Taksijem do franšize
Nakon mnogo radnih sati tokom kojih su rukovodioci Cammeo grupe i njihovi konsultanti razmatrali mogućnost razvoja franšiznog poslovanja, doneta je odluka da je to „put kojim treba započeti vožnju“. –Cammeo franšiza je rezultat pomnog planiranja, analize tržišta i dugoročnih procena o ostvarenju profita. Cammeo grupa zapravo želi učvrstiti svoju poziciju na tržištu i proširiti svoje poslovanje na tržišta na kojima dosad nije bila prisutna – objašnjava Biljana Karanović, menadžerka zadužena za razvoj franšize.
– Kako bismo postigli te ciljeve, gotovo svakodnevno se trudimo podizati kvalitet svojih usluga i radnih uslova. Pokretanje poslovnog modela franšize je bio samo logični nastavak naših htenja za proširenjem poslovanja i ostvarenja poslovnih ciljeva – dodaje Karanović.
Pilot-projekt u Osijeku je već u pripremi, a franšiza je dostupna na čitavoj teritoriji Hrvatske, gde god postoji potreba za taksi uslugama. Primaoce franšize Cammeo traži prvenstveno među postojećim preduzetnicima-pružaocima taksi usluga. S druge strane, obraćaju se i nezaposlenima koji imaju ambiciju da postanu samostalni preduzetnici i koji vide svoju poslovnu budućnost u ovoj branši.
– Primalac franšize može da postane svako ko je voljan da preuzme obavezu odgovornog poslovanja i da se prilagodi internim standardima Cammeo grupe. Naravno, osnovni uslovi su da osoba poseduje vozačku dozvolu, srednjoškolsko obrazovanje te da njegovo psihičko i fizičko zdravlje zadovoljava osnovne kriterijume za učestvovanje u saobraćaju i rad s ljudima. Primaoci franšize mogu postati i muškarci i žene koji nemaju iskustva u obavljanju taksi usluga ili u vođenju sopstvene firme. Svi zainteresovani prolaze testiranje na osnovu čijih rezultata donosimo odluku o sklapanju ugovora o franšizi – objašnjava Biljana Karanović.
Sklapanjem ugovora o franšizi, primaoci dobijaju sav neophodni know-how za upravljanje taksi servisom uz savete o smanjenju troškova. Takođe, prolaze obuku koja podrazumeva pohađanje Taxi akademije i specijalizovanih seminara na kojima stiču znanje za pružanje taksi usluga, a mogu da računaju i na usluge pozivnog centra i svu logističku i tehničku podršku. Davalac franšize obezbeđuje marketinšku i promotivnu podršku, te korišćenje najmodernijeg softverskog sistema zasnovanog na GPRS tehnologiji – Taxi Navigator – koji uveliko olakšava komunikaciju između kol-centra, taksista i krajnjeg korisnika usluge.
– Finansijske obaveze primaoca prema davaocu franšize, u ovom slučaju Cammea, u skladu su sa uzansama franšiznog modela. Osim početne pristupnice, primalac franšize je dužan podmirivati i mesečnu naknadu. Međutim, važno je napomenuti da su početni troškovi ulaganja za početak rada daleko ispod prosečnih ulaganja u poređenju sa drugim franšiznim poslovima na području Hrvatske – ističe Karanović.
Najveća stavka je, napominje, nabavka automobila prilagođenog za obavljanje autotaksi prevoza, ali, ukoliko budući primalac franšize već poseduje takav, onda su ulaganja zaista minimalna. – Konkretne cene su poslovna tajna, ali mogu reći da je naša franšiza finansijski dostupna, a ugovorom o franšizi postavljeni su temelji za win-win situaciju, u kojoj obe strane imaju mogućnost ostvarenja profita – kaže Karanović.
Taxi Cammeo započeo je poslovanje 2006. u Rijeci. Četiri godine kasnije otvara i predstavništvo u Osijeku, dok u Zagreb stiže 2011. godine. Danas pod ovim brendom putnike prevozi više od 200 vozila.
POGLEDAJTE ČLANKE
Riječki koncept KiDS Escape Room proširio je tokom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Franšizni razvoj je usmeren i na druge zemlje regiona.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
KiDS Escape Room je vrlo brzo postao najtraženije mesto za dečije proslave rođendana u Rijeci. Da li je ovo dobra poslovna prilika i za preduzetne iz drugih gradova regiona i šta je potrebno za uzimanje franšize?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu rentakar kompanije Carwiz za tržište Hrvatske kupila je kompanija ABmobil rent.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Kako su trojica preduzetnih momaka napravila biznis od ćureće pršutice?
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.