Panera je prvu pekaru otvorila 1987. Danas, na tlu Amerike i Kanade imaju više od 1.900 pekara. Hlebovi, slana i slatka peciva, lisnata testa, sendviči, ali i supe, čorbe, salate, paste i, naravno, kafe, voćni i ledeni napici – čine osnovnu ponudu Panerinih pekara.
Sreda
24.06.2015.
Prema najnovijem istraživanju tržišta, najbolju reputaciju među ugostiteljima u Americi ima lanac pekara Panera.
 

Izveštaj koji je početkom juna objavila konsultantska kuća Reputation Institute sastavljen je na osnovu 50.000 izjava u kojima je učestvovalo 27.000 ljudi. Prema tom istraživanju, Panera je jedina kompanija iz ugostiteljskog sektora u SAD koja ima „izuzetnu reputaciju“. Slede lanci brze usluge Dunkin' Donuts i Subway, a među prvih 10 našli su se i restorani Krispy Kreme, Wendy's i Chipotle. Zanimljivo je da od pomenutih lanaca restorana jedino Chipotle ne razvija posao kroz franšizu.

Foto: Mike Mozart / Flickr

Najveći uticaj na ugled kompanije, kako se navodi u istraživanju, imala su dva faktora – proizvodi i upravljanje. Iako je kvalitet proizvoda osnovni kriterijum koji se podrazumeva i ne dovodi u pitanje, potezi i odluke kompanije na osnovu kojih potrošači mogu da „naslute“ kako se kompanijom upravlja, jeste faktor koji je u ovom istraživanju imao presudan značaj. To je i jedan od razloga zašto je Panera dospela na sam vrh respektabilnih kompanija.

Panera je, naime, među prvima ove godine objavila listu sa više od 150 veštačkih aditiva – zaslađivača, konzervanasa, veštačkih boja i aroma – koje planira da izbaci iz svojih proizvoda do 2016.
Međutim, bio je to tek jedan od mnogih koraka koje je kompanija povukla u poslednjih deset godina kako bi jelovnik učinila kvalitetnijim. Panera se još 2004. „zavetovala“ da će koristiti isključivo piletinu gajenu bez upotrebe antibiotika. Sledeće godine su objavili da će iz svojih proizvoda izbaciti veštačke trans masti (delimično hidrogenizovana ulja), koje je Američka agencija za hranu i lekove tek 2013. zvanično stavila na listu sastojaka štetnih po zdravlje ljudi. Od 2010. Panerini jelovnici sadrže i kalorijske vrednosti obroka. Ne treba zanematiri ni to da je ova vrsta transparentnosti „povukla“ i ostale lance brze usluge da učine isto, o čemu smo već pisali.

Inače, Reputation Institute nije želeo da objavi imena ugostitelja koji su dobili niske ocene, međutim, u izveštaju se navodi da je, recimo, u poređenju sa prethodnim godinama, McDonald's jedna od kompanija koje su doživele pad poverenja potrošača.

Izvor: Entrepreneur Magazine


NAJČITANIJE

Definicija franšizinga /12.10.2012.

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.

Sa jakim brendom napred /14.04.2024.

Bračni par Gordana i Saša Perić iz Subotice postali su primaoci Mobile Outfitters franšize, specijalizovane za usluge zaštite i stilizovanja mobilnih telefona i drugih uređaja visokokvalitetnim folijama, u avgustu 2023. godine.

Franšizne asocijacije /26.11.2014.

Cilj franšiznih asocijacija jeste popularizacija i promocija franšizinga, rad na uspostavljanju transparentnosti, regulaciji i implementaciji opšte prihvaćenih etičkih standarda franšizinga. U većini zemlja sa razvijenim franšizinim tržištem, najveći broj kompanija davalaca franšiza učlanjeno je u nacionalne franšizne asocijacije.

Neobična cvećara Maje Bohosjevič /02.11.2016.

– Pomirili smo se s tim da ćemo u ovaj posao bar jedno vreme morati da dodatno ulažemo novac. Na sreću, to se do sada nije desilo! – kaže Maja Bohosjevič, poznata poljska glumica, koja je s verenikom pre nekoliko godina u Varšavi otvorila luksuznu cvećaru Flower Store

„Mala kuća“ putujuća /05.04.2022.

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?

POPULARNO NA FORUMU

Papa John's osvaja Kinu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Više od italijanskog restorana

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Knedle stižu u Zagreb

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Riblji delikatesi i franšiza

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Nova franšiza u susedstvu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Pizza Hut budućnosti

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

1 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.
Japanska kuhinja u malom formatu

Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...

2 komentara
poslednji 25.01.2022.