika.
– Bez toga nećemo ulaziti u pregovore jer sve grafičke i nastavne materijale isporučujemo na engleskom – objašnjava Joana Malek. Osim toga, od vitalnog je značaja da partner bude lično angažovan i posvećen poslu. Dobrodošlo je i iskustvo u radu s decom.
Ulazna i mesečna franšizna naknada za inostrane partnere određivaće se za svakog primaoca posebno.
– Nudimo različite opcije za svako pojedinačno tržište. Zavisi od mnogo faktora, pa i od ekonomske situacije u određenoj zemlji – kaže Joana Malek.
Očekivani iznos investicija
Investicija pojedinačnih primalaca franšize sastoji se iz tri dela:
- Početna nabavka Lego setova – oko 3.000 EUR
- Marketinški materijali – oko 350 EUR
- Ulazna naknada, u zavisnosti od veličine teritorije na kojoj deluje – od 700 EUR (za regije sa 20.000 stanovnika) do 4.200 EUR (regije sa 120.000 stanovnika)
Investicija za master franšizu sastoji se od troškova za:
- Otvaranje pilot-jedinice (prva nabavka Lego setova + marketinški materijal)
- Prevod svih materijala sa engleskog ili poljskog jezika i regrutacija pojedinačnih primalaca franšize
- Ulazna naknada za Srbiju 14.000 EUR; za Bosnu i Hercegovinu 8.000 EUR; Crnu Goru 3.000 EUR; Albaniju 7.000 EUR
Šta nude programi Edukido?
U programu Edukido, učenje postaje fascinantna avantura. Deca rešavaju praktične zadatke i uče praktične veštine. LEGO® kockice uvode male istraživače u svet tehnologije i prirode. Pomoću njih deca uče osnove konstrukcije i rada motora, prirodne zakone, matematička pravila i istoriju, ali i istražuju tajne svemira, arhitekturu i umetnost. Edukativna nastava za učenike od 8 do 12 godina fokusirana je na sticanje znanja iz oblasti kao što su: priroda, fizika, geografija, mehanika, građevinarstvo, geologija, sport, istorija i jezik. Nastava se odvija u stalnim grupama do 10 osoba, usklađena uzrastu polaznika.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Franšizni koncept Edukido širi mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri biće otvoreni u Zadru i Rijeci.
Franšizni sistem Edukido želi da proširi mrežu svojih edukativnih centara u Srbiji, Rumuniji i Mađarskoj. Kompanija traži ljude zainteresovane za ulaganje u oblast edukacije dece.
U franšiznom sistemu Edukido većina primalaca franšize su žene. Zašto je to tako?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Dobrobit za decu i lekcija za mlade
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...