Egzotična kuhinja, unosan biznis
Prvi restoran tajlandske kuhinje pod imenom "Tairai" Aleksandar Rozenštok je otvorio 2009. u Odesi. Nakon tri godine, vlasnik koncepta je odlučio da proširi poslovanje kroz franšizu, tako da su ubrzo otvorena i tri nova restorana. -- Kompanija i dalje traži potencijalne partnere u gradovima s više od 500.000 stanovnika, jer je to jedan od preduslova za uspeh koncepta -- kaže Rozenštok. -- Po tom pitanju, međutim, vodim se i onim šta radi McDonald's -- gde god da ovaj gigant uspostavi mrežu, mora biti dobro i za Tairai.
Najčešće, klijentela restorana Tairai su ljudi sa prosečnim primanjima. -- Iako su sastojci koje koristimo za kuvanje prilično skupi, cene u restoranima su skoro prilagođene svačijem džepu -- kaže Aleksandar Rozenštok. -- Želimo da dolazak u restoran postane uobičajena stvar za naše klijente, a ne nešto -- natprirodno. Zato gost našeg restorana može pristojno da jede i da za ručak potroši svega 5-7 evra.
Na meniju restorana Tairai se nalazi čak 120 specijaliteta: salate, supe, razne vrste rezanaca, plodovi mora i jela od mesa, pripremljeni prema autentičnim receptima. Osim toga, i ljubitelji japanske kuhinje u restoranu mogu pronaći veliki izbor sušija, miso supa i rolnica. Vrhunac večeri je kad kuvar u specijalnom dubokom voku priprema hranu u otvorenoj kuhinji restorana, pred gostima, tako da proces pripremanja hrane prerasta u svojevrsni šou.
Za pokretanje franšiznog restorana Tairai potrebno je od 30.000 do 40.000 evra (320.000-480.000 ukrajinskih grivni). Povraćaj investicije može da se očekuje za 12 do 18 meseci.
-- Po mom mišljenju, na tržištu Ukrajine postoji prilično široka niša za restorane tajlandske kuhinje -- kaže Rozenštok. -- Recimo, japanska kuhinja je vrlo popularna u našoj zemlji. Suši -- odavno nije egzotična hrana za potrošače. Tajlandski restoran je, već mogu da kažem, relativno nov trend. Iako se u poslednje vreme snažno razvija. To je i zbog toga što veliki broj naših sunarodnika ide na odmore u azijske zemlje, pa i moda odlaska u restorane tajlanske kuhinje dobija na zamahu -- objašnjava Rozenštok kakvu prođu imaju restorani egzotične kuhinje na ukrajinskom tržištu.
Da bi restoran tajlandske ili japanske kuhinje bio uspešan, nije potreban nikakav tajni recept. -- Kvalitetna hrana, nasmejano i ljubazno osoblje, pristupačne cene i čistoća, to je ključ uspeha. Istina, postoje sitne nijanse. Važno je da egzotična kuhinja bude prilagođena ukusu ukrajinskih potrošača. To smo postigli združenim snagama -- meni su timski sastavljali naš kuvar sa Tajlanda i lokalni „gurmani“ -- objašnjava on.
Oni koji se odluče za franšizu restorana Tairai pre svega dobijaju mogućnost da postanu uspešni ugostitelji s minimalnim ulaganjima, smatra Rozenštok.
Izvor: Franchising.ua
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...