Dr. Martens menja vlasnika

Britanska kompanija R Griggs je više od 50 godina proizvodila nadaleko poznati brend čizama Dr. Martens - na ovim prostorima, jednostavno, poznate kao "martinke". Nedavno je, međutim, porodica Grigs, kao većinski vlasnik, pristala da kompaniju i proizvodni pogon u Northemptonu proda privatnom investicionom fondu Permira. Kultni status brenda time ne bi trebalo da bude doveden u pitanje, uzimajući u obzir da su predstavnici Permire obećali da će "očuvati nasleđe brenda" koji je akvizicijom prešao u njihovo vlasništvo.
Investicioni fond, međutim, ne samo što je nasledio čuveni brend, već i prodajnu mrežu, koja se u ovom trenutku prostire u 63 zemlje, a uključuje i mrežu od stotinu specijalizovanih Dr. Martens prodavnica, među kojima je 30 u vlasništvu kompanije, a 70 u vlasništvu primalaca franšize.
Permira Grupa, inače, u svom portfoliju ima i modne brendove Hugo Boss i New Look, a pridruživanje Dr. Martens-a porodici brendova koštalo ju je 300 miliona funti. Kako pišu britanski mediji, prodajni ugovor će biti potpisan u roku od mesec dana, a kompletno poslovanje u ruke novih vlasnika će preći u januaru 2014. U prilog obećanjima o očuvanju dobre tradicije, Permira planira da zadrži i sadašnjeg izvršnog direktora Dejvida Sadensa, koji je zaslužan za to što je Dr. Martens u poslednjih nekoliko godina udvostručio obim poslovanja.
Prvi par "martinki" je pušten u prodaju aprila 1960. godine. Iako ih je nemački lekar Klaus Martins dizajnirao kao radnu obuću, poboljšanu specijalnim ortopedskim ulošcima, svetsku slavu su stekle zahvaljujući svojim neočekivanim promoterima - rok-zvezdama šezdesetih, punk supkulturi sedamdesetih i britanskom popu devedesetih. Trnoviti put "martinke" su, međutim, morale da pređu pre desetak godina. U kompaniji su se prvi put suočili sa ozbiljnim padom popularnosti i, naravno, padom prodaje. U to vreme, Dejvid Sadens je odlučio da proizvodnju iz Velike Britanije premesti u Kinu i Tajland. Poslednjih godina, međutim, zahvaljujući promociji koju svesrdno podržavaju današnje pop-zvezde, Dr. Martens je ponovo ušao u modu.
Kako navode britanski mediji, od marta 2012. do marta 2013. prodaja je porasla za 27% i iznosila je 189,4 miliona evra. Operativni profit je takođe porastao za 27% i dostigao iznos od 27 miliona evra. Pod brendom Dr. Martens se danas proda oko pet miliona pari obuće na godišnjem nivou. Iako se većina proizvede u pogonima u Aziji, 70.000 pari čizama još uvek izlazi iz fabrike u Northemptonu. Nošena novim talasom popularnosti brenda, Permira planira da rast prodaje pospeši i putem online prodavnica, ali i širenjem franšizne mreže van matičnog tržišta.
POGLEDAJTE ČLANKE

Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...