Salate iz tegle u franšizi

Vladimir Elesin
Iako su sasvim drugih poslovnih profila, vaspitačicu Ivanu i dizajnera Vladimira Elesina, ta činjenica nije omela da se upuste u svet gastronomije. Pročitavši članak na interenetu o tome kako su salate pakovane u teglama oduševile hiljade zaposlenih ljudi na mnogim tržištima, i sami su poželeli da pokrenu takav poslovni koncept u Srbiji. Otvorili su lokal u takozvanoj „Silicijumskoj dolini“ Novog Sada u kojoj radi 2.000 informatičara, jer ciljna grupa potrošača ove kompanije upravo jesu zaposleni koji nemaju vremena, a žele da pojedu zdrav i hranjiv obrok.
– Želeli smo da ponudimo ljudima alternativu u ishrani, a dovoljno obilan i hranjiv obrok. Naše salate imaju u proseku 300 grama i kao takve predstavljaju obrok, ali možemo slobodno da kažemo da još uvek edukujemo stanovništvo koje je ipak naviklo na neki drugi način ishrane – tešku hranu. Ipak, prvi dan kada smo otvorili lokal, prodali smo više od 40 salata, što znači da su ljudi spremni da probaju nešto drugačije i rekacije potrošača su zaista pozitivne – kaže Vladimir Elesin i dodaje da su im za sada klijenti većinom žene, ali da počinju polako pridobijati i muškarce.
Tegla’s je, naime, „take-away“ koncept, to jest, ono što je poznato kao „hrana za poneti“. Vladimir Elesin ističe da ih ne treba svrstavati u restorane brze hrane, jer insistiraju na zdravim namirnicama, koriste prirodne začine i sastojke kontrolisanog kvaliteta. Salate koje se prodaju pod brendom Tegla’s ne mogu se probati ni na jednom drugom mestu, pre svega zbog specifičnog dresinga koji nastaje u njihovoj kuhinji. – Zvezda vodilja nam je bila da napravimo proizvod koji vredi i da kontinuitet kvaliteta ne sme da naruši nijedan segment poslovanja – ni sastojci salata, način pripreme, niti ljudi koji pripremaju salate – objašnjava Elesin.
Pored salata, u ponudi je i slatki program – kolači u teglicama – koje je kompanija „Home Made“ pripremila specijalno za Tegla’s.
Budući da su od samog početka razmišljali o franšiznom širenju, jedna od prvih koraka koji su načinili jeste zaštita imena u Zavodu za intelektualnu svojinu. Iako su na tržištu kratko prisutni, prva franšiza ovog brenda počela je već sa radom u Beogradu.
Naime, franšizni koncept ove kompanije podrazumeva otvaranje lokala koji ima prodajni deo i kuhinju u kojoj se pripremaju salate. – Naša franšiza, pored preuzimanja brenda, pomoći oko marketinga, opremanja lokala, podrazumeva i kompletan prenos znanja u vezi sa recepturama – objašnjava Elesin.
Za otvaranje bara Tegla’s neophodan je lokal ne manji od 30 kvadrata, a najpogodnija lokacija bi bila, prema njegovim rečima, slična novosadskoj. – To bi, zapravo, trebalo da bude mesto gde u bližem okruženju posluju IT firme, banke i druge firme u kojima ljudi sede po osam sati, kuckaju na računaru i pitaju se kako da pojedu nešto zdravo i ukusno i na taj način zadovolje sve svoje nutritivne potrebe – napominje Elesin. Zaposleni u franšiznoj jedinici bili bi u obavezi da provedu 4 do 7 dana na obuci u Novom Sadu kako bi na licu mesta videli način poslovanja i priprema salata. Primalac bi bio u obavezi da plati ulaznu franšiznu naknadu, kao i mesečne naknade koje iznose određeni procenat od prometa.
Pored razvoja franšizinga Tegla’s uporedo razvija i distributivnu mrežu, pa se salate pod ovim brendom mogu kupiti na još jednom mestu u Novom Sadu i u desetak partnerskih lokala u Beogradu, a uskoro se očekuje otvaranje još jednog lokala Tegla’s u centru Novog Sada. – Ljudi treba da znaju da je reč o specifičnom konceptu, pre svega, zbog toga što je naše tržište, kao što sam napomenuo, naviklo na drugačiju hranu. U tom smislu, tržište se tek razvija i ne treba očekivati da se od ovog posla može obogatiti preko noći. To je i jedan od razloga zašto mislimo da je naša franšiza zanimljiva inostranim tržištima – dodaje Elesin.
Bračni par Elesin je naročito ponosan na to što su, pored svega, razvili eco-friendly koncept. Naime, tegla je povratna ambalaža i za svakih 10 tegli, klijenti dobiju salatu za dinar.
POGLEDAJTE ČLANKE

Subway, fast-food lanac poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira da proširi mrežu na tom tržištu.
Rumunski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inostrano tržište.
Američki fast food lanac Burger King planira da poveća broj restorana na tržištu Velike Britanije.
McDonald’s je otvorio trideset drugi restoran u Srbiji, a dvadeset drugi u Beogradu.
„Ako želite biti najbolji, potrebna su vam najbolja znanja i prakse“, kaže Krina Čočan, partnerka u kompaniji i direktorka za poslovni razvoj lanca kafeterija Meron
NAJČITANIJE

Otvaranje škole kodiranja je odličan način za pokretanje stabilnog i uspešnog posla u oblasti obrazovanja za decu i tinejdžere. Mreža „Logiscool“ škola u Srbiji spremna je za nove franšizne partnere.
Potpisivanjem ugovora o franšizi francuska hotelska grupa Accor ulazi na tržište Srbije s brendom Mövenpick.
Nakon što su pokrenuli razvoj franšizne mreže u Evropi, lanac esports igraonica Friendly Fire namerava da uđe na tržište SAD.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
POPULARNO NA FORUMU
Papa John's osvaja Kinu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Više od italijanskog restorana
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Knedle stižu u Zagreb
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Riblji delikatesi i franšiza
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Nova franšiza u susedstvu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Pizza Hut budućnosti
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Japanska kuhinja u malom formatu
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...