Ostati na uzlaznoj putanji
DepilConcept je na tržištu duže od 10 godina, pod ovim brendom danas posluje više od 170 centara širom sveta, a kompanija aktivno radi na širenju franšizne mrežu. Podsetite nas kako je sve, zapravo, počelo…
Mi smo u biznis ušli 2005. godine i to pokretanjem jednog drugog koncepta – bio je to BodyConcept, centar koji je nudio širi spektar tretmana za negu lepote. Uvideli smo da je potražnja za uslugama depilacije zaista velika i da se tržište ubrzano prilagođava toj potražnji. Shvatili smo da i sami treba da se što brže fokusiramo na ovu uslugu – kreirali smo DepilConcept i specijalizovali se za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije.
Prva poslovnica je otvorena 2008. u Portugalu, a zanimljivo je da smo od samog početka ponudili i franšizu. Zapravo, neki od naših postojećih primalaca franšize za BodyConcept bili su zainteresovani i za DepilConcept, jer bi to bila odlična dopuna postojećim kozmetičkim uslugama. Samo dve godine od otvaranja prve poslovnice već smo bili drugi najveći brend na tržištu Portugala.
Da budem iskren, ovo je veoma jednostavan i lak posao. Savršen je za ljude koji žele da pokrenu sopstveni biznis, pređu iz korporativnog sveta u preduzetništvo i steknu finansijsku nezavisnost.
U kom trenutku ste počeli da razmišljate o izlasku na druga tržišta?
Jednom prilikom, dok sam boravio u Poljskoj, zapazio sam da ljudi tamo zaista brinu o svom imidžu i obraćaju pažnju na to kako izgledaju. Istog trena sam pomislio – ovo bi bilo odlično tržište za nas. Uradio sam „domaći zadatak“, prikupio potrebne informacije, istražio tržište, konkurenciju, pa i davaoce franšiza koji su već poslovali u Poljskoj. Nekolici biznismena sam se direktno obratio. Dvojica su bila zainteresovana, pa smo im poslali ugovore. Ti ljudi su i danas naši primaoci master franšize, koji su razvili mrežu sa više od 50 centara širom Poljske.
Posle toga smo počeli da istražujemo i druga tržišta. Prvobitna strategija razvoja uključivala je zemlje kao što su Finska, Holandija i Grčka. Ova strategija se, ipak, tokom godina menjala. Rasli smo u Poljskoj, pokrenuli biznis u Češkoj. Koncept smo preneli i u Brazil, budući da se tamo govori portugalski. Međutim, shvatili smo da, uprkos tome što govorimo istim jezikom, kulturološke razlike i razlike u poslovanju su ogromne. Zato smo fokus ponovo preusmerili na evropska tržišta.
Ispostavilo se da DepilConcept odlično posluje u Istočnoj Evropi. Franšiza je pokrenuta i u Srbiji. U čemu je „tajna“?
To je, zapravo, deo naše nove strategije. Ideja je da počnemo s ne tako velikim državama i da rastemo dok ne postanemo vodeći evropski brend u oblasti epilacije. Tada će svakako biti izvesnije da će i veća tržišta, poput Nemačke, usvojiti naš poslovni model.
U ovom trenutku smo fokusirani na Rumuniju, Mađarsku, Austriju i Veliku Britaniju. Zaista mislim da bismo tokom vremena mogli postići uspeh i u ekonomski jakim zemljama kao što su Nemačka, Francuska ili Velika Britanija. Recimo, Britanija je izrazito multikulturalno tržište i verujemo da bi nam pogodovalo na mnogo različitih načina.
Ko se smatra idealnim kandidatom za DepilConcept franšizu?
U najkraćem, idealni kandidat je investitor s određenim poslovnim iskustvom, po mogućnosti i sa iskustvom u franšizingu. Primera radi, jednom smo imali partnerku, primaoca master franšize, koja je imala i dovoljno kapitala i volela je naš koncept, ali nije previše marila za biznis. Imati novca, jednostavno, nije dovoljno. Tražimo iskusne partnere koji već znaju kako se vodi biznis. Ne moraju da imaju iskustva iz ove konkretne branše, budući da će sve naučiti tokom obuke. Više se radi o njihovom stavu prema poslu, volji i spremnosti da se biznisu zaista posvete.
Da li se nešto promenio u načinu rada posle izbijanja pandemije?
Da budem iskren, ništa nismo morali da menjamo – osim, naravno, što smo uveli dodatne procedure za Kovid-19. DepilConcept je, inače, smešten u relativno mali prostor od oko 50 kvadratnih metara. Ima recepciju i dve ordinacije. U svakom trenutku u centru mogu da borave samo dva klijenta. Svaki tretman se unapred zakazuje.
Prošla godina je bila teška, međutim, ove godine, prodaja raste. Nismo to očekivali, ali svi naši centri beleže rast prodaje usluga u odnosu na period od pre pandemije.
Kako će se nadalje razvijati franšizna mreža?
Nove master franšize su prodate za tri tržišta – Irsku, Češku i Slovačku.
Ugovori su, zapravo, potpisani još prošle godine. Međutim, u godini lokdauna, kada su se centri svako malo zatvarali, bilo je teško pokrenuti nove biznise. Sada je sve spremno i planiramo odlazak na pomenute lokacije. Potrebno je samo da osoblje prođe obuku i primaoci franšize mogu početi s radom.
Zabrinuti smo ipak zbog ponovnih najava o mogućim zatvaranjima, tako da ćemo možda morati da odložimo obuku do januara sledeće godine. Ali, svi ostajemo pri tome da ćemo otvoriti nove centre.
Na tržištima na kojima već poslujemo – u Poljskoj, Srbiji i Portugalu – i dalje se otvaraju nove poslovnice. Mislim da će veći broj centara biti otvoren već tokom sledeće godine. Na primer, u Portugalu će 10 novih poslovnica biti otvoreno u naredna tri meseca – što je za nas potpuno novo dostignuće.
Srbija jeste manje tržište, ali očekujemo da će se otvoriti još jedan ili dva centra. A u Poljskoj, moj lični cilj je da otvorimo 90 novih jedinica u naredne dve godine.
Pored toga, želimo da u narednih godinu dana uđemo na najmanje dva od četiri tržišta koja su nam trenutno u fokusu. Možemo, stoga, reći da smo već aktivno u potrazi za primaocima master franšize u Rumuniji, Mađarskoj, Austriji i Velikoj Britaniji.
POGLEDAJTE ČLANKE
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
DepilConcept, portugalski brend u oblasti estetskih centara, širi svoje poslovanje u Srbiji. Novi franšizni centar biće otvoren u Zemunu.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Proces traženja (regrutacije) primalaca franšize nije nimalo lak. Kako kompanije treba da se pripreme za ovaj proces i šta je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...