Aroma novog brenda

Pod brendom Aroma Espresso Bar Izraelci već 19 godina na međunorodnom tržištu razvijaju koncept kafića u kojima se, pored toplih napitaka, služe i sveže pripremljeni obroci. Brend je poznat i u Sjedinjenim Državama, Kanadi i Izraelu, gde postoji više od 150 kafića. Koncept se odnedavno širi i u Poljskoj, a prvi franšizni kafić, na površini od oko 150 kvadrata, otvoren je početkom godine u Varšavi.
-- Potraga za pogodnom lokacijom je trajala dosta dugo, čak čitavih šest meseci. Uprkos očekivanjima, nije bilo lako naći mesto na prestižnoj lokaciji po razumnoj ceni -- objašnjava Elžbjeta Šurmač, primalac franšize Aroma Espresso Bara.
Kao primalac franšize iz oblasti ugostiteljstva, Šurmač je drastično odstupila od poslova kojima se do tada bavila, što je bila jedna od prednosti franšize, pošto koncept ne zahteva da primalac ima iskustva u vođenju ugostiteljskog lokala.
-- Oduvek sam želela da otvorim restoran, ali mi se koncept Aroma Espresso Bara dopao jer je bio manje zahtevan od klasičnog restorana, a nudio je sasvim dobar izbor jela: sendviče i velike porcije salate pripremljene od svežih namirnica -- kaže vlasnica kafića.
Primalac franšize, dodaje, može da računa na punu podršku vlasnika koncepta pri opremanju i otvaranju lokala. -- Istina je da smo pomogli oko pronalaženja odgovarajućeg prostora, odabira stručnog osoblja i njihove obuke -- kaže Šaj Koen, direktor kompanije Aroma Espresso Bar u Poljskoj. -- Unajmili smo i stručnjaka za organizaciju događaja, tako da je i svečano otvaranje lokala prošlo u najboljem redu -- dodaje on.
Koncept podrazumeva da svi lokali na međunarodnom tržištu imaju isti vizuelni identitet, tako da se franšizni objekti prilagođavaju dizajnu enterijera po korporativnim standardima. Primalac ima obavezu da nameštaj i ukrasni asortiman uveze iz Izraela, kao i celokupan aksesoar za služenje kafe i specijalne mešavine kafe u zrnu, koju kompanija proizvodi pod istim brendom -- Aroma Espresso.
-- Zajedno s matičnom kompanijom razvili smo i nekoliko rešenja koja ćemo testirati ovde na lokalnom tržištu, u Poljskoj. U ponudu ćemo uvrstiti kolače i pite, koji se inače ne nude u kafićima u Izraelu, recimo -- kaže Šurmač.
Međutim, svesna je da otvaranje kafića nije dovoljno za uspešno poslovanje, pošto brend u Poljskoj još uvek nije poznat. -- Osim toga, Poljaci nemaju naviku da odlaze na doručak u restoran, zato je potrebno uložiti dodatna sredstva u marketing i promociju brenda, odnosno, samog koncepta koji uz šoljicu kafe nudi i hranljiv i lagan obrok -- kaže Šurmač. -- Za sada smo ispred kafića postavili velike reklamne panoe, ali znamo da još uvek ima puno posla. Zajedno moramo da radimo na tome da kupci upoznaju i zavole Aromu.
Mreža kafića iz Izraela na tržištu Poljske posluje od početka 2012. Osim nedavno otvorenog franšiznog lokala, kompanija ima još dva kafića u svom vlasništvu u samom centru Varšave.
-- Do kraja 2013. planiramo da otvorimo 10-15 lokala širom Poljske -- kaže Koen. -- Pregovaramo već sa potencijalnim primaocima franšize iz glavnog grada, ali i iz Gdanjska, Poznanja, Katovica... Međutim, to nije sve. Siguran sam da će se u Poljskoj pojaviti konkurentni kafići koji će, isto tako, uz kafu nuditi i doručak i večeru. Međutim, Aroma Espresso Bar je u prednosti, jer ima i kuhinju u kojoj je moguće pripremiti svež obrok na licu mesta, dok drugi kafići mogu samo da ponude sendviče i salate iz frižidera.
Primalac franšize može da računa na teritorijalnu ekskluzivnost, podršku i savete pri pokretanju i vođenju lokala, ali i pri obuci osoblja i nabavci potrebne opreme. Početni minimalni troškovi za opremanje i pokretanje kafića iznose oko 145.000 evra (600.000 zlota).
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...