UNIQA omogućava da primalac franšize servisira svoj portfolio klijenata i nakon prelaska u generalnu agenciju, što predstavlja veliku finansijsku podršku, pogotovo na samom početku poslovanja. Osim toga, UNIQA pruža pomoć prilikom rešavanja drugih, ne manje važnih, pravnih i finansijskih pitanja.
Jasmina Putnik
Petak
14.02.2014.
Jasmina Putnik, nekada najbolji prodavac u Uniqa osiguranju, danas je uspešni primalac franšize tog osiguravajućeg društva. I kao preduzetnica, kaže da se trud uvek isplati, a rad biva nagrađen.
 

Jasmina Putnik je u svet osiguranja ušla neplanirano - iako je godinama imala priliku da prati svog supruga koji je bio zaposlen u osiguravajućoj kući, u posao je odlučila da uđe tek kada je uvidela kako se vrednuje rad najboljih prodavaca u osiguranju. – Imala sam sreću da me je suprug poveo na dodelu godišnjih nagrada za najbolje radnike u Zepter osiguranju, gde je tada radio kao saradnik. Sećam se, te večeri, preko puta nas je sedeo bračni par sa gomilom poklona i nagrada ispred sebe - oni su te godine bili najuspešniji prodavci! Sve me je to iznenadilo, ali i motivisalo! Zapitala sam se, ako se tako nagrađuje rad, zašto ne bismo i mi, moj suprug i ja, pokušali. Već sledeće godine, nas dvoje smo imali 150.000 evra naplaćenih premija i kao najuspešniji prodavci, dobili smo automobil i nekoliko nagradnih putovanja - priča Putnik.

U to vreme Jasmina Putnik je bila saradnik u medicinskom programu (Zepter Medical), gde je i stekla prva iskustva o prodaji. Kada je saopštila da odlazi, direktorka joj je rekla da joj nije žao što odlazi u osiguranje, ako će joj tamo biti bolje, ali da joj je žao što Medical gubi takvog prodavca.

Kada je 2006. godine austrijska kompanija Uniqa osiguranje preuzela Zepter osiguranje, Jasmina Putnik je već imala izgrađenu reputaciju jednog od najboljih prodavaca, a odlične rezultate je nastavila da postiže i kao radnik Uniqa osiguranja. To potvrđuje i njen portfolio od 2.000 klijenata, ali i niz priznanja - 2012. godine je u okviru Uniqa osiguranja u Srbiji dobila nagradu za najviše prodatih polisa životnog osiguranja, dok je prošle godine dobila istu nagradu, ali kao najbolji prodavac neživotnog osiguranja. U tom trenutku, sa takvim rezultatima, Jasmina Putnik je postala - i idealan kandidat za sledećeg primaoca Uniqa franšize.

Zanimljivo je pomenuti da je bračni par s početka priče, baš kao i Jasmina Putnik, takođe prešao u Uniqa osiguranje i da su, zapravo, bili prvi primaoci Uniqa franšize u Srbije - a čitaoci našeg portala su pre određenog vremena takođe imali priliku da čitaju o bračnom paru Mihajlović (link).

Da li je ovo koincidencija, sudbina, sistem ili dokaz da je franšizing model za najbolje? Čini se - od svega po malo. – Razgovarala sam sa direktorima Uniqe, jer je već bilo nemoguće kvalitetno uslužiti i obići sve klijente sa kojima sam sarađivala. Pored toga, kao i u svakom velikom sistemu, postoji limit u stimulacijama - kada pređete neku određenu tačku, rezultat vašeg rada više ne može da bude praćen odgovarajućom zaradom. Menadžment je tada odlučio da mi ponudi opciju koja postoji u Austriji, i koja se nudi prodavcima koji postignu izuzetne rezultate. Naime, u Austriji, kada prodavac dođe do baze od 800 klijenata, može da se, ako želi i ima mogućnosti, osamostali i počne da razvija sopstveni biznis, kao primalac franšize. A tada, za njega više ne postoje limiti - zarađuje onoliko koliko može i koliko je dobar! – objašnjava.

Jasmina Putnik je, tako, u martu 2013. otvorila agenciju za ekskluzivno zastupanje Uniqa osiguranja “Putnik tim”, postavši treći primalac Uniqa franšize u Srbiji.

