Veganski restorani u franšizi
Kada su počele da razmišljaju o originalnom ugostiteljskom konceptu, statistika je bila na njihovoj strani. Prema zvaničnim podacima, 1% stanovnika Poljske prešlo je na vegansku ili bezglutensku ishranu. Koliko god da je ugostiteljsko tržište u Poljskoj razvijeno i raznovrsno, Agata Svornovska i Natalija Dimitrov znale su da oko 385.000 ljudi i dalje ne može da računa na veliki ili pristupačan izbor veganske hrane. Zato su u maju 2014. pokrenule sopstveni ketering servis YEStem, specijalizovale se za veganske i bezglutenske obroke, uobličile meni, uspostavile i razradile logistiku. U septembru iste godine počele su i sa dostavom hrane na kućnu adresu, kancelarije, ali i kafiće.
– Od tada beležimo konstantan rast prodaje – kaže Agata Svornovska, jedna od suvlasnica ovog koncepta. – Nije čudo. Ponudile smo zdravu, ukusnu, nutritivno bogatu hranu biljnog porekla. Iz saradnje sa nutricionistima, ali i iz ličnog iskustva, znamo da je ovo najzdraviji način ishrane. YEStem je i ketering servis i obrazovna platforma, a uskoro će biti i restoran. Tačnije, krajem januara otvaramo dva restorana u Varšavi. Pokrenule smo i sopstveni TV kanal na internetu, gde svi zainteresovani mogu da se upoznaju s veganskim načinom ishrane, saslušaju savete i iskustva nutricionista, poznatih ličnosti, običnih ljudi – objašnjava Svornovska.
Restorani će imati dnevni meni, sastavljen uglavnom od toplih kuvanih jela koja su pripremljena po originalnim receptima. Potrebe tržišta su, međutim, mnogo veće, stoga su ubrzo ponudile i – franšizu.
– Trenutno smo u pregovorima s potencijalnim primaocima franšize iz Vroclava, Krakova i Varšave – dodaje Natalija Dimitrov.
Oni koji su zainteresovani za franšizu koncepta YEStem, mogu da biraju između dva formata restorana. Prvi model podrazumeva restoran klasičnog tipa s konobarskom uslugom. Meni se sastoji od 25 jela koja se pripremaju u saradnji sa nutricionistom YEStema. Drugi model je „manjeg formata“ i predstavlja bar s otvorenom kuhinjom. Na meniju će biti 20 jela koja se pripremaju „na licu mesta“, pred samim gostima. Vlasnice koncepta kažu da ciljaju na gradove sa više od 100 hiljada stanovnika.
YEStem ne naplaćuje ulaznu naknadu, ali za pokretanje restorana treba izdvojiti oko 23.500 evra (oko 100.000 zlota). Primalac franšize, pak, plaća mesečnu naknadu koja iznosi 4% prometa.
S druge strane, davalac franšize će pomoći pri izboru lokala, opremanju i uređenju prostora, kao što će obučiti kuvare i staviti na raspolaganje svu recepturu. Najzad, davalac franšize izrađuje i biznis plan u skladu sa investicijama i odabranom lokacijom za restoran i pomaže u svim pravnim i knjigovodstvenim aspektima poslovanja.
Izvor: Franchising.pl
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Da li postoji jasna granica između distribucije i franšize? Ako postoji, po čemu se one razlikuju?
Hrvatska kompanija Eko okusi predstavila je franšizni koncept proizvodnje i prodaje poslastice Kolutti. Uskoro se očekuje i otvaranje prvih franšiza.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...