Biznis za sladokusce

Slovenačka kompanija Benedict osnovana je 1993. kao porodično preduzeće koje se specijalizovalo za proizvodnju i prodaju ručno pravljene čokolade. Od 2002. čokoladu proizvode pod svojim brendom Cukrček (Čokoladni trenutak) i pod sloganom koji dobro opisuje osećaj koji se vremenom razvije kod svih ljubitelja čokolade – Kad razmaženost postane navika. Kompanija ima 20 zaposlenih i do sada je otvorila četiri čokolaterije pod svojim brendom Cukrček u Ljubljani, a od 2010. imaju i franšiznu poslovnicu u Hrvatskoj, u Zagrebu.
U kompaniji Benedict kažu da su vrlo ponosni na svoju kreativnost, kvalitet i inovativan pristup u pravljenju čokolade. U asortimanu imaju oko 500 različitih proizvoda (čokolade, voće u čokoladi, praline, bombonjere, vruće čokolade u prahu), a naročito ističu svoje „Čokoladne trenutke“ neuobičajenih i egzotičnih ukusa –čokolade sa solju, s ukusom štrudle od jabuka, crvenog bibera, čilija, ali i đumbira, ruža, ruzmarina, korijandera...
Model za širenje posla kroz franšizu razvili su još 1994. godine. Prema podacima sa zvaničnog sajta, kompanija je trenutno zainteresovana da otvori franšizne čokolaterije u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Makedoniji, ali i na tržištima Bugarske, Rumunije, Austrije, Nemačke, Švajcarske. – Za sada imamo samo jednu franšiznu prodavnicu u Zagrebu, ali se nadamo da ćemo prodati još neku franšizu na teritoriji Balkana – kaže Luka Fojkar, zakonski zastupnik kompanije Benedict. – Prošle godine smo se fokusirali na Austriju i Italiju i želimo da do kraja ove godine otvorimo po jednu radnju u ovim zemljama – dodaje Fojkar.
Iako je brend poznat u Sloveniji, u kompaniji kažu da za sada ne traže primaoce franšize na matičnom tržištu. – Slovenija je suviše malo tržište – objašnjava Fojkar.
Inače, za pokretanje franšizne jedinice potreban je lokal od 25 do 45 kvadratnih metara, na atraktivnoj lokaciji - u centru grada ili trgovačkom centru. Početna investicija se kreće od 35.000 evra i najviše može da iznosi 65.000 evra. Uključuje troškove za opremanje i prvo punjene radnje, ulaznu naknadu, edukaciju i savetovanje, pripremu svih marketinških materijala i ostale tekuće troškove. Od primaoca se očekuje da obezbedi početni kapital, poslovni prostor i kadar. Ugovor se potpisuje na pet godina uz mogućnost automatskog produženja na sledećih pet godina.
Primalac plaća redovnu mesečnu naknadu koja iznosi 5% od prodaje i ima obavezu da izdvaja 2% za marketing. – U radnji mora da bude 90% naše robe, a za ostalih 10% primalac franšize mora da dobije odobrenje s naše strane – kaže Fojkar. Povraćaj investicije primalac može da očekuje za godinu do godinu i po dana.
– S druge strane, mi, kao davaoci franšize, dajemo celokupni know-how i garantujemo punu podršku u edukaciji, marketingu i svim dodatnim akcijama – kaže Fojkar. – Potencijalni primaoci franšize, takođe, treba da znaju da iza njih stoji proveren i iskusan sistem. Svih ovih godina trudili smo se da svaki segment poslovanja razvijamo s puno pažnje i posvećenosti. Kao što radimo na razvoju kvaliteta i palete proizvoda, tako pažljivo biramo i svoje partnere, dobavljače sirovina i ambalaže. Za vrhunski kvalitet proizvoda, moramo da sarađujemo samo sa najboljima – naglašava on.
Od svojih primalaca franšize, stoga, očekuju istu posvećenost i želju za radom i razvojem brenda. Kako kažu, idealni primalac, pored menadžerskih sposobnosti, treba da bude komunikativan, da ima smisla za rad sa ljudima i sposobnost da prepozna tržišne prilike i potrebe kupaca. I naravno, ne treba zaboraviti, da oseća strast za čokoladom.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...