Kartice se postavljaju na specijalne stalke koji se mogu smestiti na najrazličitija mesta: u hotele, turističke agencije, muzeje, galerije. Na njima se oglašavaju svi oni koji žele da privuku pažnju turista: restorani, noćni klubovi, kulturne i turističke institucije, šoping centri...
Sreda
24.04.2013.
Franšizni koncept reklamnih kartica Minicards u Hrvatskoj se razvija od 2009. I ove godine je u planu širenje mreže.
 

Franšiza Minicards se na tržištu Hrvatske pojavila 2009. Tada je primalac master franšize bila kompanija Urbani marketing, koja je posao prvo razvila na području Zagreba. Dve godine nakon toga Urbani marketing daje franšizu firmi Olimp marketing za područje Istre. U oktobru 2011. dolazi do obrta - Olimp marketing otkupljuje master franšizu od firme Urbani marketing i nastavlja da razvija koncept, tako da su tokom 2012. posao proširili i na područje Splitsko-dalmatinske županije, a od ove godine Minicards će moći da se nađe i u Zadarsko-šibenskoj županiji.

Projekat informativno-reklamnih kartica Minicards pokrenula su dva Holanđanina, članovi rok benda, koji su na svojim putovanjima često tražili informacije o tome što bi trebalo da posete u gradovima u kojima borave. Pošto su informacije zapisivali na papirićima, došli su na praktičnu ideju - informacije je trebalo štampati na karticama koje bi mogle da budu i odličan vid reklamnog "prostora". Tako su 2000. osnovali kompaniju Minicards Vof Holland i ubrzo počeli da se šire franšizno.

Kartice se, inače, postavljaju na specijalne stalke koji se mogu smestiti na najrazličitija mesta: u hotele, turističke agencije, muzeje, galerije. Na njima se oglašavaju svi oni koji žele da privuku pažnju turista: restorani, noćni klubovi, kulturne i turističke institucije, šoping centri...

Nakon što se, svojevremeno, vlasnik Urbani marketinga susreo sa fenomenom Minicards-a tokom svojih putovanja, došao je na ideju da i sam uđe u posao. Pretražujući po internetu saznao je da holandska firma traži primaoca master franšize za teritoriju Hrvatske. U vrlo kratkom roku dogovorena je saradnja. Posao su počeli da razvijaju 2009, a dve godine kasnije, kako je već objašnjeno, master franšizu je otkupila kompanija Olimp marketing i time dobila pravo da dalje razvija mrežu. Ove godine, Olimp marketing planira da pokrene još jednu franšizu - u Primorsko-goranskoj županiji.

Potencijalni primalac franšize treba da zadovolji određene uslove. Za početak, zainteresovani kandidat dobija upitnik koji sadrži opšta pitanja, kao i pitanja koja se tiču područja za koje se traži franšiza, ali i pitanja u vezi sa radnim iskustvom, finansijskim stanjem. Ako procene da bi zainteresovani mogao da zadovolji uslove, daju se informacije o uslovima franšize. - Ukoliko postoje preduslovi za postizanje dogovora, organizujemo sastanak na kojem se upoznajemo sa kandidatom, te takođe dajemo dodatne informacije o planu rada – objašnjava Toni Šverko iz Olimp marketinga.

Primalac franšize, osim plaćanja ulazne naknade, koja varira zavisno od područja za koje se daje franšiza, na kraju svake godine mora da plati 10 odsto od prometa ostvarenog u toj godini. Ugovor se potpisuje na period od 3 do 5 godina. - Primalac franšize na početku poslovanja dobija know-how, što uključuje savete, materijale, obuku, kao i besplatan pristup svim inovacijama koje glavna firma razvija - zajedničkom portalu, mobilnim aplikacijama, navigacionim uređajima...Takođe, putem zajedničkog foruma za sve Minicards primaoce franšize, mogu se razmenjivati informacije i iskustva sa ostalim primaocima, širom sveta – kaže Šverko.

Ukupna investicija i njena isplativost zavise od područja franšize, poslovne politike i mnogih drugih faktora. Šverko, ipak, kaže da se povraćaj investicije može očekivati u roku od jedne do dve godine. Minicards posluje na šest kontinenata u 110 gradova širom sveta.


Vesna Lapčić
saradnik