U Starbucks...na čašu vina

Kad kažemo Starbucks – pomislimo na kafu. Prirodno. Najveći lanac kafeterija na svetu, međutim, od ove godine uvodi novu stavku u ponudu, koja bi, donekle, mogla da utiče na imidž i percepciju ovog brenda – Starbucks, naime, uvodi alkoholna pića.
Vino i pivo su već 2010. eksperimentalno uvedeni u ponudu jedne kafeterije u Sijetlu. U januaru 2012. Starbucks je alkoholna pića služio u još 25 svojih kafeterija. Prema poslednjim izjavama predstavnika kompanije, Starbucks Eveninig koncept će do kraja ove godine usvojiti oko 40 kafeterija, a u narednih pet godina alkoholna pića bi trebalo da služe u hiljadama Starbucks-ovih kafeterija širom SAD.
Da ne bude zabune, vino i pivo će, shodno „večernjem“ konceptu, moći da se naruče tek posle 16 časova, a prodavaće se osobama starijim od 21 godinu. Novu ponudu pića pratiće i odgovarajuća ponuda jela.
Sudeći po nedavnim izjavama, predstavnici kompanije su već zadovoljni učinkom promene. Ako obična Starbucks-ova mušterija potroši oko pet dolara prilikom jedne posete, za čašu vina ili piva će sasvim sigurno izdvojiti bar dva puta više. Ovim, međutim, ne samo što će se u Starbucks-ovu kasu sliti mnogo više novca, nego će povećati i broj novih mušterija, koje će iskoristiti priliku da svrate u Starbucks i u večernjim satima, kada, prirodno, prodaja u klasičnim kafeterijama opada.
Da zna šta radi, Starbuck je dosad pokazao nebrojeno puta. Stvaranje kulture ispijanja kafe i potrebe da se kafa pije u prijatnom, fino uređenom ambijentu sigurno je samo jedan od faktora koji je uticao na planetarnu prihvaćenost brenda. Uvođenje koncepta coffee to go („kafe za poneti“) za sve one mušterije koje nisu imale vremena da sede u kafiću i ležerno ispijaju kafu – jeste druga, ne manje značajna novina. Iako se američki analitičari sada pitaju koliko će uvođenje alkoholnih pića ugroziti Starbucks-ov imidž „porodičnog brenda“, predstavnici kompanije kažu da ne sumnjaju u koncept, podsećajući da će, u duhu tradicionalne kafeterije, kafa i dalje ostati osnovni proizvod zbog kojeg će ljudi nastaviti da dolaze u Starbucks.
I pored toga, mnogi su se zapitali da li su promene u ponudi ipak više rezultat onoga što se dešava na tržištu kafe. Prema poslednjim podacima International Coffee Organization, kafa je značajno poskupela od kraja januara ove godine, budući da je Brazil – najveći proizvođač kafe na svetu – u januaru objavio da će, zbog drastično male količine padavina, ovogodišnja žetva kafe biti rekordno niska. A to može da znači samo jedno – kafa će poskupeti, a kafići i kafeterije će se suočiti sa padom prodaje.
U svojoj mreži Starbucks trenutno ima više od 20.000 kafeterija u 55 zemalja širom sveta. Zapošljava oko 151.000 ljudi. U 2012. ostvario je prihod od 13,3 milijarde dolara. Prošle godine, Starbucks je otvorio i prvu franšiznu kafeteriju, u Velikoj Britaniji – čime je i "ozvaničio" prelazak na franšizni model razvoja u Evropi.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...