Ugostitelji najčešće koriste Facebook da bi informisali svoje potrošače o promotivnim akcijama ili otvaranju novih restorana.
Petak
06.12.2013.
Norveška podružnica čuvenog fast-food lanca Burger King primenila je neobičnu taktiku kako bi se rešila nelojalnih potrošača.
 

Norveška kompanija zadužena za vođenje Burger King restorana u tom području, uvela je nova pravila pristupanja stranici na Facebook-u. Do sada, kompanija je imala profil sa oko 38.000 Facebook pratilaca. Danas ih je oko 3/4 manje. Kako prenosi poljski portal hotmoney.pl, ovo je, u stvari, direktna posledica novih uslova poslovanja na društvenim mrežama, što je izazvalo masovno isključenje tzv. nelojalnih i pasivnih potrošača. Šta se zaista desilo?

Već određeno vreme, kompanije smatraju da je impertiv da budu prisutne i na Facebook-u. Mnogima je to stvorilo još veću obavezu - da skupe što veći broj "lajkova". Mnoge su angažovale i različite stručnjake za marketing na društvenim mrežama. Facebook je, međutim, otvorio vrata i fanovima koji se ne libe da postave neprijatna pitanja ili da ostave pritužbe na račun kvaliteta i usluge kompanije. Pored toga, što je možda još intrigantnije, čini se da Facebook stranice često "lajkuju" ljudi koji nisu ni preterano veliki fanovi predstavljanih brendova, a kamoli pravi obožavaoci.

Marketinška služba norveškog Burger Kinga je, stoga, odlučila da povuče prilično rizičan, i u najmanju ruku, čudan potez. Postavila je obaveštenje da ko god "lajkuje" stranicu kompanije, dobija kupon za besplatan Big Mac - hamburger koji se služi u restoranima njenog najvećeg konkurenta - McDonald's-u. Odziv je bio neverovatno visok. Iako je na ovu marketinšku provokaciju "naselo" 30.000 ljudi, kompanija je zaključila da joj ovi ljudi nisu ni potrebni, pošto bi, očigledno, svoju privrženost Burger Kingu "rado kompenzovali jednim hamburgerom konkurentskog ugostitelja". Fanovi koji su ostali lojalni, dobili su poziv da se pridruže novoj Facebook stranici Burger Kinga. Kompanija se, istina, nelojalnim klijentima zahvalila i - blokirala prilaz novoformiranoj grupi pratilaca.

Burger King, kao i veliki broj kompanija uopšte, ne očekuje da na svojim Facebook stranicama pročita samo izjave hvale, već iskrene utiske, pa i kritike vernih potrošača. I pored tog rizika, u ovom trenutku Burger King u Norveškoj se može pohvaliti da je aktivnost fanova na novoj stranici sada čak četvorostruko veća.

Zanimljivo je, inače, da su pomenuti kuponi za besplatan Big Mac važili samo za 1.000 ljudi. Ostali su mogli da se slade jedino - mirisom hamburgera.

Na osnovu članak sa našeg poljskog portala Franchising.pl, priredila redakcija Franchising.rs.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Sa jakim brendom napred /14.04.2024.

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič /02.11.2016.

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

„Mala kuća“ putujuća /05.04.2022.

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.