U najlepšem izdanju
Ohrabren odličnim rezultatima prodaje i povećanjem potražnje na tržištu Hrvatske, švedski proizvođač i prodavac odeće H&M odlučio je da proširi i renovira postojeći prodajni prostor u okviru Arena Centra u Zagrebu. Ta radnja je, sredinom marta, ponovo otvorena, i sada zauzima čak 2.200 kvadratnih metara, što je čini i najvećom H&M radnjom u Hrvatskoj.
Iako se popularnost švedskog brenda umnogome temelji na cenovnoj pristupačnosti, u prilog dobrom prijemu ide i to što H&M nudi “zaokružen” asortiman, po principu “sve na jednom mestu”. Renovirana radnja u Zagrebu je upravo dobar primer tog koncepta – pored kolekcija za žene, muškarce i decu, u ponudu su ušli i proizvodi koji do sada nisu bili dostupni u Hrvatskoj – H&M kozmetika i širi asortiman koncepta za tinejdžere H&M Divided. S druge strane, ugođaj pri kupovini H&M je pojačao i novim dizajnom polica i štandova, kao i mnogo većim brojem garderoba za presvlačenje.
O globalnom uspehu švedskog brenda možda najbolje svedoči podatak da je samo u poslednjoj deceniji utrostručen broj radnji koje posluju pod njegovim imenom. Danas, u svetu rade 3.192 H&M prodavnice, što je za 13 posto više u odnosu na brojke iz istog perioda prošle godine. I u Hrvatskoj, "Šveđani" postižu pozitivne rezultate još od ulaska na ovo tržište u martu 2011. godine.
Kada su otvorili prvu radnju, posle svega dva meseca prodaja je iznosila 6,5 miliona evra, a prema izvještaju o poslovanju za tu godinu promet na hrvatskom tržištu bio je veći od 30 miliona evra. Već sledeće 2012. prihodi H&M-a u Hrvatskoj su dostigli iznos od oko 69 miliona evra, što je više nego što su svi Inditexovi modni brendovi (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear i Massimo Dutti) u Hrvatskoj ostvarili zajedno. Prošlogodišnji podaci o poslovanju, pak, pokazuju da je H&M kroz svojih 13 radnji ostvario ukupno 80 miliona evra prihoda, odnosno, konsolidovani rast od čak 16% u odnosu na 2012. godinu.
Iako je prisutna u 53 zemlje širom sveta, najveće prihode švedska kompanija ostvaruje na svom primarnom tržištu – u Evropi. Poslednjih godina je, kao i većina modnih brendova, bila suočena sa padom prodaje kao direktnom posledicom svetske ekonomske krize. No, ovih dana, H&M ponovo prijavljuje pozitivne poslovne rezultate na globalnom nivou. Prema finansijskom izveštaju za prvi kvartal fiskalne godine (1. decembar 2013 – 28. februar 2014.) – ukupna prodaja sa PDV-om, izražena u lokalnim valutama, porasla je za 11 posto samo u februaru, dok je u celom prvom kvartalu ukupna prodaja (bez PDV-a) iznosila 32 milijarde švedskih kruna (3,6 milijarde evra), što je 12 posto više nego u istom tromesečju prošle godine.
Pored Hrvatske, u ovom regionu H&M svoje radnje ima u Srbiji (3) i Sloveniji (11). U svim državama regiona prisutan je direktno. Švedski brend, međutim, širi se i kroz franšizu, a franšizne radnje se mogu naći u Libanu, Izraelu, Maroku, Jordanu, Tajlandu, Kuvajtu i Indoneziji.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...