Biznis u perspektivnoj branši
Edukido je poljski franšizni sistem, poznat po svojim originalnim radionicama s LEGO kockicama, koje su namenjene deci od tri do 12 godina. Na prvi pogled se može reći da Edukido podseća na kurseve robotike – međutim, radi se o potpuno različitim edukativnim konceptima.
– Deca se na našim radionicama slobodno igraju, razvijaju finu motoriku i uče da razmišljaju van okvira. Podstičemo njihovu radoznalost, podržavamo njihov razvoj. Učimo ih kako da postavljaju prava pitanja i kako da samostalno traže odgovore i rešenja. Znamo kako da motivišemo decu da uče jer ćemo im pokazati da sticanje znanja može biti fascinantna avantura. Naši programi, zapravo, popunjavaju praznine u znanju koje bi mogle da utiču na uspeh u klasičnoj školi. Postavljamo praktične zadatke i podučavamo ih praktičnim veštinama – kaže Ana Stasjuk, direktorka kompanije Edukido.
– Kompleti LEGO kockica koje koristimo u nastavi su naš osnovni izvor znanja o svetu. uz pomoć njih uvodimo mlade istraživače u svet tehnologije i prirode. Deca uče osnove mašinogradnje, zakone prirode, matematička pravila i istoriju. Zahvaljujući kockicama, istražuju tajne prostora, arhitekture i umetnosti. Fokusirani smo na prenošenje znanja kroz praksu i iskustvo. Uočavajući uzročno-zavisne odnose i pravila koja vladaju svetom, deca mogu lako da pretoče ono što su iskusila u Edukidu u teoriju. Time se stvara čvrst temelj za dalje sticanje naprednijih znanja – dodaje ona.
Radionice se održavaju u malim grupama do desetoro dece, a programi su prilagođeni uzrastu polaznika.
Idealni kandidati za franšizu
Za pokretanje centra Edukido najčešće se odlučuju preduzetnici koji žele da prošire ili dopune svoju postojeću ponudu, nastavnici, mlade majke posle porodiljskog odsustva, bivši zaposleni u preduzećima i vlasnici privatnih vrtića i škola.
– Osoba sa menadžerskim iskustvom biće savršen primalac franšize Edukida. To ne mora biti dugogodišnje iskustvo. Važno je da kandidat razume šta znači voditi posao, da je otvoren za ideje i sugestije drugih, kao i da je aktivno uključen u poslovanje. Ukratko, to je osoba koji teži višem cilju, ali koja pritom želi i da zaradi – kaže Ana Stasjuk.
– Kandidat bi naravno trebalo da ima i novca za ulaganje. Takođe je dobro da ima decu i najmanje šest LEGO kockica kod kuće. Iako na prvi pogled ne izgleda tako, sa šest kockica se može napraviti mnogo toga – kaže kroz smeh Ana Stasjuk.
Mobilni ili stacionarni centar
Primalac franšize može da otvori klasični edukativni centar, ali može da se odluči i za iznajmljivanje prostora u okviru drugih obrazovnih ustanova – najčešće, škola i vrtića. Davalac franšize, zapravo, preporučuje da primaoci prvo počnu s radionicama u vrtićima ili školama, jer se taj model pokazao najisplativijim. Gotovo polovina postojećih primalaca posluje upravo na taj način. – Izvođenje nastave u vrtićima i školama generiše manje fiksne troškove, pa se brže postiže rentabilnost, a potom i veći profit. Pored toga, ova opcija odgovara i roditeljima, jer deca pohađaju Edukido radionice tokom produženog boravka u školi. To je vrlo zgodno rešenje – objašnjava Stasjuk.
Pored radionica za manje grupe, Edukido nudi i tematske radionice za veće grupe dece. Ovo je još jedan zanimljiv način na koji se može proširiti postojeća ponuda, što uključuje i tipičan školski program. – Naši primaoci franšize drže časove geografije, istorije, maternjeg jezika, prirode i društva, tehnologije, umetnosti, pa čak i veronauke! – kaže Ana Stasjuk.
Ukoliko primalac franšize odluči da otvori Edukido centar, može da organizuje i proslave rođendana sa tematskim LEGO animacijama, što donosi dodatni prihod.
Učenje i zabava tokom raspusta
Da li primalac franšize može da posluje i zarađuje tokom školskog raspusta? Svakako. Može da organizuje dnevne kampove, koji iz godine u godinu postaju sve popularniji među decom i roditeljima. Na kraju krajeva, teško je organizovati čuvanje dece tokom ta dva meseca raspusta.
Da li primaoci franšize moraju i sami da budu angažovani u nastavi? – Tu odluku prepuštamo njima. Najčešće, na početku poslovanja većina primalaca franšize radi posao instruktora, međutim, kad posao počne da raste i poveća se broj polaznika, primaoci svakako treba da angažuju instruktore, da bi i sami mogli da se posvete vođenju biznisa ili upravljanju mrežom centara, ako je master franšiza u pitanju – objašnjava Ana Stasjuk.
Franšiza i u ovom regionu
Trenutno, Edukido ima dve sopstvene filijale i 59 franšiznih jedinica u Poljskoj. U Hrvatskoj i Severnoj Makedoniji imaju primaoce master franšize koji su zaduženi za razvoj mreže i poslovanja na nacionalnom nivou. Planovi razvoja uključuju i tržišta Srbije, Rumunije i Mađarske, gde traže preduzetnike zainteresovane za uzimanje franšize.

POGLEDAJTE ČLANKE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
„Ova franšiza nije trendovskog tipa. Tehnike funkcionalnog učenja bile su bitne oduvek, bitne su danas, a biće bitne i u budućnosti“, kažu Helena i Hrvoje Tkalčić, primaoci master franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...