Dr. Martens menja vlasnika

Prvi par "martinki" je pušten u prodaju aprila 1960. godine. Svetsku slavu su stekle zahvaljujući neočekivanim promoterima - rok-zvezdama, punk subkulturi i zvezdama britanskog popa. Pod brendom Dr. Martens se danas proda oko pet miliona pari obuće na godišnjem nivou.
Petak
01.11.2013.
Poznati britanski brend obuće Dr. Martens nedavno je otkupio privatni investicioni fond Permira.
 

Britanska kompanija R Griggs je više od 50 godina proizvodila nadaleko poznati brend čizama Dr. Martens - na ovim prostorima, jednostavno, poznate kao "martinke". Nedavno je, međutim, porodica Grigs, kao većinski vlasnik, pristala da kompaniju i proizvodni pogon u Northemptonu proda privatnom investicionom fondu Permira. Kultni status brenda time ne bi trebalo da bude doveden u pitanje, uzimajući u obzir da su predstavnici Permire obećali da će "očuvati nasleđe brenda" koji je akvizicijom prešao u njihovo vlasništvo.

Investicioni fond, međutim, ne samo što je nasledio čuveni brend, već i prodajnu mrežu, koja se u ovom trenutku prostire u 63 zemlje, a uključuje i mrežu od stotinu specijalizovanih Dr. Martens prodavnica, među kojima je 30 u vlasništvu kompanije, a 70 u vlasništvu primalaca franšize.

Permira Grupa, inače, u svom portfoliju ima i modne brendove Hugo Boss i New Look, a pridruživanje Dr. Martens-a porodici brendova koštalo ju je 300 miliona funti. Kako pišu britanski mediji, prodajni ugovor će biti potpisan u roku od mesec dana, a kompletno poslovanje u ruke novih vlasnika će preći u januaru 2014. U prilog obećanjima o očuvanju dobre tradicije, Permira planira da zadrži i sadašnjeg izvršnog direktora Dejvida Sadensa, koji je zaslužan za to što je Dr. Martens u poslednjih nekoliko godina udvostručio obim poslovanja.

Prvi par "martinki" je pušten u prodaju aprila 1960. godine. Iako ih je nemački lekar Klaus Martins dizajnirao kao radnu obuću, poboljšanu specijalnim ortopedskim ulošcima, svetsku slavu su stekle zahvaljujući svojim neočekivanim promoterima - rok-zvezdama šezdesetih, punk supkulturi sedamdesetih i britanskom popu devedesetih. Trnoviti put "martinke" su, međutim, morale da pređu pre desetak godina. U kompaniji su se prvi put suočili sa ozbiljnim padom popularnosti i, naravno, padom prodaje. U to vreme, Dejvid Sadens je odlučio da proizvodnju iz Velike Britanije premesti u Kinu i Tajland. Poslednjih godina, međutim, zahvaljujući promociji koju svesrdno podržavaju današnje pop-zvezde, Dr. Martens je ponovo ušao u modu.

Kako navode britanski mediji, od marta 2012. do marta 2013. prodaja je porasla za 27% i iznosila je 189,4 miliona evra. Operativni profit je takođe porastao za 27% i dostigao iznos od 27 miliona evra. Pod brendom Dr. Martens se danas proda oko pet miliona pari obuće na godišnjem nivou. Iako se većina proizvede u pogonima u Aziji, 70.000 pari čizama još uvek izlazi iz fabrike u Northemptonu. Nošena novim talasom popularnosti brenda, Permira planira da rast prodaje pospeši i putem online prodavnica, ali i širenjem franšizne mreže van matičnog tržišta.