Austrijska kafana Aida nedavno je otvorila i svoje prve franšizne poslovnice u Poljskoj i Saudijskoj Arabiji. U Hrvatskoj, nosioci master franšize planiraju da u naredne dve godine stvore lanac kafana pod ovim brendom. Zainteresovane primaoce pojedinačne franšize traže širom Hrvatske.
Na slici: Damir i Tino Sevlić, svečano otvaranje Aide u Zagrebu
Četvrtak
16.01.2014.
Franšiza poznate bečke poslastičarnice Aida otvorena je prošle godine u Zagrebu. Ove godine bi, putem pojedinačne franšize, trebalo da dospe i u druge gradove Hrvatske.
 

Porodica Prauzek je davne 1913. u Beču otvorila svoju prvu kafanu pod imenom Aida. Tokom godina, ova kafe-poslastičarnica je postala jedno od nezaobilaznih mesta za izlazak u Beču, a krajem juna prošle godine, dobila je i svoju prvu franšiznu podružnicu na stranom tržištu - u Hrvatskoj. Naime, braća Damir i Tino Sevlić, direktori kompanije Bečka Kavana, postali su nosioci master franšize kafane Aida za područje Hrvatske.

Sam koncept braća Sevlić su imali priliku da upoznaju iz prve ruke. - Obojica smo studirali u Beču, te smo mogli da vidimo šta to Beču znači Aida. Svideo nam se celi koncept, te smo odlučili preneti dašak Beča i u Zagreb - priča Damir Sevlić.

Međutim, kako kažu, odluku nisu doneli na prečac. To što potiču iz porodice koja dugi niz godina posluje u ugostiteljskoj branši, bila je samo početna prednost. - Imali smo potrebno iskustvo za ovaj posao. Međutim, projektom Aida smo se intenzivno bavili više od šest meseci. Želeli smo da proučimo sve prednosti i mogućnosti u ovoj branši. Na kraju, procijenili smo kako Zagrebu i Hrvatskoj nedostaje ovakva vrsta ponude, te smo rešili da ostvarimo svoje planove i želje - objašnjava Sevlić.

Koncept franšize, kako kaže, bio im je poznat i pre nego što su postali vlasnici master franšize. - No, naravno, svaka franšiza ima svoje specifičnosti, i s njima smo se upoznavali pokrećući ovaj posao. Sam koncept franšize je vrlo zanimljiv, jer dobijate uvid u dugogodišnje iskustvo renomiranih firmi. To poprilično olakšava posao, uzimajući u obzir da iza vas stoji već izgrađen brend i reputacija. Međutim, najbitnije je da adekvatno procenite potencijal tržišta na koje ulazite, ali i da odaberete lokaciju koja će najbolje dokazati taj potencijal - smatra Damir Sevlić.

Pre potpisivanja franšiznog ugovora prošli su kroz iscrpne pregovore sa davaocem franšize. - Bilo je važno da usaglasimo stavove i što bolje razumemo koncept poslovanja. Radili smo analizu tržišta i kapaciteta, napravili smo detaljan biznis plan i kalkulacije profitabilnosti, te plan razvoja same kompanije - objašnjava. - Međutim, jako bitan deo je bio i pronalazak adekvatne lokacije, budući da Aida zahteva premium lokacije za svoje objekte - naglašava Sevlić.

S druge strane, podelivši svoje stogodišnje iskustvo, davalac franšize je uveliko pomogao u pokretanju kompanije i poslovanja. - Takođe, dobili smo pomoć i pri odabiru opreme, definisanju stila uređenja, pa i odabira asortimana, pozicioniranja brenda, cena i marketing strategija za ovo tržište. Očekujemo da se dobar partnerski odnos razvija i u budućnosti - kaže Damir Sevlić.

Budući da su nosioci master franšize, braća Sevlić planiraju da u naredne dve godine razviju lanac kafana pod brendom Aida širom Hrvatske. Damir Sevlić potvrđuje da su do sada imali više zainteresovanih za single-unit franšizu, ali pošto su i sami bili u fazi uhodavanja prve poslovnice, nisu ulazili u konkretne pregovore. - Od ove godine, međutim, počinjemo sa konkretnim razgovorima kako bi se do početka sledeće sezone i realizovali - kaže Sevlić.

Zainteresovanim preduzetnicima u Hrvatskoj nude različite vrste partnerskih aranžmana. Primalac franšize može da se odluči za klasičnu podfranšiznu (single-unit) jedinicu, gde uzima franšizu za jednu ili više poslovnica, ali može i da bude partner u joint-venture projektu. - Ako zainteresovani kandidat, na primer, ima kvalitetan poslovni prostor, u njemu bi, kao deo zajedničkog projekta, mogla da se otvori poslovnica Aide - objašnjava Sevlić. Potencijalni primaoci franšize zauzvart mogu da očekuju punu podršku u pokretanju i razvijanju poslovanja - od odabira lokacije, uređenja, preko pozicioniranja cena, odabira asortimana i broja zaposlenih, pa do obuke zaposlenih u zagrebačkoj poslovnici.

Za ovu godinu, kako kažu, cilj je ostvaren: otvorili su prvu kafe-poslastičarnicu u samom centru Zagreba, radili su na stabilizaciji poslovanja i podizanju svesti o brendu. - Na kraju, uverili smo se da je Aida vrlo dobro prepoznata i prihvaćena u Zagrebu i raduje nas što nam se planovi ostvaruju u skladu sa očekivanjima. Vidimo i da su naši gosti zadovoljni kvalitetom i asortimanom proizvoda, uslugom, kao i ukupnim ambijentom i uređenjem prostora. A to nam je bio i ostaje primarni cilj - kaže Sevlić.


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Sa jakim brendom napred /14.04.2024.

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Perionica veša kao siguran biznis /27.07.2020.

LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.

Mesto gde se sreću nauka i zabava /01.03.2024.

„Naučna kuhinjica“ je jedinstven koncept edukativnih radionica koje pružaju deci priliku da istražuju, eksperimentišu i stiču znanja iz sveta prirodnih nauka na zabavan i kreativan način. Šta je potrebno za pokretanje franšize?

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.