Sa partnerima je lakše
Marćin Stankovski, direktor marketinga kompanije Kakadu
Krajem 2008. vlasnici tri nezavisna pet-shop-a u Poljskoj odlučili su da udruže svoje snage i promene način na koji su do tada poslovali. Osnovali su kompaniju i postupno počeli da "grade" lanac pet centara pod brendom Kakadu, verujući da će kao jedan, ali veliki i moćniji sistem, lakše uspeti da konsoliduju poslovanje i izbegnu zatvaranje svojih podružnica – što, nažalost, velikom broju preduzetnika iz branše nije pošlo za rukom, naročito u godinama najveće krize. Uprkos očiglednoj "rascepkanosti" tržišta, na kom deluje čak nekoliko hiljada nezavisnih pet-shop-ova, Kakadu je, udruživanjem i širenjem lanca, uspeo da se izdvoji iz nepovezane mreže prodavaca, učvrsti poziciju i tako, za manje od pet godina, postane vodeća kompanija u branši u Poljskoj.
Kakadu sada već ima 40 prodavnica u prodajnoj mreži, a prošle godine su odlučili da prošire poslovanje uvođenjem novih partnera u svoj sistem.
Potencijalni partneri koji bi radili pod brendom Kakadu ne bi morali da plaćaju nikakave naknade za ulazak u posao, kao ni za brendiranje prodajnog objekta, punjenje robom, marketing ili stalnu podršku. Kako naglašavaju u kompaniji, ponuda je idealna za sve preduzetnike koji već imaju pet-shop-ove, trgovce koji žele da prošire asortiman ili vlasnike veterinarskih ordinacija koji žele da ponude nešto više svojim stalnim klijentima. Sve što partner treba da "uloži" jesu – ljubav prema životinjama i rad. Novinarima našeg poljskog portala Franchising.pl to je potvrdio i Marćin Stankovski, direktor marketinga kompanije Kakadu.
Kako ste počeli da razmišljate o uvođenju novih partnera u sistem?
Ideja o partnerskim podružnicama koje bi poslovale pod našim brendom došla je, zapravo, od samih partnera, tj. nezavisnih trgovaca koji su prepoznali potencijal našeg brenda. Oni su pokrenuli pitanje ulaska u sistem kompanije Kakadu, a mi smo počeli da razmišljamo o konceptu i, najzad, odlučili da proširimo mrežu i partnerskim podružnicama. Koncept promovišemo od septembra ove godine, a učestvovanje na Sajmu franšiza u Varšavi je bio jedan od prvih koraka u tom procesu.
Kakadu prodavnice se za sada uglavnom nalaze u tržnim centrima. Da li će i partneri biti vezani za ovu vrstu lokacija?
Ne, naprotiv. Želimo da koncept proširimo i na lokacije van tržnih centara. Naravno, lokacija je bitna, ali svaki poslovni prostor u prometnijim ulicama je dobar izbor, kao i u većim stambenim četvrtima. Takođe, dugoročno gledano, nameravamo da otvorimo svoje podružnice u svim gradovima sa više od 50.000 stanovnika. Međutim, to ne znači da ćemo odbiti saradnju sa potencijalnim partnerima iz manjih gradova.
Ko bi bio poželjan partner?
Pre svega, i logično, neko ko već vodi pet-shop, jer ti ljudi već imaju svo potrebno znanje i iskustvo. Međutim, svakako su dobrodošli i ljudi koji ne rade u ovoj branši. Preduzetnici koji već imaju razrađen posao u trgovini, ali žele da diversifikuju svoje poslovanje. Takođe, vlasnici veterinarskih ordinacija koji žele da prošire svoju standardnu uslugu.
Smatrate da i osobe koje dosad nisu radile u prodavnici kućnih ljubimaca mogu da uđu bez problema u ovu vrstu posla?
Mislim da, ako ste vredni i preduzetni, možete da radite šta god poželite, jer nema posla koji se ne može naučiti. Jednostavno, ključ uspeha za našeg budućeg partnera jeste samo u želji za učenjem. Što znači da nije dovoljno samo da volite životinje, već da želite i da radite.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Kompanija STIHL širi mrežu specijalizovanih prodavnica u više od 160 zemalja. Nove partnere, koji žele da postanu ovlašćeni STIHL prodavci, traže i na tržištima Srbije i Crne Gore.
Maloprodajni lanac Studenac preuzeo je lanac Lonia i postao prvi hrvatski trgovački lanac koji u svojoj prodajnoj mreži ima više od 1.000 prodavnica.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industrijum prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, šumarstvo, hortikulturu, kao i građevinsku industriju prisutna je u Srbiji od 2013.godine.
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među kompanijama koje su se našle na NIN TOP 500 listi najvećih preduzeća u Srbiji ima 18 sistema koji posluju i u franšizingu. Polovina tih kompanija se nalazi među prvih 100.
POPULARNO NA FORUMU
Snaga partnerskog sistema
Postoji li mogucnost preuzmanja fransize u crnoj gori? moj mail: crnely@gmail.com
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Kako da stupim u komtantakt sa ovlastenim licem za fransizu
Budućnost u kućnim ljubimcima
Zanimljivo. Kako se dolazi do fransize?
Franšiza stiže iz „Sveta mora“
Ovo je super želela nih da nekog kontaktiram za dalja uputstva za ftanšizu
Pekara za pse
dobra ideja za pravljenje zdrave hrane za pse,voljela bih da mogu i ja tim da se bavim,posebno što imam malog psa kiji ima problema sa ishranom
Trgovina u krvi
Kako da stupim u kontakt sa Metro-Moja radnja,imam prodavnicu u Pirotu pa jer to vazi za celu Srbiju?
Mnogo više uz DIS
IZUZETNO MALI RABATI.ROBA U DISU ZMAJ JEFTINIJA NEGO U VELEPRODAJI
Hiljadu trgovaca u „Mojoj radnji“
zanima me kako bih mogao otvoriti u crnoj gori poslovnicu moja radnja i dali mogu biti primaoc fransize pod kakvim uslovima itd. molim odgovor meil. nedzadm89@hotmail.com