Rat oko doručka: runda 2

Na slici: novi Cantina Power Menu
U Sjedinjenim Američkim Državama, samo za doručak u restoranima brze hrane potroši se 200 milijardi dolara godišnje. To je više nego dovoljan razlog da se veliki brendovi „potuku“ za što veći udeo u tom segmentu tržišta. Da bi privukli veći broj mušterija na jutarnji obrok, od početka ove godine nekoliko najvećih lanaca – McDonald’s, Burger King, Taco Bell – vodi tzv. „rat oko doručka“, a borba se – sa jelovnika i ponude – prenela i na reklame i društvene mreže (o čemu smo svojevremeno i pisali).
Ovog puta, Taco Bell, franšizni lanac poznat po meksičkim specijalitetima, odlučio je da koristi nešto „konvencionalnije“ oružje – najavio je, naime, promene u ponudi. Od sada, navodi se u zvaničnom saopštenju, doručak će biti „moćniji“– što znači da će neke od svojih poznatih specijaliteta (kao Cantina burritos) Taco Bell praviti tako da imaju mnogo više proteina (više od 20g), ali znatno manje kalorija (200 kalorija manje u odnosu na postojeći obrok). Ove izmene, pak, ne bi trebalo da utiču na ukus novih, Power Platform obroka, stoji u zvaničnom saopštenju.
– Ovo je odgovor na potrebe ljudi koji žele da započnu dan s mnogo više proteina, ali na način koji jedino Taco Bell može da ponudi – kaže Brajan Nikol, predsednik Taco Bell-a. Izlazak u susret potrošačima koji žele da se zdravije hrane, poznata je strategija. Uostalom, u nadi da će ublažiti postojeću sliku o restoranima koji isključivo nude lošu hranu (junk food), skoro se svi lanci brze hrane u Americi trude da u ponudu uvedu i „zdravije obroke“. Niskokalorični i nemasni obroci pre svega bi trebalo da privuku mlađe generacije, ljude u 20-im i 30-im, koji su, kako se pokazalo, izbirljiviji i više polažu na zdravu ishranu od starijih generacija.
Taco Bell još od 2005. u ponudi ima meni sa niskokaloričnim obrocima (Fresco Menu). Ono što ga je navelo da proširi postojeću ponudu nalazi se delimično i u rezultatima internog istraživanja. Ispostavilo se da je Fresco jelovnik (bez masnih sireva i punomasnog mleka) mnogo više privlačio – žene. Kad se ta činjenica uzme u obzir, izgleda da su proteinski obroci načinjeni da bi sada više privukli muški deo populacije.
Da je izabrao dobru strategiju, Taco Bell u ovom trenutku može da potvrdi i najnovijim finansijskim izveštajem – u drugom kvartalu, prodaja je bila veća tri posto. Ono zbog čega bi u Taco Bell-u trebalo da budu posebno zadovoljni, jeste podatak da je povećanje uslovljeno odličnim odzivom potrošača na nove stavke u jutarnjem obroku.
Izvor: Entrepreneur
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...