Za pokretanje Cukrček franšizne jedinice potreban je lokal od 25 do 45 kvadrata. Početna investicija se kreće od 35.000 evra, a najviše može da iznosi 65.000 evra. Uključuje troškove za opremanje i prvo punjene radnje, ulaznu naknadu, edukaciju i savetovanje, pripremu svih marketinških materijala i ostale tekuće troškove.
Petak
12.07.2013.
Pod brendom Cukrček slovenačka kompanija Benedict proizvodi i prodaje više stotina vrsti čokolada. Primaoce franšize traže i na tržištu Srbije i ostalih zemalja regiona.
 

Slovenačka kompanija Benedict osnovana je 1993. kao porodično preduzeće koje se specijalizovalo za proizvodnju i prodaju ručno pravljene čokolade. Od 2002. čokoladu proizvode pod svojim brendom Cukrček (Čokoladni trenutak) i pod sloganom koji dobro opisuje osećaj koji se vremenom razvije kod svih ljubitelja čokolade – Kad razmaženost postane navika. Kompanija ima 20 zaposlenih i do sada je otvorila četiri čokolaterije pod svojim brendom Cukrček u Ljubljani, a od 2010. imaju i franšiznu poslovnicu u Hrvatskoj, u Zagrebu.

U kompaniji Benedict kažu da su vrlo ponosni na svoju kreativnost, kvalitet i inovativan pristup u pravljenju čokolade. U asortimanu imaju oko 500 različitih proizvoda (čokolade, voće u čokoladi, praline, bombonjere, vruće čokolade u prahu), a naročito ističu svoje „Čokoladne trenutke“ neuobičajenih i egzotičnih ukusa –čokolade sa solju, s ukusom štrudle od jabuka, crvenog bibera, čilija, ali i đumbira, ruža, ruzmarina, korijandera...

Model za širenje posla kroz franšizu razvili su još 1994. godine. Prema podacima sa zvaničnog sajta, kompanija je trenutno zainteresovana da otvori franšizne čokolaterije u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, ali i na tržištima Bugarske, Rumunije, Austrije, Nemačke, Švajcarske. – Za sada imamo samo jednu franšiznu prodavnicu u Zagrebu, ali se nadamo da ćemo prodati još neku franšizu na teritoriji Balkana – kaže Luka Fojkar, zakonski zastupnik kompanije Benedict. – Prošle godine smo se fokusirali na Austriju i Italiju i želimo da do kraja ove godine otvorimo po jednu radnju u ovim zemljama – dodaje Fojkar.

Iako je brend poznat u Sloveniji, u kompaniji kažu da za sada ne traže primaoce franšize na matičnom tržištu. – Slovenija je suviše malo tržište – objašnjava Fojkar.

Inače, za pokretanje franšizne jedinice potreban je lokal od 25 do 45 kvadratnih metara, na atraktivnoj lokaciji - u centru grada ili trgovačkom centru. Početna investicija se kreće od 35.000 evra i najviše može da iznosi 65.000 evra. Uključuje troškove za opremanje i prvo punjene radnje, ulaznu naknadu, edukaciju i savetovanje, pripremu svih marketinških materijala i ostale tekuće troškove. Od primaoca se očekuje da obezbedi početni kapital, poslovni prostor i kadar. Ugovor se potpisuje na pet godina uz mogućnost automatskog produženja na sledećih pet godina.

Primalac plaća redovnu mesečnu naknadu koja iznosi 5% od prodaje i ima obavezu da izdvaja 2% za marketing. – U radnji mora da bude 90% naše robe, a za ostalih 10% primalac franšize mora da dobije odobrenje s naše strane – kaže Fojkar. Povraćaj investicije primalac može da očekuje za godinu do godinu i po dana.

S druge strane, mi, kao davaoci franšize, dajemo celokupni know-how i garantujemo punu podršku u edukaciji, marketingu i svim dodatnim akcijama – kaže Fojkar. – Potencijalni primaoci franšize, takođe, treba da znaju da iza njih stoji proveren i iskusan sistem. Svih ovih godina trudili smo se da svaki segment poslovanja razvijamo s puno pažnje i posvećenosti. Kao što radimo na razvoju kvaliteta i palete proizvoda, tako pažljivo biramo i svoje partnere, dobavljače sirovina i ambalaže. Za vrhunski kvalitet proizvoda, moramo da sarađujemo samo sa najboljima – naglašava on.

Od svojih primalaca franšize, stoga, očekuju istu posvećenost i želju za radom i razvojem brenda. Kako kažu, idealni primalac, pored menadžerskih sposobnosti, treba da bude komunikativan, da ima smisla za rad sa ljudima i sposobnost da prepozna tržišne prilike i potrebe kupaca. I naravno, ne treba zaboraviti, da oseća strast za čokoladom.