Egzotična kuhinja, unosan biznis

Na meniju restorana Tairai nalazi se 120 specijaliteta. Zajedno su ga sastavljali ukrajinski i tajlandski kuvari, tako da je dobro prilagođen ukusima domaćih potrošača, a da pri tom nije izgubio na svojoj autentičnosti.
Petak
15.02.2013.
Važno je da se egzotične kuhinje prilagode ukusima domaćih potrošača, kaže Aleksandar Rozenštok, ukrajinski ugostitelj i vlasnik koncepta Tairai.
 

Prvi restoran tajlandske kuhinje pod imenom "Tairai" Aleksandar Rozenštok je otvorio 2009. u Odesi. Nakon tri godine, vlasnik koncepta je odlučio da proširi poslovanje kroz franšizu, tako da su ubrzo otvorena i tri nova restorana. -- Kompanija i dalje traži potencijalne partnere u gradovima s više od 500.000 stanovnika, jer je to jedan od preduslova za uspeh koncepta -- kaže Rozenštok. -- Po tom pitanju, međutim, vodim se i onim šta radi McDonald's -- gde god da ovaj gigant uspostavi mrežu, mora biti dobro i za Tairai.

Najčešće, klijentela restorana Tairai su ljudi sa prosečnim primanjima. -- Iako su sastojci koje koristimo za kuvanje prilično skupi, cene u restoranima su skoro prilagođene svačijem džepu -- kaže Aleksandar Rozenštok. -- Želimo da dolazak u restoran postane uobičajena stvar za naše klijente, a ne nešto -- natprirodno. Zato gost našeg restorana može pristojno da jede i da za ručak potroši svega 5-7 evra.

Na meniju restorana Tairai se nalazi čak 120 specijaliteta: salate, supe, razne vrste rezanaca, plodovi mora i jela od mesa, pripremljeni prema autentičnim receptima. Osim toga, i ljubitelji japanske kuhinje u restoranu mogu pronaći veliki izbor sušija, miso supa i rolnica. Vrhunac večeri je kad kuvar u specijalnom dubokom voku priprema hranu u otvorenoj kuhinji restorana, pred gostima, tako da proces pripremanja hrane prerasta u svojevrsni šou.

Za pokretanje franšiznog restorana Tairai potrebno je od 30.000 do 40.000 evra (320.000-480.000 ukrajinskih grivni). Povraćaj investicije može da se očekuje za 12 do 18 meseci.

-- Po mom mišljenju, na tržištu Ukrajine postoji prilično široka niša za restorane tajlandske kuhinje -- kaže Rozenštok. -- Recimo, japanska kuhinja je vrlo popularna u našoj zemlji. Suši -- odavno nije egzotična hrana za potrošače. Tajlandski restoran je, već mogu da kažem, relativno nov trend. Iako se u poslednje vreme snažno razvija. To je i zbog toga što veliki broj naših sunarodnika ide na odmore u azijske zemlje, pa i moda odlaska u restorane tajlanske kuhinje dobija na zamahu -- objašnjava Rozenštok kakvu prođu imaju restorani egzotične kuhinje na ukrajinskom tržištu.

Da bi restoran tajlandske ili japanske kuhinje bio uspešan, nije potreban nikakav tajni recept. -- Kvalitetna hrana, nasmejano i ljubazno osoblje, pristupačne cene i čistoća, to je ključ uspeha. Istina, postoje sitne nijanse. Važno je da egzotična kuhinja bude prilagođena ukusu ukrajinskih potrošača. To smo postigli združenim snagama -- meni su timski sastavljali naš kuvar sa Tajlanda i lokalni „gurmani“ -- objašnjava on.

Oni koji se odluče za franšizu restorana Tairai pre svega dobijaju mogućnost da postanu uspešni ugostitelji s minimalnim ulaganjima, smatra Rozenštok.

Izvor: Franchising.ua