Ukusi Grčke u Srbiji

U prijatnoj atmosferi Kralj kafea, u beogradskoj ulici Kneza Miloša, mogu se popiti kvalitetna „domaća“ grčka kafa ili Freddo Capuccino, pojesti ukusno pecivo ili salata, zasladiti nekom od pet-šest vrsta krofni i popiti sveže ceđeni sok koji se priprema pred mušterijom.
Gotovo sav asortiman stiže iz Grčke gde se proizvodi u porodičnoj kompaniji, koja snabdeva veliki broj trgovinskih lanaca i kafeterija. I dok u Grčkoj kompanija isključivo razvija distribuciju, odnosno, veleprodaju lisnatih testa, kroasana, krofni i kafe, u Srbiji su odlučili da odu korak dalje. Otvorili su sopstvene kafe-pekare, prvo u Kneza Miloša, zatim i na benzinskoj pumpi na Čukaričkoj padini.
Nakon nešto više od godinu dana „uhodavanja“, odlučili su da ponude i franšizu. – U Grčkoj, kompanija radi više od 20 godina, što je i svojevrsna garancija kvaliteta naših proizvoda. Imamo svoju proizvodnju peciva i kafe i te proizvode uvozimo u Srbiju. Uvozimo čak i fetu koju stavljamo u salate. Ostatak asortimana – suhomesnate proizvode za sendviče, voće i salate – nabavljamo u Srbiji, ali samo proverenog kvaliteta – kaže Slađana Kovačević, menadžerka lokala, ujedno zadužena i za širenje franšizne mreže u Srbiji.
Potencijalnim primaocima franšize na raspolaganju su dva modela saradnje. Prvi podrazumeva da primalac franšize u potpunosti preuzima brend, korporativni dizajn i poslovni koncept. Veličina lokala je fleksibilna i zavisi od toga da li će primalac franšize želeti da ima i mesta za sedenje. Lokal, pak, mora da bude opremljen nalik postojećim, ali ne postoji obaveza da se oprema ili nameštaj nabave kod određenog proizvođača. Ulazna franšizna naknada u ovom slučaju je 3.500 evra, a zauzvrat, primalac dobija kompletni know-how, gotova dizajnerska rešenja za opremanje lokala, i što je najvažnije – temeljnu obuku, posebno u vezi sa pečenjem peciva i pripremom kafa.
– Obučeni partneri su ključni, jer oni moraju da podrže celokupan koncept. Treba da razumeju naš način razmišljanja, podrže principe kojih se i sami pridržavamo. Nema mesta improvizaciji. Kada se dogovorimo oko određenih standarda, primaoci franšize bi trebalo da ih se i dosledno drže. Zbog toga je obuka ključna i tome ćemo se svesrdno posvetiti – naglašava Kovačević.
Drugi oblik saradnje jeste, zapravo, partnerski sistem, koji ne obavezuje partnera da preuzme brend i uredi lokal po standardima Kralj kafea, ali ga obavezuje da tri godine nabalja proizvode isključivo od davaoca franšize. Zbog toga, polaže jemstvo od 1.000 evra.
Foto: Peciva, Kralj Coffee Donuts & Snacks
U oba slučaja primaoci su u obavezi da kafe i peciva kupuju od davaoca, dok ostali asortiman iz ponude mogu da kupuju od dobavljača koje sami izaberu. Pored osnovne opreme – kafe-aparata, sokovnika, pećnice, toplih i hladnih vitrina – primalac franšize treba da ima i zamrzivač u kojem bi se čuvala peciva. Za HoReCa sektor, pak, uvek postoji mogućnost da ugostitelji, jednostavno, kupe proizvode i uvrste ih u sopstvenu ponudu.
– Kad ljudi razmišljaju o sopstvenom kafeu ili pekari, uvek idu na to da sami prave proizvod. A naša računica pokazuje da to nikad ne može da bude isplativo kao koncept koji mi nudimo. Našim partnerima i primaocima naše franšize sigurno će se više isplatiti da nabavljaju i prodaju naš proizvod, a da, pored toga, ne moraju da razmišljaju o kvalitetu. Sasvim sam sigurna da niko ne može da napravi, na primer, tako kvalitetne kroasane, jer koristimo drugačije i kvalitetnije sastojke koje drugi ne upotrebljavaju. Kroasan koji se prodaje u Kralj kafeu svaki put će biti isti, iste veličine, istog ukusa. Naravno, uz dobru tehniku pečenja – objašnjava Kovačević.
Davalac franšize ne obavezuje primaoce franšize da nabavljaju određenu količinu robe, već to mogu činiti prema sopstvenim potrebama i procenama tržišta. – Nije nam cilj da „zarobimo“ ljude, želimo da napravimo takvu saradnju da smo uvek na usluzi, i partnerima i kupcu – kaže Kovačević.
Dakle, u lokalima Kralj kafea prodaje se više od 20 vrsta peciva, nekoliko vrsta krofni, sendviča, salata, a važan deo asortimana su kafe i prirodni, ceđeni sokovi. – Ovo je pravi grčki sistem, kakav u Srbiji ne postoji. Mi nismo pekara, već mnogo više od toga. Akcenat smo stavili na kombinaciju kafe i peciva, koji vrlo dobro idu „ruku pod ruku“. U Grčkoj, recimo, ljudi slabo piju jogurt uz pecivo, radije uzmu kafu ili ceđeni sok – međutim, znajući kulturu i navike u Srbiji, ponudili smo i jogurte. To je, jednostavno, bio zahtev tržišta – objašnjava Kovačević.
Franšizni sistem Kralj Coffee – Donuts & Snack namenjen je, pre svega, većim gradovima. Lokal bi trebalo da bude smešten na veoma prometnoj lokaciji i to je jedan od bitnih uslova za uspeh koncepta, napominje Kovačević.
– Zadovoljni smo dosadašnjim poslovanjem. Iako su počeci u svakom poslu i na svakom tržištu teški, zaista verujem u koncept i sa uživanjem radim svoj posao – kaže Kovačević.
Više o uslovima i opis franšiznog sistema Kralj Coffee – Donuts & Snack, možete pronaći u našem Katalogu franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
Portal FranchiseDirect.com objavio je listu 100 najuspešnijih franšiznih sistema na svetu. Na samom vrhu se nalaze lanci restorana brze hrane.
Franšizni sistem Tudors promenio je koncept prateći svetske trendove. Prva redizajnirana radnja otvorena je u tržnom centru Big Fashion, a krajem avgusta i druga, u Knez Mihailovoj ulici u Beogradu.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...