Egzotična kuhinja, unosan biznis

Prvi restoran tajlandske kuhinje pod imenom "Tairai" Aleksandar Rozenštok je otvorio 2009. u Odesi. Nakon tri godine, vlasnik koncepta je odlučio da proširi poslovanje kroz franšizu, tako da su ubrzo otvorena i tri nova restorana. -- Kompanija i dalje traži potencijalne partnere u gradovima s više od 500.000 stanovnika, jer je to jedan od preduslova za uspeh koncepta -- kaže Rozenštok. -- Po tom pitanju, međutim, vodim se i onim šta radi McDonald's -- gde god da ovaj gigant uspostavi mrežu, mora biti dobro i za Tairai.
Najčešće, klijentela restorana Tairai su ljudi sa prosečnim primanjima. -- Iako su sastojci koje koristimo za kuvanje prilično skupi, cene u restoranima su skoro prilagođene svačijem džepu -- kaže Aleksandar Rozenštok. -- Želimo da dolazak u restoran postane uobičajena stvar za naše klijente, a ne nešto -- natprirodno. Zato gost našeg restorana može pristojno da jede i da za ručak potroši svega 5-7 evra.
Na meniju restorana Tairai se nalazi čak 120 specijaliteta: salate, supe, razne vrste rezanaca, plodovi mora i jela od mesa, pripremljeni prema autentičnim receptima. Osim toga, i ljubitelji japanske kuhinje u restoranu mogu pronaći veliki izbor sušija, miso supa i rolnica. Vrhunac večeri je kad kuvar u specijalnom dubokom voku priprema hranu u otvorenoj kuhinji restorana, pred gostima, tako da proces pripremanja hrane prerasta u svojevrsni šou.
Za pokretanje franšiznog restorana Tairai potrebno je od 30.000 do 40.000 evra (320.000-480.000 ukrajinskih grivni). Povraćaj investicije može da se očekuje za 12 do 18 meseci.
-- Po mom mišljenju, na tržištu Ukrajine postoji prilično široka niša za restorane tajlandske kuhinje -- kaže Rozenštok. -- Recimo, japanska kuhinja je vrlo popularna u našoj zemlji. Suši -- odavno nije egzotična hrana za potrošače. Tajlandski restoran je, već mogu da kažem, relativno nov trend. Iako se u poslednje vreme snažno razvija. To je i zbog toga što veliki broj naših sunarodnika ide na odmore u azijske zemlje, pa i moda odlaska u restorane tajlanske kuhinje dobija na zamahu -- objašnjava Rozenštok kakvu prođu imaju restorani egzotične kuhinje na ukrajinskom tržištu.
Da bi restoran tajlandske ili japanske kuhinje bio uspešan, nije potreban nikakav tajni recept. -- Kvalitetna hrana, nasmejano i ljubazno osoblje, pristupačne cene i čistoća, to je ključ uspeha. Istina, postoje sitne nijanse. Važno je da egzotična kuhinja bude prilagođena ukusu ukrajinskih potrošača. To smo postigli združenim snagama -- meni su timski sastavljali naš kuvar sa Tajlanda i lokalni „gurmani“ -- objašnjava on.
Oni koji se odluče za franšizu restorana Tairai pre svega dobijaju mogućnost da postanu uspešni ugostitelji s minimalnim ulaganjima, smatra Rozenštok.
Izvor: Franchising.ua
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...