Biznis za sladokusce

Slovenačka kompanija Benedict osnovana je 1993. kao porodično preduzeće koje se specijalizovalo za proizvodnju i prodaju ručno pravljene čokolade. Od 2002. čokoladu proizvode pod svojim brendom Cukrček (Čokoladni trenutak) i pod sloganom koji dobro opisuje osećaj koji se vremenom razvije kod svih ljubitelja čokolade – Kad razmaženost postane navika. Kompanija ima 20 zaposlenih i do sada je otvorila četiri čokolaterije pod svojim brendom Cukrček u Ljubljani, a od 2010. imaju i franšiznu poslovnicu u Hrvatskoj, u Zagrebu.
U kompaniji Benedict kažu da su vrlo ponosni na svoju kreativnost, kvalitet i inovativan pristup u pravljenju čokolade. U asortimanu imaju oko 500 različitih proizvoda (čokolade, voće u čokoladi, praline, bombonjere, vruće čokolade u prahu), a naročito ističu svoje „Čokoladne trenutke“ neuobičajenih i egzotičnih ukusa –čokolade sa solju, s ukusom štrudle od jabuka, crvenog bibera, čilija, ali i đumbira, ruža, ruzmarina, korijandera...
Model za širenje posla kroz franšizu razvili su još 1994. godine. Prema podacima sa zvaničnog sajta, kompanija je trenutno zainteresovana da otvori franšizne čokolaterije u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, ali i na tržištima Bugarske, Rumunije, Austrije, Nemačke, Švajcarske. – Za sada imamo samo jednu franšiznu prodavnicu u Zagrebu, ali se nadamo da ćemo prodati još neku franšizu na teritoriji Balkana – kaže Luka Fojkar, zakonski zastupnik kompanije Benedict. – Prošle godine smo se fokusirali na Austriju i Italiju i želimo da do kraja ove godine otvorimo po jednu radnju u ovim zemljama – dodaje Fojkar.
Iako je brend poznat u Sloveniji, u kompaniji kažu da za sada ne traže primaoce franšize na matičnom tržištu. – Slovenija je suviše malo tržište – objašnjava Fojkar.
Inače, za pokretanje franšizne jedinice potreban je lokal od 25 do 45 kvadratnih metara, na atraktivnoj lokaciji - u centru grada ili trgovačkom centru. Početna investicija se kreće od 35.000 evra i najviše može da iznosi 65.000 evra. Uključuje troškove za opremanje i prvo punjene radnje, ulaznu naknadu, edukaciju i savetovanje, pripremu svih marketinških materijala i ostale tekuće troškove. Od primaoca se očekuje da obezbedi početni kapital, poslovni prostor i kadar. Ugovor se potpisuje na pet godina uz mogućnost automatskog produženja na sledećih pet godina.
Primalac plaća redovnu mesečnu naknadu koja iznosi 5% od prodaje i ima obavezu da izdvaja 2% za marketing. – U radnji mora da bude 90% naše robe, a za ostalih 10% primalac franšize mora da dobije odobrenje s naše strane – kaže Fojkar. Povraćaj investicije primalac može da očekuje za godinu do godinu i po dana.
– S druge strane, mi, kao davaoci franšize, dajemo celokupni know-how i garantujemo punu podršku u edukaciji, marketingu i svim dodatnim akcijama – kaže Fojkar. – Potencijalni primaoci franšize, takođe, treba da znaju da iza njih stoji proveren i iskusan sistem. Svih ovih godina trudili smo se da svaki segment poslovanja razvijamo s puno pažnje i posvećenosti. Kao što radimo na razvoju kvaliteta i palete proizvoda, tako pažljivo biramo i svoje partnere, dobavljače sirovina i ambalaže. Za vrhunski kvalitet proizvoda, moramo da sarađujemo samo sa najboljima – naglašava on.
Od svojih primalaca franšize, stoga, očekuju istu posvećenost i želju za radom i razvojem brenda. Kako kažu, idealni primalac, pored menadžerskih sposobnosti, treba da bude komunikativan, da ima smisla za rad sa ljudima i sposobnost da prepozna tržišne prilike i potrebe kupaca. I naravno, ne treba zaboraviti, da oseća strast za čokoladom.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...