Novo ime u svetu kafe
Priča o MIKEL-u počinje 2008. kada je Elefterios Kiriakakis, tada mladić od 26 godina, u Larisi otvorio kafeteriju koja se po dizajnu, ponudi i kvalitetu usluge mogla meriti sa mnogo poznatijim svetskim lancima. Ne samo da je novim konceptom osvojio grad, već i čitavu Grčku. Do kraja 2011. Elefterios je samostalno otvorio sedam lokala, prve franšizne ugovore potpisao 2012, a širenje se toliko ubrzalo da je do kraja 2013. već bilo 60 kafeterija, do kraja 2016. – 135. Većina u rukama primalaca franšize.
Od tog vremena, MIKEL se proširio i van teritorije Grčke i danas se kafeterije pod ovim brendom nalaze širom Evrope, Bliskog istoka, Australije i Severne Amerike. Prema zvaničnim podacima, u junu 2022. MIKEL je imao 334 kafeterije u 15 zemalja. Od nacionalnog franšiznog lanca, MIKEL je prerastao u brend s međunarodnom reputacijom i postao proverena destinacija za ljubitelje kafe.
Širenje se nastavlja
Atanasios Zikiris, finansijski direktor MIKEL-a, ističe da su novi lokal otvoreni u Kuvajtu, Omanu i Njujorku. – Tokom ove godine i u vrlo kratkom vremenskom roku našoj mreži su se pridružile i kafeterije u Kataru, Iraku, Jordanu i Nemačkoj. Prema sadašnjoj stopi interesovanja za brend MIKEL, očekujemo da ćemo narednih godina proširiti prisustvo na najmanje 30 zemalja – kaže Zikiris.
– MIKEL Coffee se danas isključivo razvija putem franšiznog načina poslovanja. Recimo, na tržištima poput Kipra, Turske, Saudijske Arabije i Severne Makedonije, poslovanje MIKEL-a vode naši primaoci master franšize – kaže on.
– Ove godine smo se suočili s nekim novim problemima na tržištu. Glavni uzrok je povećanje cena u čitavom lancu nabavke, ali i u pogledu dostupnosti proizvoda i logistike. Pandemija, geopolitička previranja i energetska kriza su svakako izazvale zabrinutost, međutim, rezultati koje smo dosad postigli prevazišli su sva naša očekivanja – kaže Zikiris.
BROJ POSLOVNICA
334 jedinice u 15 zemalja
45 sopstvenih lokala
- Grčka – 271
- Kipar – 26
- Turska – 10
- Saudijska Arabija – 5
- UAE – 3
- Bugarska – 3
- SAD – 3
- Australija – 2
- Kanada – 2
- Severna Makedonija – 2
- Rumunija – 1
- Egipat – 1
- Kuvajt – 1
- Oman – 1
PODRŠKA PRIMAOCIMA FRANŠIZE
- Brzo i fleksibilno postavljanje/uređenje lokala
- Garancija kvaliteta (ISO 22000)
- Opsežna obuka osoblja
- Usluge podrške
- Podrška u marketinškim aktivnostima
OSNOVNI ZAHTEVI SISTEMA
- Dine In – klasična kafeterija, nudi i usluge take away-a i dostavu (+120m2)
- Spot – samouslužna manja kafeterija; take away i dostava (+50m2)
- Kantina – mobilna kafeterija; take away (<50m2)
INVESTICIJE
- Do 250.000 € za klasičnu (single unit) franšizu
- Od 750.000 € za regionalnu franšizu (Area Franchise)
- Od 1.500.000 € za master franšizu
- Povraćaj investicije: 18 meseci
- Prosečni mesečni promet: 50.000-80.000 €
- Redovna franšizna naknada: 5% mesečnog prihoda
- Ulazna franšizna naknada: 55.000 USD
- Ostala izdvajanja: 2% godišnjeg prihoda za marketinške svrhe, na raspolaganju primaocima franšize
- Break-even: oko 2 godine
Kako je nastao i kako se razvijao lanac MIKEL?

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Zainteresovani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupovini franšize? Ali mnogo toga je nepoznato, te Vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australijski test ispod – možda Vam pomogne da dođete do odgovora da li je franšizing za Vas!
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...