Jak brend i posvećenost poslu
Obrazovni sistem fokusiran na razvoj kognitivnih sposobnosti i intelektualnih potencijala dece „Malac Genijalac“ već sedam godina posluje na tržištu Severne Makedonije. Vojislav Peković, primalac master franšize za ovo tržište, kaže da obim poslovanja i dinamika razvoja franšizne mreže nisu bili isti na početku i sad. – Dok se rezultati ne vide, retko ko ima poverenja u novu franšizu, a kada dođete do rezultata, onda svi pomisle da to mogu i oni. Međutim – naglašava Peković – u franšiznom poslovanju postoje tačni koraci, kada se i kako nešto radi, koji na kraju dovode do uspeha – kaže on.
Sada imaju mnogo više upita za otvaranje franšiznih škola. Peković kaže da, ipak, ne žure sa širenjem.
– Kupovina i otvaranje franšize je samo mali deo – od 10 do 15% posla koji čeka budućeg primaoca franšize. Sve ostalo je u pravom usmeravanju i dobroj komunikaciji sa onima koji su tim putem već prošli. I tu je naša najveća snaga – kaže on.
Za sada, na tržištu Severne Makedonije posluje 12 školica „Malac Genijalac“ – pet ih je u Skoplju, a po jedna u Kumanovu, Kičevu, Kavadarcima, Velesu, Štipu, Ohridu i Bitolju.
Posvećenost primaoca franšize je ključna
Ljudi koji su zainteresovani da otvore i vode školu pod franšizom „Malac Genijalac“ treba da budu, kako kaže Peković, pre svega posvećeni poslu. – To je univerzalno pravilo. Ako nisi posvećen i istrajan, sve je teško. Naravno, ljudi koji su već radili preduzetničke poslove imaju prednost, mada bi za ovu vrstu posla bili dobri i ljudi koji su radili kao menadžeri u velikim sistemima, a koji bi sada da se oprobaju u privatnom poslu – objašnjava Peković.
Najveći benefit ove franšize Peković vidi u tome što budući primaoci mogu da računaju na ogromno iskustvo i podršku s njihove strane. – Kao što sam već pomenuo, mi smo ceo proces prošli od početka i tačno znamo šta su prednosti, a šta mogu da budu prepreke pri pokretanju posla. Usvajaš ono što je dalo sjajan rezultat i ne radiš ono što se ispostavilo kao pogrešno. Veoma je jednostavno – kaže Peković.
Pored toga, benefit vide i u specifičnoj obuci učitelja, kao i u samom kvalitetu obrazovnih programa koje nude u školama. – Japanska metoda rada daje neverovatne rezultate kod dece, tako da je jedna od najboljih. Mnoge nove franšize tek treba da se pokažu i postignu sjajne rezultate dok smo mi to odavno potvrdili, i kroz rad škola, i kroz velika takmičenja i Olimpijade u mentalnoj aritmetici – ističe naš sagovornik.
„Svako mesto zaslužuje da ima Malac Genijalac“
U narednih godinu dana planiraju da udvostruče broj franšiznih škola u Severnoj Makedoniji, a nadaju se da će u budućnosti svaki grad, pa čak i mala mesta, imati bar po jednu školu ovog brenda.
– U planu su i inovacije o kojima ne smem mnogo govoriti. Takođe, radimo i na tome da u Skoplju organizujemo međunarodnu olimpijadu, koja će pokazati neverovatnu moć znanja kod dece, a i jačinu brenda – kaže Peković.


POGLEDAJTE ČLANKE

Škola za intelektualni razvoj dece „Malac Genijalac“ dobitnik je „Franšizne nagrade godine“ u kategoriji najbolja regionalna franšiza.
„Kad postanete primalac franšize, tad postajete partneri i prijatelji, a finansijski ste nezavisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Nagrada „Franšiza godine“ za 2021. pripala je franšiznom sistemu Surf'n'Fies, dok je Carwiz rent a car najbolja hrvatska izvozna franšiza.
Želela je da se posveti edukaciji dece i pri tom gradi svoj preduzetnički put. Ines Slunjski je napustila državni posao, uzela franšizu i donela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Sticaj okolnosti naveo je Vojislava Pekovića i Aleksandru Milosavljević da, umesto u Beogradu, otvore školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ u Skoplju. Kažu da potencijala za otvaranje novih škola ima u gotovo svim gradovima Severne Makedonije.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
POPULARNO NA FORUMU
Moć velikih brojeva
Bravo SuanPan!
Indijski koncept osvojio region
U pitanju je brend koji se tek pojavio na našim prostorima, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već uveliko poznata i razrađena preko drugog programa koji ima merljive...
Sinergija – preduslov za uspeh
U pitanju je Turski brend iz grada Mersin, a ne iz Srbije, koji se pojavio na našim prostorima pre nekih godinu dana, dok je sama tehnika mentalne aritmetike već bila uveliko...
Poslovna prilika u školi jezika
Moram da priznam da nisam cuo za ovu skolu stranih jezika dosada. Koliko iskustva se trazi u znanju...