Gosti ovog bistroa su znatiželjnici svih uzrasta -- i mladi i stari. Prve privlači niska cena hrane i alkohola, a stariji svraćaju zbog nostalgične atmosfere koja ih podseća na Poljsku iz doba socijalizma.
Petak
17.05.2013.
Sofisticirano ime, jednostavan jelovnik i ambijent koji „priziva“ duh socijalizma -- recept je po kom posluje Ministarstvo haringi i votke.
 

Nakon „Pijalnije votke i piva“ i „Kluba Narodne Republike Poljske“ (PLR), još jedna poljska kompanija je počela franšizno da razvija format nekada popularnih bistroa. Do sada su u različitim gradovima Poljske otvorena četiri „Ministarstva haringi i votke“.

-- Naši gosti su ljudi svih uzrasta, od 18 do 70 godina. I mladi i stari se ovde osećaju dobro. Prve privlači niska cena -- 1 evro za čašu votke i 2 evra za porciju predjela. Stariji, pak, svraćaju zbog nostalgične atmosfere koja ih podseća na Poljsku iz doba socijalizma, jer i sam enterijer i izbor muzike prizivaju vreme od pre 30-ak godina -- kaže Jerži Penderecki, zadužen za razvoj franšize.

Za rad u lokalu od oko 60 kvadrata potrebno je petoro zaposlenih. Davalac franšize preuzima na sebe obavezu nabavke hrane i alkohola. Marže na hranu i votku iznose skoro 100%. I pored toga što se najvećom „sramotom“ u ugostiteljstvu smatra nepostojanje kuhinje, bistro je objekat u kome gosti, inače, ne očekuju spremanje i serviranje „vrhunskih“ jela. Jelovnik je prilično sveden i jednostavan -- možete dobiti haringe, hleba i masti, kisele krastavčiće. „Ministarstvo haringi i votke“ ne zahteva da potencijalni primalac franšize ima iskustva u ovoj vrsti posla.

-- Partneri s kojima trenutno sarađujemo, imali su prethodno radno iskustvo u ugostiteljstvu. Međutim, to nije neophodan uslov, jer svi primaoci franšize prolaze kroz temeljnu obuku koja ih u potpunosti pripremi za vođenje posla -- obajšnjava Penderecki.

Početna investicija za pokretanje franšize iznosi nešto manje od 8.500 evra (oko 35.000 zlota). Redovna naknada iznosi od 145 do 250 evra i plaća se mesečno. Franšizu za sada daju samo na području Poljske.

Izvor: Franchising.pl