Šta nosi muškarac od stila?
Modna kuća Pawo trenutno ima 26 radnji u Poljskoj – od toga, šest rade kao franšize a da u kompaniji nisu ciljano tražili primaoce frašize. Kako kaže direktor kompanije Marek Žiolkovski, prvi partneri su se „nametnuli“ sami, a reputacija i kvalitet brenda bili su dovoljni da požele da sarađuju sa kompanijom Pawo. – Zajedno sa tim prvim primaocima franšize smo tokom vremena došli do najboljeg modela saradnje koji danas možemo da ponudimo novim primaocima – kaže Žiolkovski. Kompanija planira da ove godine značajno proširi franšiznu mrežu, prvenstveno na matičnom tržištu.
Brend Pawo se pojavio pre četvrt veka. Poznat je po elegantnim muškim odelima koja su pre svega dizajnirana za poslovne ljude, ali se u radnjama prodaju i odela za svečane prilike (smart casual) i elegantna odela za svaki dan. Kako su nedavno i zvanično ušli u franšizing, Žiolkovski kaže da će njihova prednost biti i to što su naglasak stavili na izgradnju posebnog odnosa s klijentima. Da ovakva poslovna filozofija daje rezultate, potvrđuje i činjenica da imaju vrlo visok procenat kupaca koji se vraćaju.
– U ovom trenutku imamo bazu od 100.000 stalnih kupaca koja konstantno raste. To je delimično i zbog toga što smo shvatili da su se i kupci u Poljskoj promenili. Sve više je onih koji polaze od toga da ne moraju samo „zvezde“ i poznate ličnosti da imaju stiliste. To je upravo ono što možemo da im ponudimo – kaže Žiolkovski.
U Pawo salonima, zapravo, ne rade prodavci, već profesionalni stilisti. Njihov osnovni zadatak je, naglašava Žiolkovski, da pruže najbolju moguću uslugu klijentu. – To znači da saslušaju i procene šta klijent voli, shvate šta mu treba, posavetuju i pomognu klijentu da promeni ili „dotera“ svoj izgled, od glave do pete. Najzad, da ga nauče osnovnim načelima „dobrog oblačenja“. Tek na kraju se govori o prodaji – objašnjava Marek Žiolkovski.
Davalac franšize kaže da za sada planiraju da franšizne modne salone otvaraju u gradovima sa više od 70 hiljada stanovnika. U proseku, radnja bi trebalo da ima 80 kvadratnih metara. Za početnu investiciju treba izdvojiti oko 60 evra po kvadratnom metru, što uključuje i investicije za adaptaciju i opremanje lokala. Kompanija ne naplaćuje ulaznu niti bilo kakvu redovnu naknadu, ali zahteva da primalac položi depozit od 80 hiljada zlota (oko 19 hiljada evra), koji se vraća u slučaju raskida ugovora. Vlasnik robe u franšiznim salonima ostaje kompanija Pawo, tako da primalac franšize ne mora da brine o nabavci ili povlačenju kolekcije na kraju meseca ili sezone.
Daniel Urbanik je jedan od najuspešnih primalaca franšize Pawo. Vodi dve Pawo radnje u gradu Novi Sonč. Kako kaže, od početka je bio pozitivno iznenađen organizacijom franšizne mreže, ali i time koliko su standardi i pravila ponašanja za zaposlene u radnji precizni i detaljni. Zadovoljan je i što ne mora da kupuje robu ili da vodi računa o novim kolekcijama. – Kad kupac uđe u radnju i vidi iste stvari, koje je video možda pre mesec dana ili čak pre dve i po godine, na kraju više neće želeti da dolazi u tu radnju. Pawo svaki mesec šalje nove stvari – bilo da su to pojedinačna odela ili kompletne kolekcije. To je ono što gradi dobar imidž kompanije – kaže Urbanik.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...