Burger King stigao u Hrvatsku

Na odmorištu Draganić uz auto-put A1 iz pravca Karlovca prema Zagrebu, u neposrednoj blizini restorana Marché, u petak 25. jula konačno je otvoren prvi franšizni restoran popularnog lanca brze hrane Burger King. Od samih najava o dolasku ovog američkog brenda do zvaničnog otvaranja, prošlo je gotovo godinu dana. Iako spekulacije o uzroku odlaganja nisu u poptunosti razrešene, najvažnije je da je Burger King otvorio vrata brojnim turistima.
U medijima se, naime, prošle godine pojavila pretpostavka da će lanac na tržište Hrvatske ući dosta brzo, i to preko slovenačke Sportine – koja je, da podsetimo, primalac franšize za sada jedinog Burger Kinga u Sloveniji. Međutim, prvi Burger King u Hrvatskoj otvorio je upravo "prvi komšija" – švajcarski lanac Marché, koji već od ranije poseduje šira franšizna prava za Burger King (za više zemalja). Međutim, ne za teritoriju cele zemlje (kako je to objavljeno u većini medija) već samo za određene „pojaseve“, tačnije, za stajališta uz auto-puteve. Marché, dakle, nema prava da otvori restoran negde van područja uz auto-puteve – recimo, u samom centru Zagreba.
Kad se uzme u obzir da Marché u ovom segmentu ima bogato iskustvo, budući da i u Sloveniji i Hrvatskoj svoje restorane otvara isključivo na benzinskim stanicama uz auto-puteve, izbor lokacije za Burger King (benzinska pumpa Tifon) i ograničena teritorijalna prava na franšizu – sasvim su opravdane.
S druge strane, osim što je poznat po svojim restoranima na pumpama, Marché je vlasnik još nekoliko sopstvenih brendova u segmentu ugostiteljstva. Činjenica da jedan ugostiteljski gigant bude nosilac franšiznih prava za razvoj drugog, samo na prvi pogled može da deluje neobično – u slučaju Burger Kinga, to i nije retkost, jer je i u Italiji, recimo, nosilac prava za ovaj lanac takođe jedan fast-food brend – Autogril. Takođe, "profil" i ponuda restorana Marché-a i Burger Kinga su različiti, tako da je i konkurentnost značajno ublažena.
Foto: PROFIT system
Inače, kao što smo napomenuli, na samo otvaranje restorana u Hrvatskoj se čekalo prilično dugo. Lokal je bio potpuno opremljen i spreman već pre nekoliko meseci, što znači – i pre početka turističke sezone. No, sezona je još uvek u jeku, a ljubitelji brze hrane, a posebno ovog brenda, konačno su zadovoljeni. Oni, inače, za klasičan hamburger ili čizburger, treba da izdvoje 11 kuna (1,4 evra), dok specijalitet ovog lanca – Whopper burger košta 22 kune (2,8 evra).
U ovoj regiji, Burger King se još može pronaći i u Makedoniji, gde ima dva restorana (nosilac franšize je turska Tab Gida) i kako smo već pomenuli, u Sloveniji, gde je Sportina otvorila jedan restoran.
Burger King je osnovan 1954. godine. Danas, pod njegovim brendom posluje više od 13.000 restorana širom sveta, a poseti ih više od 11 miliona gostiju godišnje.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...