Franšiznu YanTea poslovnicu može da pokrene svako ko već radi u ugostiteljstvu i ima svoj kafić, poslastičarnicu ili restoran.
Četvrtak
04.07.2013.
Jeftine franšize po pravilu privlače veći broj zainteresovanih primalaca. Poljska kompanija YanTea računa na to i traži partnere za prodaju svog neobičnog napitka.
 

Bubble Tea je jedinstven koktel. Nema alkohola, pije se isključivo kroz široku slamku, dobija se u hermetički zatvorenoj čaši. Međutim, ono što ga izdvaja od drugih osvežavajućih napitaka je neobična mešavina sastojaka -- Bubble Tea se, naime, pravi od čaja, mleka, voćnih sirupa i različitog bobičastog voća.

Koncept ove neobične "čajdžinice" razvija poljska kompanija YanTea. Do sada su otvorili dva lokala u svom vlasništvu i šest franšiznih poslovnica.

Međutim, kompanija ima ambiciozne planove i planira da do kraja ove godine kroz franšizu otvori 40 novih prodajnih mesta, ali za sada samo na matičnom tržištu -- u Poljskoj. Računaju da će partnere najpre privući niskom investicijom za implementaciju koncepta, a zatim i jedinstvenim proizvodom koji, naročito ljudima sa evropskog kontinenta, "unosi egzotiku" u već postojeću ponudu osvežavajućih napitaka.

-- Franšiznu poslovnicu može da pokrene svako ko već radi u ugostiteljstvu i ima svoj lokal. Najbolje ako ima kafić, poslastičarnicu ili restoran. Potrebne su samo dve nedelje za implementaciju našeg koncepta, nakon čega partner može da počne da prodaje ​​Bubble Tea -- kaže Maria Huk, direktorka kompanije YanTea. -- Na osnovu iskustava naših postojećih partnera, možemo da kažemo da franšizne poslovnice dobro posluju čak i u gradovima s manje od 50 hiljada stanovnika.

Troškovi pokretanja YanTea koncepta iznose oko 1.900 evra (8.000 zlota). Za taj iznos, primalac franšize dobija kompletnu obuku i opremu potrebnu za pripremu napitka. Ulaskom u franšiznu mrežu primalac, takođe, može da očekuje i prenos poslovnog znanja (know-how), kao i svih recepata za spravljanje koktela.

YanTea nudi koktele s gotovo 100 različitih ukusa, tako da kupci mogu slobodno da biraju svoju mešavinu sastojaka. Za sada, najpopularniji Bubble Tea koktel je mešavina zelenog čaja s mlekom i jagodama, a među najprodavanijim je i Bubble Tea light, mešavina koja se spravlja bez dodavanja šećera.

-- Konkurencija u ovom sektoru zaista nije velika. Ljudi koji pokrenu ovakvu vrstu delatnosti često ne znaju kako da se prilagode i koncept predstave tržištu. Pored toga, verujem da poslovanje otežava i to što 70 posto kupaca, u stvari, ne zna šta je "čaj sa mehurićima", niti kako se spravlja i pije -- dodaje Marta Huk.

Letnja sezona je, svakako, najbolje vreme za prodaju Bubble Tea koktela, samim tim što tražnja za osvežavajućim pićima raste s porastom temperature. Međutim, kao što smo pomenuli, najveća prednost koncepta je što su troškovi implementacije niski i što za pokretanje posla treba tek nekoliko nedelja. -- U najgorem slučaju, tri meseca, ali ni to nije dug period -- kaže Marta Huk.

Izvor: Franchising.pl