Rast uz proveren sistem

Ranije smo nepotrebno gubili vreme na detalje koji nisu bili bitni za samo funkcionisanje agencije. Sada za svaki problem mogu da se obratim obrazovanim i stručnim osobama, na koje, u tom smislu, uvek mogu da se oslonim.
Aleksandar Denčić
Ponedeljak
13.01.2014.
Shvativši da klijenti iz inostranstva retko poklanjaju poverenje nepoznatim agentima nekretnina, Aleksandar Denčić je odlučio da uzme franšizu američke kompanije Century 21.
 

Aleksandar Denčić je znao da mora nešto da uradi kako bi poslovanje sopstvene agencije za posredovanje nekretninama podigao na viši nivo. Prateći dešavanja na tržištu Evropske unije, Amerike i Rusije, shvatio je da bez prepoznatljivog brenda i proverenog metoda rada nema napretka ni na tržištu Srbije. Odlučio je da pristupi jednom od najpoznatijih franšiznih sistema u oblasti posredovanja nekretninama – Century 21, između ostalog i zbog saradnje sa inostranim klijentima.

- Dolazeći u kontakt sa ljudima koji žive u Evropskoj uniji, Americi i Rusiji video sam da se građani tih zemalja veoma teško odlučuju za saradnju sa agentima i agencijama za nekretnine za koje nikada nisu čuli. Zbog toga sam, pre oko godinu dana, odlučio da pristupim franšiznom sistemu američke kompanije Century 21. Sada, uz moju agenciju stoji poznati svetski brend u oblasti nekretnina, a potencijalni klijenti iz inostranstva znaju da se radi o kompaniji koja je sinonim za profesionalno poslovanje i pridržavanje najviših etičkih principa – objašnjava Denčić.

Sa detaljima franšiznog poslovanja upoznao se tek po stupanju u kontakt sa primaocem master franšize Century 21 za Srbiju. - Izuzetno je teško početi bilo koji posao od nule. Daleko je lakše pristupiti nekom proverenom sistemu. To, svakako, ne znači da preduzetnik može da se opusti i očekuje da posao sam dođe do njega. Tek uz mukotrpan rad, ali i savete i podršku, može da očekuje povoljan rezultat – ističe Denčić.

Poslovanje pre pristupanja franšiznom sistemu se, kako kaže, dosta razlikovalo od onoga kako rade sada. - Ranije smo nepotrebno gubili vreme na detalje koji nisu bili bitni za samo funkcionisanje agencije. Sada za svaki problem mogu da se obratim obrazovanim i stručnim osobama, na koje mogu, u tom smislu, uvek da se oslonim. Od davaoca franšize dobijamo punu podršku, a njihov tim ljudi brine da imamo konstantan rast poslovanja - kaže Denčić.

- Pored toga, omogućena nam je i obuka, a prilike za edukaciju i konstantno usavršavanje se poklapaju sa našim naporima da u poslovanju posebnu pažnju posvetimo zadovoljstvu naših klijenata. Pristupanjem franšizi smo, zapravo, uspeli da maksimalno iskoristimo svoje resurse – navodi Denčić sve prednosti pristupanja poznatom franšiznom sistemu.

Podrška koju dobijaju od davaoca franšize ogleda se i u konstantnom naporu da poslovanje agencije podignu na viši nivo. – Davaoci vode računa o marketingu, edukaciji agenata, promociji samog brenda kroz humanitarne akcije i dobrotvorne večeri. Naša obaveza je da se pridržavamo određenih poslovnih kodeksa koje dokazano pospešuju poslovni rast – objašnjava on.

Međutim, brend Century 21 u Srbiji još uvek nije poznat kao u svetu, gde je, uz RE/MAX, zapravo najpoznatiji brend u poslu prilikom posredovanja u prometu nekretnina, kaže Denčić. - Kao i u svakom poslu, potreban je dugi niz godina marljivog i predanog rada da se sve postavi na čvrste osnove. Mada, primećujemo da klijenti polako počinju da nas doživljavaju i prepoznaju kao agenciju koja vodi računa o njihovim interesima i kao nekoga ko će svom snagom doći do zajedničkog cilja. To nas raduje – ističe on.

Agenciju za nekretnine Denčić je otvorio i da bi pokušao da unapredi ovu vrstu poslovanja. Kako kaže, na nesreću po klijente, a i registrovane agencije, veliki broj ljudi ovaj posao još uvek radi nesavesno i nestručno. Očekuje, međutim, da će tržište nekretnina biti nešto uređenije posle donošenja i stupanja na snagu relevantnih zakona, barem kad je kvalitet usluge u pitanju. - Zakon o posredovanju u prometu i zakupu nekretnina je stupio na snagu početkom novembra prošle godine i nadamo se da će naročito pomoći agencijama koje ovaj posao rade pošteno. Zakon o uređenju prostora i izgradnje je na javnoj raspravi, a od njega očekujemo brže i jednostavnije dobijanje građevinskih dozvola, kao i konačnu primenu zakona u praksi, te regulisanje postupka legalizacije na lakši način – objašnjava Denčić.

Plivati u preduzetničkim vodama, prema njegovim rečima, nije nimalo lako, o čemu svedoči veliki broj zatvorenih firmi tokom prošle godine. - Država nameće sve više obaveza, jer jedino tako i može da dođe do nekih sredstava kojima bi popunila budžet – kaže na kraju Denčić.


Vesna Lapčić
saradnik

POPULARNO NA FORUMU