Pod brendom Burger King posluje više od 13.000 restorana širom sveta, a poseti ih više od 11 miliona gostiju godišnje.
Utorak
29.07.2014.
Prvi restoran poznatog lanca Burger King otvoren je na odmorištu uz auto-put blizu Zagreba. Nove restorane, nosilac franšize će i dalje otvarati samo na stajalištima uz auto-puteve.
 

Na odmorištu Draganić uz auto-put A1 iz pravca Karlovca prema Zagrebu, u neposrednoj blizini restorana Marché, u petak 25. jula konačno je otvoren prvi franšizni restoran popularnog lanca brze hrane Burger King. Od samih najava o dolasku ovog američkog brenda do zvaničnog otvaranja, prošlo je gotovo godinu dana. Iako spekulacije o uzroku odlaganja nisu u poptunosti razrešene, najvažnije je da je Burger King otvorio vrata brojnim turistima.

U medijima se, naime, prošle godine pojavila pretpostavka da će lanac na tržište Hrvatske ući dosta brzo, i to preko slovenačke Sportine – koja je, da podsetimo, primalac franšize za sada jedinog Burger Kinga u Sloveniji. Međutim, prvi Burger King u Hrvatskoj otvorio je upravo "prvi komšija" – švajcarski lanac Marché, koji već od ranije poseduje šira franšizna prava za Burger King (za više zemalja). Međutim, ne za teritoriju cele zemlje (kako je to objavljeno u većini medija) već samo za određene „pojaseve“, tačnije, za stajališta uz auto-puteve. Marché, dakle, nema prava da otvori restoran negde van područja uz auto-puteve – recimo, u samom centru Zagreba.

Kad se uzme u obzir da Marché u ovom segmentu ima bogato iskustvo, budući da i u Sloveniji i Hrvatskoj svoje restorane otvara isključivo na benzinskim stanicama uz auto-puteve, izbor lokacije za Burger King (benzinska pumpa Tifon) i ograničena teritorijalna prava na franšizu – sasvim su opravdane.

S druge strane, osim što je poznat po svojim restoranima na pumpama, Marché je vlasnik još nekoliko sopstvenih brendova u segmentu ugostiteljstva. Činjenica da jedan ugostiteljski gigant bude nosilac franšiznih prava za razvoj drugog, samo na prvi pogled može da deluje neobično – u slučaju Burger Kinga, to i nije retkost, jer je i u Italiji, recimo, nosilac prava za ovaj lanac takođe jedan fast-food brend – Autogril. Takođe, "profil" i ponuda restorana Marché-a i Burger Kinga su različiti, tako da je i konkurentnost značajno ublažena. 

Foto: PROFIT system

Inače, kao što smo napomenuli, na samo otvaranje restorana u Hrvatskoj se čekalo prilično dugo. Lokal je bio potpuno opremljen i spreman već pre nekoliko meseci, što znači – i pre početka turističke sezone. No, sezona je još uvek u jeku, a ljubitelji brze hrane, a posebno ovog brenda, konačno su zadovoljeni. Oni, inače, za klasičan hamburger ili čizburger, treba da izdvoje 11 kuna (1,4 evra), dok specijalitet ovog lanca – Whopper burger košta 22 kune (2,8 evra).

U ovoj regiji, Burger King se još može pronaći i u Makedoniji, gde ima dva restorana (nosilac franšize je turska Tab Gida) i kako smo već pomenuli, u Sloveniji, gde je Sportina otvorila jedan restoran. 

Burger King je osnovan 1954. godine. Danas, pod njegovim brendom posluje više od 13.000 restorana širom sveta, a poseti ih više od 11 miliona gostiju godišnje.