Inspiracija za mlade
U novembru prošle godine Subway je po drugi put u svojoj istoriji pozvao mlade i preduzetne ljude da učestvuju u jednom neobičnom „globalnom izazovu“ (Virtual Subway Global Challenge). Naime, zainteresovani takmičari, između 18 i 24 godine starosti, iz više od 100 zemalja širom sveta, mogli su da virtuelno, preko online aplikacije, „otvore“ franšizu ovog popularnog lanca brze hrane.
Kako je svojevremeno objavljeno u saopštenju kompanije, Subway je želeo da mladim ljudima da priliku, makar i u virtuelnom svetu, da pokrenu sopstveni posao i osete kako je to biti „sam svoj gazda“. Izazov je trajao šest nedelja, a učesnici su ispunjavali šest zadataka – između ostalih, trebalo je da „sagrade“ svoj restoran, obuče zaposlene, preporuče novi recept za sendvič, osmisle reklamu za restoran.
Ovih dana, Subway je proglasio pobednike „globalnog izazova“, a zanimljivo je da svo troje kandidata dolazi iz Indije. Pobednici će dobiti besplatno putovanje u sedište kompanije u Sjedinjenim Državama, gde će se sastati sa čelnicima kompanije, a dobiće i priliku da predstave svoje pobedničke ideje timovima koji su zaduženi za razvoj kompanije i brenda.
Predstavnici kompanije kažu da se nadaju da su se svi učesnici ove igre uverili da nije nemoguće pokrenuti restoran i da franšizing u tom slučaju može da bude idealno rešenje. – Prisustvovala sam brojim konferencijama mladih ljudi koji su pričali o svojim željama i mogućnostima za ulazak u preduzetništvo, ali skoro nikad nisam čula da iko od njih pominje franšizing ili otvaranje restorana. Mladi su uglavnom fokusirani na tehnološki sektor – napominje Dženifer Kušel, osnivač Young & Successful Media, kompanije koja je uz Subway osmislila i sprovela ovu preduzetničku igru.
Iako je primarni cilj „globalnog izazova“ bio afirmisanje preduzetništva i franšizinga, a ne pronalaženje novih ili potencijalnih primalaca franšize, Subway je, zapravo, dobio više nego što je očekivao – svaki četvrti takmičar je rekao da ima želju da otvori Subway restoran u budućnosti. – Sama priča o nastanku Subway-a je, zapravo, jedna od najinspirativnijih u svetu velikih brendova – podseća Kušel. – Subway ne bi postojao da jedan od osnivača, doktor Piter Bak, nije video potencijal u sedamnaestogodišnjem Fredu DeLuki – dodaje.
Priča kaže da je Piter Bak odlučio da uložio 1.000 dolara i postane partner DeLuki koji je 1965. otvorio prvu prodavnicu sendviča. Prvi franšizni restoran otvoren je 1974. godine. Subway danas ima čak 41.806 restorana u 106 zemalja i najveći je franšizni fast-food lanac na svetu.
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...