Od kada radi samostalno, priznaje da joj radni dan izgleda drugačije, ali samo zato što samostalan posao sa sobom povlači niz obaveza o kojima nije morala ni da razmišlja, a kamoli da brine kao zaposlena. – Sada imam obavezu da radim i sa knjigovođom i da šaljem izveštaje Narodnoj banci, što oduzima vreme. Pored toga, sada sama brinem o mesečnim troškovima - plaćam zakup prostora i račune, plaćam radnike, poreze i doprinose... Sada sama biram sa kim ću da radim, koga ću da zapošljavam i kako da stimulišem svoje zaposlene. Naravno, veliku podršku mi pruža Uniqa osiguranje - kaže Putnik.

Iako je još uvek na početku, već posluje kako se i nadala. Kako kaže, mnogo lakše ispunjava očekivanja jer sada rade prema godišnjem planu - a ne prema mesečnom, kao kad je bila zaposlena. – Veoma sam zadovoljna šta smo postigli za ovih šest meseci. Naročito što smo bili novi u kraju, i što ljudi nisu odmah primetili da je otvorena Uniqa. Već tokom leta se situacija promenila, izdali smo veliki broj putnih osiguranja, a preko toga smo kasnije ostvarili nove kontakte za druge polise. Najbitnije je da onaj ko je jednom ovde ušao, taj se i vratio! Za novo putno osiguranje, kasko, za autoosiguranje, da se raspita za zdravstveno, životno… Tako smo za šest meseci dobili više od 1.000 novih klijenata – kaže Putnik.

Jedna od olakšavajućih okolnosti u Uniqinom franšiznom sistemu je to što kao primalac franšize može da računa na svestranu podršku Uniqa osiguranja. Dok se, kako kaže, „malo“ osiguranje razvija u okviru „velikog“ osiguranja, Jasmina Putnik nastavlja da radi sa svojim klijentima, kao i da razvija novu mrežu klijenata. – To znači da Uniqa omogućava da primalac franšize servisira svoj portfolio klijenata i nakon prelaska u generalnu agenciju, što predstavlja veliku finansijsku podršku, pogotovo na samom početku poslovanja. Osim toga, Uniqa pruža pomoć prilikom rešavanja drugih, ne manje važnih, pravnih i finansijskih pitanja - objašnjava Putnik.

Što se opšte podrške tiče, Uniqa je, tako, obezbedila opremu potrebnu za rad. – Svi kompjuteri, kao i program u kom radimo, dobili smo od Uniqe. Klijent koji ispred sebe vidi monitor, na njemu vidi Uniqa inventarski broj – i to svakako doprinosi „osećaju da se ništa nije promenilo“. Uniqa nam je pomogla i pri odabiru poslovnog prostora i brendiranju, jer sve treba da bude kao u bilo kojoj drugoj Uniqa poslovnici. Iako se klijenti, po pravilu, vežu za osobu, dobro je kada iza nje stoji i jak brend. A Uniqa je brend, i uspela je da izgradi poverenje na ovom tržištu. Meni je upravo to važno - da moji klijenti, pored saradnje sa mnom, vide da iza mene stoji i dalje Uniqa osiguranje i da je sve isto kao pre! Sada su i oni ponosni na mene, na moj uspeh i odličnu saradnju koju godinama gradimo, jer veruju da je rezultat mog truda i rada upravo ova franšiza koju sam primila – naglašava Putnik.

Jedini pravi problemi u poslovanju proizilaze iz, kako kaže, neuređenosti i neizvesnosti sistema. Najviše je muči regulativa koja obavezuje zastupnike da zapošljavaju samo prodavce sa licencom Narodne banke Srbije. Što znači, ako je kao zaposlena u Uniqa osiguranju mogla da ima asistenta bez licence – sada to ne može – i pored toga što privređuje u zemlji koja vapi za zapošljavanjem... Iznenadila ju je i visina komunalnih taksi, firmarine, poreza i doprinosa, kao i poreza na zarade, koje su zbirno, prema njenom mišljenju - previsoki. – Da ne pominjem stvari kao što je procedura otvaranja agencije koja je trajala bespotrebno dugo, gotovo šest meseci. A za to vreme smo morali da - „ispunjavajući tehničke uslove“ - plaćamo troškove zakupa prostora i rezervacije imena. Kako se onda stimuliše preduzetništvo?! – iskrena je Putnik.

Ono što je ohrabruje je uverenost da iza nje ipak ostaje mnogo više od jedne agencije. – Radimo i razvijamo ovaj posao jer znamo da tako gradimo i biznis koji će jednog dana naslediti naša deca ili unučići. Malo se ko time može pohvaliti u današnje vreme – kaže ona.

