Zvezdani uspon / Mikel Coffee Company je u kratkom roku postao jedan od najbrže rastućih lanaca u Grčkoj
Utorak
02.08.2022.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
 

Priča o MIKEL-u počinje 2008. kada je Elefterios Kiriakakis, tada mladić od 26 godina, u Larisi otvorio kafeteriju koja se po dizajnu, ponudi i kvalitetu usluge mogla meriti sa mnogo poznatijim svetskim lancima. Ne samo da je novim konceptom osvojio grad, već i čitavu Grčku. Do kraja 2011. Elefterios je samostalno otvorio sedam lokala, prve franšizne ugovore potpisao 2012, a širenje se toliko ubrzalo da je do kraja 2013. već bilo 60 kafeterija, do kraja 2016. – 135. Većina u rukama primalaca franšize.

Od tog vremena, MIKEL se proširio i van teritorije Grčke i danas se kafeterije pod ovim brendom nalaze širom Evrope, Bliskog istoka, Australije i Severne Amerike. Prema zvaničnim podacima, u junu 2022. MIKEL je imao 334 kafeterije u 15 zemalja. Od nacionalnog franšiznog lanca, MIKEL je prerastao u brend s međunarodnom reputacijom i postao proverena destinacija za ljubitelje kafe.

Širenje se nastavlja

Atanasios Zikiris, finansijski direktor MIKEL-a, ističe da su novi lokal otvoreni u Kuvajtu, Omanu i Njujorku. – Tokom ove godine i u vrlo kratkom vremenskom roku našoj mreži su se pridružile i kafeterije u Kataru, Iraku, Jordanu i Nemačkoj. Prema sadašnjoj stopi interesovanja za brend MIKEL, očekujemo da ćemo narednih godina proširiti prisustvo na najmanje 30 zemalja – kaže Zikiris.

MIKEL Coffee se danas isključivo razvija putem franšiznog načina poslovanja. Recimo, na tržištima poput Kipra, Turske, Saudijske Arabije i Severne Makedonije, poslovanje MIKEL-a vode naši primaoci master franšize – kaže on.

Ove godine smo se suočili s nekim novim problemima na tržištu. Glavni uzrok je povećanje cena u čitavom lancu nabavke, ali i u pogledu dostupnosti proizvoda i logistike. Pandemija, geopolitička previranja i energetska kriza su svakako izazvale zabrinutost, međutim, rezultati koje smo dosad postigli prevazišli su sva naša očekivanja – kaže Zikiris.

BROJ POSLOVNICA

334 jedinice u 15 zemalja
45 sopstvenih lokala

  • Grčka – 271
  • Kipar – 26
  • Turska – 10
  • Saudijska Arabija – 5
  • UAE – 3
  • Bugarska – 3
  • SAD – 3
  • Australija – 2
  • Kanada – 2
  • Severna Makedonija – 2
  • Rumunija – 1
  • Egipat – 1
  • Kuvajt – 1
  • Oman – 1

PODRŠKA PRIMAOCIMA FRANŠIZE

  • Brzo i fleksibilno postavljanje/uređenje lokala
  • Garancija kvaliteta (ISO 22000)
  • Opsežna obuka osoblja
  • Usluge podrške
  • Podrška u marketinškim aktivnostima

OSNOVNI ZAHTEVI SISTEMA

  • Dine In – klasična kafeterija, nudi i usluge take away-a i dostavu (+120m2)
  • Spot – samouslužna manja kafeterija; take away i dostava (+50m2)
  • Kantina – mobilna kafeterija; take away (<50m2)

INVESTICIJE

  • Do 250.000 € za klasičnu (single unit) franšizu
  • Od 750.000 € za regionalnu franšizu (Area Franchise)
  • Od 1.500.000 € za master franšizu
  • Povraćaj investicije: 18 meseci
  • Prosečni mesečni promet: 50.000-80.000 €
  • Redovna franšizna naknada: 5% mesečnog prihoda
  • Ulazna franšizna naknada: 55.000 USD
  • Ostala izdvajanja: 2% godišnjeg prihoda za marketinške svrhe, na raspolaganju primaocima franšize
  • Break-even: oko 2 godine

Kako je nastao i kako se razvijao lanac MIKEL?


Formati za svačiji „ukus“ / Franšizne kafeterije moguće je otvoriti u tri različta formata – Dine In, Spot i Cantina – te mogu zauzimati od 50m2 pa do 3000m2