Ideja o partnerskim podružnicama koje bi poslovale u našem sistemu došla je, zapravo, od samih partnera, tj. nezavisnih trgovaca koji su prepoznali potencijal našeg brenda. Oni su pokrenuli pitanje ulaska u sistem kompanije Kakadu, a mi smo počeli da razmišljamo o konceptu i, najzad, odlučili da proširimo mrežu i partnerskim podružnicama.
Marćin Stankovski, direktor marketinga kompanije Kakadu
Utorak
12.11.2013.
Vodeći poljski lanac prodavnica za kućne ljubimce razvija se pod brendom Kakadu. Kompanija je nedavno odlučila da svoju prodajnu mrežu proširi i partnerskim podružnicama.
 

Krajem 2008. vlasnici tri nezavisna pet-shop-a u Poljskoj odlučili su da udruže svoje snage i promene način na koji su do tada poslovali. Osnovali su kompaniju i postupno počeli da "grade" lanac pet centara pod brendom Kakadu, verujući da će kao jedan, ali veliki i moćniji sistem, lakše uspeti da konsoliduju poslovanje i izbegnu zatvaranje svojih podružnica – što, nažalost, velikom broju preduzetnika iz branše nije pošlo za rukom, naročito u godinama najveće krize. Uprkos očiglednoj "rascepkanosti" tržišta, na kom deluje čak nekoliko hiljada nezavisnih pet-shop-ova, Kakadu je, udruživanjem i širenjem lanca, uspeo da se izdvoji iz nepovezane mreže prodavaca, učvrsti poziciju i tako, za manje od pet godina, postane vodeća kompanija u branši u Poljskoj.

Kakadu sada već ima 40 prodavnica u prodajnoj mreži, a prošle godine su odlučili da prošire poslovanje uvođenjem novih partnera u svoj sistem.

Potencijalni partneri koji bi radili pod brendom Kakadu ne bi morali da plaćaju nikakave naknade za ulazak u posao, kao ni za brendiranje prodajnog objekta, punjenje robom, marketing ili stalnu podršku. Kako naglašavaju u kompaniji, ponuda je idealna za sve preduzetnike koji već imaju pet-shop-ove, trgovce koji žele da prošire asortiman ili vlasnike veterinarskih ordinacija koji žele da ponude nešto više svojim stalnim klijentima. Sve što partner treba da "uloži" jesu – ljubav prema životinjama i rad. Novinarima našeg poljskog portala Franchising.pl to je potvrdio i Marćin Stankovski, direktor marketinga kompanije Kakadu.

Kako ste počeli da razmišljate o uvođenju novih partnera u sistem?

Ideja o partnerskim podružnicama koje bi poslovale pod našim brendom došla je, zapravo, od samih partnera, tj. nezavisnih trgovaca koji su prepoznali potencijal našeg brenda. Oni su pokrenuli pitanje ulaska u sistem kompanije Kakadu, a mi smo počeli da razmišljamo o konceptu i, najzad, odlučili da proširimo mrežu i partnerskim podružnicama. Koncept promovišemo od septembra ove godine, a učestvovanje na Sajmu franšiza u Varšavi je bio jedan od prvih koraka u tom procesu.

Kakadu prodavnice se za sada uglavnom nalaze u tržnim centrima. Da li će i partneri biti vezani za ovu vrstu lokacija?

Ne, naprotiv. Želimo da koncept proširimo i na lokacije van tržnih centara. Naravno, lokacija je bitna, ali svaki poslovni prostor u prometnijim ulicama je dobar izbor, kao i u većim stambenim četvrtima. Takođe, dugoročno gledano, nameravamo da otvorimo svoje podružnice u svim gradovima sa više od 50.000 stanovnika. Međutim, to ne znači da ćemo odbiti saradnju sa potencijalnim partnerima iz manjih gradova.

Ko bi bio poželjan partner?

Pre svega, i logično, neko ko već vodi pet-shop, jer ti ljudi već imaju svo potrebno znanje i iskustvo. Međutim, svakako su dobrodošli i ljudi koji ne rade u ovoj branši. Preduzetnici koji već imaju razrađen posao u trgovini, ali žele da diversifikuju svoje poslovanje. Takođe, vlasnici veterinarskih ordinacija koji žele da prošire svoju standardnu uslugu.

Smatrate da i osobe koje dosad nisu radile u prodavnici kućnih ljubimaca mogu da uđu bez problema u ovu vrstu posla?

Mislim da, ako ste vredni i preduzetni, možete da radite šta god poželite, jer nema posla koji se ne može naučiti. Jednostavno, ključ uspeha za našeg budućeg partnera jeste samo u želji za učenjem. Što znači da nije dovoljno samo da volite životinje, već da želite i da radite.

Izvor: Franchising.pl