Egzotična kuhinja, unosan biznis
Prvi restoran tajlandske kuhinje pod imenom "Tairai" Aleksandar Rozenštok je otvorio 2009. u Odesi. Nakon tri godine, vlasnik koncepta je odlučio da proširi poslovanje kroz franšizu, tako da su ubrzo otvorena i tri nova restorana. -- Kompanija i dalje traži potencijalne partnere u gradovima s više od 500.000 stanovnika, jer je to jedan od preduslova za uspeh koncepta -- kaže Rozenštok. -- Po tom pitanju, međutim, vodim se i onim šta radi McDonald's -- gde god da ovaj gigant uspostavi mrežu, mora biti dobro i za Tairai.
Najčešće, klijentela restorana Tairai su ljudi sa prosečnim primanjima. -- Iako su sastojci koje koristimo za kuvanje prilično skupi, cene u restoranima su skoro prilagođene svačijem džepu -- kaže Aleksandar Rozenštok. -- Želimo da dolazak u restoran postane uobičajena stvar za naše klijente, a ne nešto -- natprirodno. Zato gost našeg restorana može pristojno da jede i da za ručak potroši svega 5-7 evra.
Na meniju restorana Tairai se nalazi čak 120 specijaliteta: salate, supe, razne vrste rezanaca, plodovi mora i jela od mesa, pripremljeni prema autentičnim receptima. Osim toga, i ljubitelji japanske kuhinje u restoranu mogu pronaći veliki izbor sušija, miso supa i rolnica. Vrhunac večeri je kad kuvar u specijalnom dubokom voku priprema hranu u otvorenoj kuhinji restorana, pred gostima, tako da proces pripremanja hrane prerasta u svojevrsni šou.
Za pokretanje franšiznog restorana Tairai potrebno je od 30.000 do 40.000 evra (320.000-480.000 ukrajinskih grivni). Povraćaj investicije može da se očekuje za 12 do 18 meseci.
-- Po mom mišljenju, na tržištu Ukrajine postoji prilično široka niša za restorane tajlandske kuhinje -- kaže Rozenštok. -- Recimo, japanska kuhinja je vrlo popularna u našoj zemlji. Suši -- odavno nije egzotična hrana za potrošače. Tajlandski restoran je, već mogu da kažem, relativno nov trend. Iako se u poslednje vreme snažno razvija. To je i zbog toga što veliki broj naših sunarodnika ide na odmore u azijske zemlje, pa i moda odlaska u restorane tajlanske kuhinje dobija na zamahu -- objašnjava Rozenštok kakvu prođu imaju restorani egzotične kuhinje na ukrajinskom tržištu.
Da bi restoran tajlandske ili japanske kuhinje bio uspešan, nije potreban nikakav tajni recept. -- Kvalitetna hrana, nasmejano i ljubazno osoblje, pristupačne cene i čistoća, to je ključ uspeha. Istina, postoje sitne nijanse. Važno je da egzotična kuhinja bude prilagođena ukusu ukrajinskih potrošača. To smo postigli združenim snagama -- meni su timski sastavljali naš kuvar sa Tajlanda i lokalni „gurmani“ -- objašnjava on.
Oni koji se odluče za franšizu restorana Tairai pre svega dobijaju mogućnost da postanu uspešni ugostitelji s minimalnim ulaganjima, smatra Rozenštok.
Izvor: Franchising.ua
POGLEDAJTE ČLANKE
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Komapnija Tiffany Production započela je poslovanje u Hrvatskoj otvaranjem prve franšizne radnje.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...