Šta je sa McDonald’s-om u Grčkoj?

Pad kupovne moći, ali i pojava snažnih lokalnih lanaca restorana koji nude sličan meni po mnogo povoljnijim cenama, uticali su na zatvaranje velikog broja McDonald’s-ovih restorana u Grčkoj.
Petak
02.08.2013.
Posledice krize u Grčkoj oseća čak i veliki McDonald’s – zatvaranjem restorana u Solunu franšizna mreža smanjena na samo dve jedinice. Iz kompanije najavljuju novu strategiju za Grčku.
 

Da kriza na lokalnom tržištu može da uzdrma i velike kompanije koje decenijama unazad uspešno posluju, potvrđuje i slučaj McDonald's-a u Grčkoj. Nedavnim zatvaranjem restorana u Solunu, koji je, inače, otvoren još davne 1994. godine, franšizna mreža američkog giganta "spala je" na samo dva restorana -- oba su u Atini. Američki lanac je, međutim, i dalje u igri, budući da u svom vlasništvu ima još 18 restorana u Grčkoj. 

Na drastičan potez zatvaranja franšiznih restorana McDonald's je bio primoran zbog promena u okolnostima poslovanja, koje poslednjih godina utiču i na preoblikovanje ugostiteljskog tržišta u Grčkoj uopšte -- pad kupovne moći, drastične mere štednje koje menjaju i navike potrošača... Ne može se, međutim, izbeći utisak da je najveća pretnja, ipak, snažan razvoj lokalnih lanaca restorana koji nude sličan meni -- po mnogo povoljnijim cenama.

Tako, na primer, loše tržišne okolnosti kao da ne utiču na lokalni franšizni fast-food lanac Goody's, koji već 35 godina širi svoju mrežu tzv. restorana brze usluge u Grčkoj, i dostigao je broj od više od 150 prodajnih mesta širom zemlje. Lanac se širi kroz franšizu, a posluje i van matičnog tržišta - ima više od 20 restorana na Kipru, Bugarskoj, Rumuniji i Mađarskoj. Planiraju da brend prošire na tržišta Albanije, Crne Gore, Kosova, Makedonije, Belorusije, Libije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.

U McDonald's-u, čini se, uviđaju da su potrebne promene. Iz kompanije tvrde da nemaju nameru da se povuku iz Grčke, već da će menjati određene segmente poslovanja. Pre svega, kroz izbor novih lokacija za restorane, koji će omogućiti povoljnije uslove zakupa, a time i rentabilnije poslovanje primalaca. Time bi se McDonald's "vratio" u tokove aktuelnog trenda koji je zahvatio čitavu Evropu -- jačanje restorana i lanaca sa tzv. brzom uslugom. Jer, čini se, da kako kupovna moć evropskog stanovništva opada, tako se prilagođavaju i navike u obedovanju. Zanimljivo je da i u mediteranskim zemljama značajno raste broj poseta fast-food restoranima u odnosu na tradicionalne.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Sa jakim brendom napred /14.04.2024.

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič /02.11.2016.

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.03.2024.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.