Hladan prijem
Šta najviše muči prodavce sladoleda u Poljskoj? Činjenica da sezona prodaje sladoleda traje veoma kratko - u najboljem slučaju, od maja do kraja leta. Kako sami prodavci kažu, to je i zbog toga što kod potrošača u Poljskoj postoji duboko uvrežena navika da se sladoled kupuje i konzumira isključivo - leti. Međutim, ono što iznenađuje, ova okolnost ne utiče na porast poslastičarnica koje nude sladoled tokom cele godine. Najviše i najčešće ih ima po tržnim centrima, gde godišnja doba ili vremenski uslovi ne bi trebalo da utiču na broj posetilaca. To, s druge strane, ne umanjuje potrebu proizvođača i prodavaca sladoleda da pronalaze načine kako bi "produžili sezonu".
Da nije jednostavno menjati navike, dokazuje i jedan od domaćih prodavaca sladoleda. - Pokušali smo i s tim da u ponudu uvedemo dodatne proizvode - vafle i kolače. Međutim, na ovim prostorima, kraj septembra označava i kraj prodajne sezone - priznaje Radoslav Čarubin, vlasnik franšiznog koncepta Lody Bonano.
I pored toga, Lody Bonano ima skoro stotinu primalaca franšize, budući da su uslovi za otvaranje poslastičarnice vrlo povoljni, a za pokretanje posla, u proseku, ne treba više od nekoliko meseci.
S druge strane, a kako smo svojevremeno pisali, jedan od najpoznatijih proizvođača sladoleda na svetu - američki Häagen-Dazs, suočen je sa izvesnim krajem franšiznog poslovanja u Poljskoj. Naime, kada je 2007. ušao na tržište ove zemlje, Häagen-Dazs je imao prilično ambiciozne planove. Američka kompanija je smatrala da će strategija otvaranja poslastičarnica na najprestižnim lokacijama u svim većim gradovima Poljske, brzo i sigurno uroditi plodom. U krajnjem ishodu, franšiznu mrežu je trebalo da čini čak 150 lokala.
Od tada su, međutim, otvorili tri lokala, a u ovom trenutku, radi samo jedna franšizna poslastičarnica u centru Varšave. Kako prenose poljski mediji, Häagen-Dazs bi se uskoro mogao povući iz Poljske, pošto je sve manje i kupaca koji su spremni da za kuglu sladoleda plate skoro 2 evra. Američkoj kompaniji, međutim, to neće biti veliki gubitak, budući da svoj sladoled prodaju još u 70 zemalja, širom sveta.
Poljski mediji ipak navode i da Häagen-Dazs neće u potpunosti nestati s tržišta Poljske. U mnogim prodavnicama robe široke potrošnje sladoled se prodaje više nego dobro. Ovakav vid distribucije je za američki brend, izgleda, daleko isplativiji, a pored toga, ne zahteva ni tako veliku investiciju kao pri otvaranju poslastičarnice, što je svakako uticalo na mali broj zainteresovanih primalaca franšze. Primalac Häagen-Dazs franšize je, recimo, samo za pokretanje posla morao da izdvoji najmanje 125.000 evra, dok je za ulaznu naknadu trebalo izdvojiti dodatnih 25.000 evra.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...