Korak po korak do franšize
Pilot-franšiza maloprodaje obuće Shoestar otvorena je nedavno u tržnom centru Plaza u Kragujevcu. Vladimir Pavelšek, generalni direktor lanca Shoestar, kaže da su, pre svega, franšizu želeli da ponude svojim kupcima na veliko. – Pored maloprodaje, kompanija se bavi i veleprodajom, te smo želeli našim boljim kupcima na veliko da ponudimo mogućnost uzimanja franšize. Procenili smo da bi to bilo bolje i za nas i za njih, pošto bi mogli da ostvare veću zaradu. Franšiza u Kragujevcu je praktično test, a ako se pokaže uspešnim, ideja je da nastavimo dalje sa širenjem franšizne mreže. Primalac franšize iz Kragujevca poseduje još dve radnje, u Čačku i Jagodini, i plan je da polako i njih prevedemo u franšize – objašanjava Pavelšek.
Kompanija Shoestar je uradila analizu tržišta i napravila plan gde bi želela da otvara radnje samostalno, a gde su poželjne franšize – uglavnom tamo gde imaju velekupce, a zatim i u manjim mestima.
Franšizne radnje moraju da budu opremljene po Shoestar standardima. Primalac preuzima i softverski sistem kompanije, a radnici prolaze kroz obuku kako bi i usluga bila kao u radnjama davaoca. – U radnji u Kragujevcu su, na primer, naši radnici proveli desetak dana kako bi prodavce uveli u posao. Prenos znanja će se nastaviti, jer je odnos prema kupcima izuzetno važan i želimo da bude isti u svakoj našoj radnji. Kao dokaz tom našem cilju je i to što smo primaoca franšize odmah uključili u program lojalnosti, te je za potrošača potpuno nebitno da li će ući u našu ili franšiznu radnju – ostvariće iste pogodnosti pri kupovini – objašnjava Pavelšek.
Budući da je franšiza u Kragujevcu pilot-projekat, posebnih uslovljavanja u pogledu količine robe nije bilo. – Nismo želeli ugovorom da obavezujemo primaoca jer nam je cilj da projekat uspe, a međusobno poverenje svakako postoji. On već sada uzima više robe nego što je to činio kao velekupac. Od jeseni biće definisani svi detalji i u tom pogledu. Ono što sada možemo da kažemo jeste da je obaveza primaoca da 70 odsto asortimana bude naša roba – kaže on.
Posebna pogodnost za primaoce franšize je, prema njegovim rečima, to što će dobijati proizvode koji se inače prodaju samo u Shoestar radnjama, a na kojima je zarada najveća. – Reč je o nešto klasičnijoj obući i koja nikada ne izlazi iz mode, kao što su baletanke, ravne cipele sa pertlom – ono što se u svetu obuće naziva „baza“. Takva obuća se proizvodi kada je obim posla u fabrici manji – u vreme smena sezona. Materijali za njih se nabavljaju ranije i povoljniji su, nema novih formi, što sve utiče da njihova cena bude niža, a marža veća –za razliku od modne i „trendi“ obuće koja je i u nabavci skuplja. Od pomenute obuće svi živimo, ostalo je „šminka“ – kaže šaljivo Pavelšek.
Shoestar je nedavno otvorio i prodavnicu u Knez Mihajlovoj u Beogradu, a Pavelšek kaže da im je cilj da samostalno uđu i u dva velika beogradska tržna centra, ali da čekaju dobar prostor koji bi zadovoljio njihove potrebe. – Došli smo u poziciju da nas zovu tržni centri, ali zakupci se retko menjaju. U tržnim centrima su ugovori dugoročni, tako da čekamo – dobar lokal – kaže on.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se
Nova modna franšiza
Postovani BJN, Nedavno sam saznala za brend "GOOSE",koji u svom programu ima prelepu deciju garderobu,koja nema u mom gradu.Izmedju ostalog Vam je u planu da jedan ovakav...