Ukusi Grčke u Srbiji

U prijatnoj atmosferi Kralj kafea, u beogradskoj ulici Kneza Miloša, mogu se popiti kvalitetna „domaća“ grčka kafa ili Freddo Capuccino, pojesti ukusno pecivo ili salata, zasladiti nekom od pet-šest vrsta krofni i popiti sveže ceđeni sok koji se priprema pred mušterijom.
Gotovo sav asortiman stiže iz Grčke gde se proizvodi u porodičnoj kompaniji, koja snabdeva veliki broj trgovinskih lanaca i kafeterija. I dok u Grčkoj kompanija isključivo razvija distribuciju, odnosno, veleprodaju lisnatih testa, kroasana, krofni i kafe, u Srbiji su odlučili da odu korak dalje. Otvorili su sopstvene kafe-pekare, prvo u Kneza Miloša, zatim i na benzinskoj pumpi na Čukaričkoj padini.
Nakon nešto više od godinu dana „uhodavanja“, odlučili su da ponude i franšizu. – U Grčkoj, kompanija radi više od 20 godina, što je i svojevrsna garancija kvaliteta naših proizvoda. Imamo svoju proizvodnju peciva i kafe i te proizvode uvozimo u Srbiju. Uvozimo čak i fetu koju stavljamo u salate. Ostatak asortimana – suhomesnate proizvode za sendviče, voće i salate – nabavljamo u Srbiji, ali samo proverenog kvaliteta – kaže Slađana Kovačević, menadžerka lokala, ujedno zadužena i za širenje franšizne mreže u Srbiji.
Potencijalnim primaocima franšize na raspolaganju su dva modela saradnje. Prvi podrazumeva da primalac franšize u potpunosti preuzima brend, korporativni dizajn i poslovni koncept. Veličina lokala je fleksibilna i zavisi od toga da li će primalac franšize želeti da ima i mesta za sedenje. Lokal, pak, mora da bude opremljen nalik postojećim, ali ne postoji obaveza da se oprema ili nameštaj nabave kod određenog proizvođača. Ulazna franšizna naknada u ovom slučaju je 3.500 evra, a zauzvrat, primalac dobija kompletni know-how, gotova dizajnerska rešenja za opremanje lokala, i što je najvažnije – temeljnu obuku, posebno u vezi sa pečenjem peciva i pripremom kafa.
– Obučeni partneri su ključni, jer oni moraju da podrže celokupan koncept. Treba da razumeju naš način razmišljanja, podrže principe kojih se i sami pridržavamo. Nema mesta improvizaciji. Kada se dogovorimo oko određenih standarda, primaoci franšize bi trebalo da ih se i dosledno drže. Zbog toga je obuka ključna i tome ćemo se svesrdno posvetiti – naglašava Kovačević.
Drugi oblik saradnje jeste, zapravo, partnerski sistem, koji ne obavezuje partnera da preuzme brend i uredi lokal po standardima Kralj kafea, ali ga obavezuje da tri godine nabalja proizvode isključivo od davaoca franšize. Zbog toga, polaže jemstvo od 1.000 evra.
Foto: Peciva, Kralj Coffee Donuts & Snacks
U oba slučaja primaoci su u obavezi da kafe i peciva kupuju od davaoca, dok ostali asortiman iz ponude mogu da kupuju od dobavljača koje sami izaberu. Pored osnovne opreme – kafe-aparata, sokovnika, pećnice, toplih i hladnih vitrina – primalac franšize treba da ima i zamrzivač u kojem bi se čuvala peciva. Za HoReCa sektor, pak, uvek postoji mogućnost da ugostitelji, jednostavno, kupe proizvode i uvrste ih u sopstvenu ponudu.
– Kad ljudi razmišljaju o sopstvenom kafeu ili pekari, uvek idu na to da sami prave proizvod. A naša računica pokazuje da to nikad ne može da bude isplativo kao koncept koji mi nudimo. Našim partnerima i primaocima naše franšize sigurno će se više isplatiti da nabavljaju i prodaju naš proizvod, a da, pored toga, ne moraju da razmišljaju o kvalitetu. Sasvim sam sigurna da niko ne može da napravi, na primer, tako kvalitetne kroasane, jer koristimo drugačije i kvalitetnije sastojke koje drugi ne upotrebljavaju. Kroasan koji se prodaje u Kralj kafeu svaki put će biti isti, iste veličine, istog ukusa. Naravno, uz dobru tehniku pečenja – objašnjava Kovačević.
Davalac franšize ne obavezuje primaoce franšize da nabavljaju određenu količinu robe, već to mogu činiti prema sopstvenim potrebama i procenama tržišta. – Nije nam cilj da „zarobimo“ ljude, želimo da napravimo takvu saradnju da smo uvek na usluzi, i partnerima i kupcu – kaže Kovačević.
Dakle, u lokalima Kralj kafea prodaje se više od 20 vrsta peciva, nekoliko vrsta krofni, sendviča, salata, a važan deo asortimana su kafe i prirodni, ceđeni sokovi. – Ovo je pravi grčki sistem, kakav u Srbiji ne postoji. Mi nismo pekara, već mnogo više od toga. Akcenat smo stavili na kombinaciju kafe i peciva, koji vrlo dobro idu „ruku pod ruku“. U Grčkoj, recimo, ljudi slabo piju jogurt uz pecivo, radije uzmu kafu ili ceđeni sok – međutim, znajući kulturu i navike u Srbiji, ponudili smo i jogurte. To je, jednostavno, bio zahtev tržišta – objašnjava Kovačević.
Franšizni sistem Kralj Coffee – Donuts & Snack namenjen je, pre svega, većim gradovima. Lokal bi trebalo da bude smešten na veoma prometnoj lokaciji i to je jedan od bitnih uslova za uspeh koncepta, napominje Kovačević.
– Zadovoljni smo dosadašnjim poslovanjem. Iako su počeci u svakom poslu i na svakom tržištu teški, zaista verujem u koncept i sa uživanjem radim svoj posao – kaže Kovačević.
Više o uslovima i opis franšiznog sistema Kralj Coffee – Donuts & Snack, možete pronaći u našem Katalogu franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE

Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
NAJČITANIJE

Franšizing je način na koji sopstveni posao možete da vodite pod dobro poznatim brendom! Primenjuju ga i neki od najvećih svetskih brendova. Da objasnimo, stoga, šta je to franšizno poslovanje...
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
IQ UP! osposobljava mlade umove da razmišljaju, zaključuju i planiraju. Kao edukativna franšiza, IQ UP! je i dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, kaže Danijela Radaković, master primalac za Srbiju
Sve veći broj pošta u svetu svoju mrežu širi i franšizno, naročito u manjim mestima u kojima je kroz direktno prisustvo teško poslovati profitabilno.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...