400 miliona šoljica kafe

Kraj aprila označava i kraj fiskalne godine za najveći britanski lanac kafeterija Costa Coffee. Vlasnik brenda – Whitbread korporacija – može da bude zadovoljna, budući da je Costa Coffee samo na matičnom tržištu, u Velikoj Britaniji i Irskoj, zaradio 134 miliona evra (110 miliona funti), što je za 20 posto više nego prethodne godine. Lanac je prošle godine dobio i 177 novih kafeterija u Britaniji, dok je ukupno popijeno 400 miliona šoljica kafe, što je za 80 miliona više u poređenju sa prethodnom godinom. Na globalnom nivou, prihod od prodaje je dostigao iznos od 1,5 milijardi eura (1,2 milijarde funti).
Pozitivni poslovni rezultati uticali su na nešto ambicioznije planove Whitbread korporacije – u zvaničnom saopštenju se navodi da korporacija sada planira da u naredne četiri godine značajno poveća broj kafeterija, pre svega na matičnom tržištu. Trenutno, pod brendom Costa Coffee posluje 1755 kafeterija u Velikoj Britaniji i Irskoj, dok bi do 2018. trebalo bi da ih bude 2200. Tokom ove fisklane godine Whitbread očekuje da će otvoriti 200 novih kafeterija.
U EMEI regionu (Evropa, Bliski istok i Indija), pored ukupnog rasta prodaje, Costa Coffee je ostvario neujednačene rezultate na pojedinačnim tržištima. – U ovom regionu, ukupna prodaja je porasla za 10,6 posto. Naši franšizni ogranci su zabeležili dobre rezultate, posebno snažan rast smo imali u regionu Bliskog istoka i u Irskoj. U Poljskoj, s druge strane, naišli smo na teškoće i trenutno radimo na planu oporavka. Zatvorili smo 15 neprofitabilnih kafeterija, nastavili smo sa rebrendingom Coffeeheaven kafeterija u Costa Coffee, radimo na razvoju novih proizvoda. U Francuskoj, imamo dve franšizne kafeterije i četiri u sopstvenom vlasništvu, koje su nedavno otvorene. Iako smo u ranoj fazi razvoja, zadovoljni smo kako posluju naše kafeterije u Parizu i već imamo u planu otvaranje pet novih do kraja 2015. godine – navodi se u saopštenju kompanije.
Prvi Costa Coffee je otvoren 1971. u Londonu. Osnovala su ga braća Serđo i Bruno Kosta, koji su 1995. brend prodali Whitbread grupaciji. Novi vlasnik je proširio lanac kafeterija širom sveta, šireći ga i kroz franšizu. Brend je u Srbiju stigao 2007. preko kompanije Delta Sport, koja je postala primalac franšize za tržišta zapadnog Balkana – Srbije, Crne Gore, BiH, Hrvatske, Makedonije, Slovenije i Albanije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...