Zdrava ishrana u osnovi franšize

Prvi dijetetsko-nutricionistički centar pod brendom Naturhouse otvoren je 1992. godine u Španiji, a nastao je kao nadgradnja osnovnoj delatnosti kompanije Kiluva Group – proizvodnji dijetetskih suplemenata i preparata za regulaciju i održavanje telesne težine.
Ono što ih je načinilo jednim od najuspešnijih poslovnih koncepata u branši jeste „zaokružen sistem“. Zapravo, činjenica da mušterije Naturhousa – najčešće osobe sa problemom prekomerne telesne težine – dobijaju profesionalnu i kompletnu uslugu na jednom mestu. Pored prodaje dijetetskih preparata, Naturhouse centar ima i besplatno savetovalište u kome radi stručno osoblje, dijetetičari-nutricionisti i specijalisti ishrane, koji za svaku mušteriju ponaosob prave individualni plan ishrane. Svi preparati ili dodaci koje mušterija koristi tokom dijete potpuno su prirodni i kupuju se u Naturhouse centru. Klijenti nakon toga, međutim, mogu da računaju na konstantnu podršku – njihovo stanje, promene i progres, prate se iz nedelje u nedelju.
– Naša misija je pre svega edukativna. Polazimo od toga da ljude najpre treba naučiti osnovama pravilne ishrane, a zatim im pomoći da te navike usvoje i održe – kažu u kompaniji.
Sa reputacijom „eksperta za zdravu ishranu“ koju su predano gradili na matičnom tržištu, kompanija je krajem devedsetih koncept počela da širi i van granica Španije. Naturhouse danas ima više od 2.000 franšiznih centara u 25 zemalja – od toga, skoro 900 posluje van Španije. Preduzetne ljude koji su spremni da predstave koncept i razviju mrežu centara na lokalnom tržištu, Naturhouse traži i u zemljama ovog regiona.
Kompanija traži primaoca master franšize i, kako navode, to bi trebalo da bude osoba sa menadžerskim iskustvom i dokazanim poslovnim rezultatima. – Pored toga, to je i osoba koja će imati dovoljno finansija za inicijalne investicije, ali i za kasniji razvoj mreže. Neko ko će i sam biti uključen u poslovanje i širenje mreže – jer se u suprotnom teško može postići značajniji uspeh. Iskustvo u franšizingu ili nutricionizmu, dijetetici ili zdravstvenom sektoru svakako je prednost, ali ne i nužan uslov. Primalac franšize će svakako morati da zaposli stručno osoblje – kažu predstavnici kompanije.
Naturhouse nudi priliku biotehnolozima, farmaceutima, specijalistima ishrane, ali i svim preduzetnim ljudima koji su spremni da investiraju na polju dijetetike
Pored otvaranja vlastitih Naturhouse centara, primalac master franšize bi imao obavezu da pronalazi i nove primaoce pojedinačne franšize. To iziskuje i prenos znanja, organizovanje nabavke, obuke i marketinških aktivnosti za sve primaoce u mreži.
Naturhouse će, s druge strane, sve to preneti i obezbediti svom primaocu master franšize – iskustvo, znanje, proizvodi i poslovna logistika, sticani i građeni tokom proteklih 20 godina, biće im potpuno na raspolaganju.
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.