Prevođenje postojećih restorana u franšizing za YUM! Brands nije novost. Istu strategiju primenili su prošle godine u Kini i na svoj drugi brend – KFC.
Sreda
14.01.2015.
U poslednjih nekoliko godina za većinu poznatih lanaca brze hrane najpoželjnije tržište sveta je – Kina. Pizza Hut uvodi provereni model razvoja.
 

Sama činjenica da će broj potrošača u Kini sa sadašnjih 300 miliona do 2020. porasti na 600 miliona, stavilo je najmnogoljudnije tržište u fokus razvojnih strategija velikih američkih fast-food lanaca. Tako je, naime, i kompanija YUM! Brands, vlasnik brendova KFC, Pizza Hut i Taco Bell, potvdila nedavno da će razvoj Pizza Hut-a u Kini potpomognuti i uvođenjem novog poslovnog modela – franšize.

Kako se navodi u zvaničnom saopštenju, primaoci Pizza Hut franšize u Kini neće morati da otvaraju nove objekte, već će im biti ponuđeni postojeći restorani, koji su do sada bili u vlasništvu matične kompanije. Na taj način, primaoci franšize ne bi počinjali posao „od nule“, što znači da bi mogli da izbegnu i probleme vezane za izbor lokacije, opremanje restorana ili odabira i obuke radnika. Restoran koji već ima razrađeno poslovanje i bazu klijenata svakako ima veće šanse za uspeh i to je jedna od ključnih prednosti ponuđenog franšiznog paketa, kažu u kompaniji.

Iako na ovaj način Pizza Hut neće povećati broj restorana u Kini, prilika koja se daje lokalnim preduzetnicima, primaocima franšize, dugoročno će dovesti do jačanja brenda, franšiznog modela poslovanja, a posledično, i do otvaranja novih franšiznih jedinica.

Ugovor se potpisuje na deset godina, a primaoci franšize, u ovoj fazi, neće moći da insistiraju na određenom restoranu, lokaciji ili gradu – biće, zapravo, obrnuto – kompanija će izdvojiti tek nekoliko restorana i ponuditi ih odabranim primaocima franšize.

Pizza Hut je, inače, bio prvi lanac restorana neformalnog obedovanja koji je sa Zapada stigao u Kinu. Prvi restorani su otvoreni 1990. godine. U svojoj kategoriji, Pizza Hut je danas brend broj jedan u Kini, sa više od 1.200 picerija u više od 300 gradova širom ove zemlje. Jedan od najvažnijih faktora uspeha, pak, leži u spremnosti američke kompanije da svoj tradicionalni „zapadnjački“ meni prilagodi ukusima i potrebama lokalnog tržišta. 


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič /02.11.2016.

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

Sa jakim brendom napred /14.04.2024.

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Franšiza na štapiću /06.08.2019.

„Želeli smo da stvorimo mesto gde će svakog dana biti leto“ – kažu vlasnici brenda Anjuna, mađarskog koncepta za prodaju sladoleda na štapiću. Uz franšizu, koncept žele da prenesu i na druga tržišta.

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.