Mađarski slatkiš u Hrvatskoj
Prema legendi, neobična mađarska poslastica Kolutti potiče zapravo iz Transilvanije, još dok je ta oblast bila deo Mađarske. Pošto je već osvojila svet, došao je red i na tržište Hrvatske i regiona. Naime, kompanija Eko okusi, nakon osmišljavanja procesa pravljenja ovog kolača, ispitivanja tržišta i razrađivanja celokupnog modela poslovanja, tržištu je ponudila zanimljivu franšizu za koju nisu potrebna prevelika ulaganja.
Miroslav Medurić, jedan od suvlasnika u kompaniji, kaže da je posao proizvodnje i prodaje ovih kolača pogodan za širenje kroz franšizu. Međutim, Kolutti se obično prave na licu mesta, pa je za širenje franšize prvo bilo potrebno osmisliti način na koji bi se kolači proizvodili i distribuirali u većim količinama. Novi sistem poslovanja je zahtevao da testo bude zamrznuto i da se u takvom stanju dostavlja primaocima franšize.
Sledeći korak je bio da se tržištu i potencijalnim primaocima franšize predstavi proizvod, pa su nastupili na nekoliko sajmova od kojih su neki trajali i više meseci: Rujanfest, Bundekfest i Advent.
– Ideja je od starta bila da posao razvijamo kroz franšizu. Do sada smo imali tridesetak upita, i najverovatnije će prve franšize biti otvorene na Jadranu, ali ne želimo da se zalećemo. Trenutno, imamo svoj showroom u okviru jednog lokala u centru Zagreba gde zainteresovani mogu da probaju ove kolače. Nameravamo da otvorimo i sopstveni prodajni prostor, ali tražimo pogodnu lokaciju – kaže Medurić.
Praksa pokazuje da je Kolutti poslastice moguće uspešno prodavati i u drvenoj kućici od samo nekoliko kvadrata, tako da primaoci imaju izbor – mogu da instaliraju malenu drvenu kuću, samo za prodaju kolača, ali mogu i da otvore ugostiteljski objekat u kome će imati prostora i za prodaju i za konzumaciju (Kolutti Cafe). Posao se može započeti sa dva zaposlena.
Primaoci franšize ne moraju da imaju iskustva jer prolaze kroz detaljnu obuku.
Eko okusi za sada sami proizvode ovu poslasticu, a primaocima bi dostavljali i ostale sastojke, po povoljnijim cenama od onih na tržištu. Kolutti se proizvode u više ukusa: slatkih (čokolada, kokos, lešnik) i slanih (sa sirom, maslinama, pizza, čvarci). Ovaj slatkiš često porede sa lisnatim testom ili palačinkama, ali, kako kažu u Eko okusima, nije sličan nijednom od ovih proizvoda. Kada se spremi, testo je spolja hrskavo, a iznutra meko.
Medurić kaže da su zainteresovani da franšizu prošire i van granica Hrvatske, ali pre svega pronalaženjem primaoca master franšize. – Imamo upite iz Engleske, Francuske. Razmišljamo o najboljem biznis modelu, jer bi na tako udaljene destinacije transport bio besmislen zbog velikih troškova. Zbog toga je jedna od opcija da damo licencu za proizvodnju kolača, ali smo svesni da bi kontrola u tom slučaju bila veoma problematična – kaže Medurić.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...