Uspeh koji sa lakoćom postiže, proističe dobrim delom i iz životne filozofije i radne etike koju je negovala čime god da se bavila. Jasmina Putnik je bila i vrhunski sportista, gde se naučila pravilima igre i izdržljivosti; i novinar, gde je naučila da komunicira iskreno i otvoreno sa ljudima; i službenik u sudskoj pisarnici, gde je naučila da je važno da svaki slučaj isprati od početka do kraja.

Uvek sam želela sve da naučim i znam. Čak i kad sam radila posao koji nisam volela, i kad se očekivalo samo da dođete na posao i budete prisutni. Danas, kad odem kod klijenta, želim da mogu sve da mu ponudim! Znate, ljudi ne vole kad im iz jedne kuće šaljete pet agenata za pet različitih programa. Oni žele da se vežu za jednog čoveka i da sve što imaju osiguraju kod njega. A Uniqa je to prepoznala i saradnicima dala alat u ruke, tako da je agent “mala mobilna kancelarija” i sve može da završi na terenu – objašnjava Putnik.

Za osiguranje kaže da je specifičan posao u kome mora mnogo da se radi i mnogo da se zna, ali da je za uspeh, kao i u svakom poslu, podjednako potrebna i ljubav. Onaj ko ne voli da radi u osiguranju, neće ni imati mnogo prostora “za improvizaciju”, tako da se neće ni zadržati dugo u ovom poslu, kaže ona. Najbolji radnici, pak, uvek daju sve od sebe, a trud se, po njenom iskustvu, uvek isplati. – Nema ni brze ni lake zarade u osiguranju! Puno je tu rada, truda. Mnogo puta mi se desilo da se vratim sa terena i da otplačem jer sam mislila da ću sigurno sklopiti posao. Satima bih analizirala šta nisam dobro uradila i gde sam pogrešila. A suprug je uvek govorio da ne žalim ni za čim jer se nikad ne zna kada će ljudi da se jave. I dešavalo mi se, zaista, da se neki jave i posle tri godine. Jer klijent prima emociju - onako kako ga dočekate, kako mu objasnite, on ili će da se vrati, ili više nikad neće doći kod vas – kaže na kraju Putnik.


Vesna Lapčić
saradnik
/2/
POGLEDAJTE VIŠE

POPULARNO NA FORUMU

Ko pomaže malom biznisu?

Dragi Gospodine / Gospođo, Dobrodošli u Midland Credit Management. Tražite li poslovni, kompanijski ili lični zajam? Nudimo širok spektar finansijskih usluga koji...

1 komentara
poslednji 14.05.2021.
Peta Uniqa franšiza

Sve čestitke Sonji i Bobanu koji su se pridružili porodici Uniqinih exluzivnih zastupnika.Svi smo u istom Uniqinom timu i trudićemo se da uvek budemo najbolji.Jasmina...

1 komentara
poslednji 26.02.2014.
Preduzetnica s podrškom

Želela bih još jednom da se zahvalim Mihajlovićima koji su nam i kako kolege i kao porodica, u poslu i privatno uvek bili uzor kako treba raditi i organizovati porodicu i...

2 komentara
poslednji 26.02.2014.
Preduzetnica s podrškom

Iako smo supruga i ja bili pokretači i vlasnici prve UNIQA franšize, veliko nam je zadovoljstvo što nas vredne kolege prate i svojim rezultatima ponekad prevazilaze. Sve...

2 komentara
poslednji 26.02.2014.
Predanošću do franšize

Pre svega želimo dobrodošlicu agenciji BURIČIĆ TEAM u UNIQA osiguranje. Iskreno se nadam da ćemo zajedno ispuniti očekivanja davaoca franšize i uticati na povećanje...

1 komentara
poslednji 15.07.2013.
Osigurani porodični biznis

Hvala Mihajlovićima na podršci da zaživi još jedna eksluzivna agencija,ovog puta prva u Beogradu -Putnik tim!!! Da nije bilo putovanja u Nicu i lepog druženja ko zna da li...

3 komentara
poslednji 25.04.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

obzirom da se radi o pravom timu, samo je pitanje za koliko će biti premašena očekivanja, a to nam svima puno znači.

3 komentara
poslednji 30.03.2013.
Rad, rad, ali i ljubav

Znači ipak se može. Posao, uspeh a nadasve ljubav i porodica. Možda nam je ovo najava dolazećih svetlijih dana budućnosti. Lep primer mlađoj generaciji da uzme stvar u...

3 komentara
poslednji 29.03.2013.