Magija pisane reči
Šolje, majice ili kalendari sa fotografijama i imenima određenih osoba – samo su neke od popularnih i prikladnih sitnica koje se najčešće kupuju za poklon. Izdavačka kuća „Plavi slon“ (Modry slon) iz Češke je, međutim, otišla korak dalje i pre 16 godina objavila prvu „personalizovanu“ knjigu. Ideja je, u suštini, bila vrlo jednostavna – junaci knjige su postajale „stvarne“ osobe – deca, ili odrasli, kojima je poklon bio namenjen i za koje se knjiga štampala po narudžbi.
Koncept je vrlo brzo postao popularan u Češkoj – ideja je privukla mame i tate koji su, u potrazi za idealnim poklonom za decu, ponekad bili primorani da potroše i više od svojih mogućnosti. „Plavi slon“ je ponudio kreativnu i jedinstvenu alternativu igračkama, za koju nije bilo potrebno izdvojiti ogromnu svotu novca. Međutim, ono što je ovom konceptu donelo najviše hvale, bila je činjenica da su deca knjige – rado čitala. A zatim, da su počela više da čitaju i druge knjige. Češki Institut za unapređivanje obrazovanja i Ministarstvo za obrazovanje, mlade i sport podržali su projekat i ocenili ga kao jedan od „najstimulativnijih načina za promociju čitanja kod mladih“.
Sa popularnošću, rasla je i potražnja. Da bi uspeli da pokriju celo tržište, izdavačka kuća je razvila i ponudila franšizu. Jedan primalac franšize pokrivao je gradove ili oblasti sa najmanje 200.000 stanovnika. U Češkoj, trenutno, imaju 31 primaoca franšize, a koncept su „izvezli“ i na tržišta Slovačke i Poljske. Sada su zainteresovani da primaoce master franšize pronađu i u zemljama ovog regiona.
Za pokretanje posla nisu potrebni posebni uslovi – većina primalaca franšize ovaj posao vodi od kuće, ali poslovnica može da bude smeštena i u tržnom centru ili knjižari. Sve što primalac franšize treba da ima su kompjuter, laserski štampač i klamerica. Davalac franšize obezbeđuje softver i određenu količinu polugotovih proizvoda koji su potrebni za štampanje knjiga po narudžbini.
– Iskustvo pokazuje da se investicija vraća vrlo brzo. Mesečna zarada svakako najviše zavisi od truda i umešnosti primaoca franšize, i može da se kreće od 200, pa do 1.500 evra – kaže Rafał Kwiatkowski, direktor razvoja u izdavačkoj kući „Plavi slon“. – Treba računati na to da prodaja knjiga značajno raste za vreme praznika, pre kraja školske godine, pa i pre Dana zaljubljenih, kada se knjige kupuju čak i za odrasle – dodaje Kwiatkowski.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Doskočiti“ do svih meridijana
/27.03.2019.
JumpingClay, koncept prodavnice i radionice za modelovanje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nosilac franšize nudi tri mogućnosti za pokretanje posla.
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Minela Bašić je oduvek volela da radi sa decom, a kako je nedavno postala deo franšizne porodice Jumping Clay – ta želja joj se i ostvarila.
Jumping Clay, koncept prodavnice i radionice u kojoj se može kupiti, ali i učiti modelovanje figurica od gline, početkom ove godine dobio je poslovnice na dva nova tržišta u regionu.
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
NAJČITANIJE
Definicija franšizinga
/12.10.2012.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Naftna kompanija MOL, nakon Slovenije i Hrvatske, uvodi partnerski sistem poslovanja i u Srbiji.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Iako franšizni div u poslednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih perioda u svojoj istoriji, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...