Hrvatska na listi želja
Na slici: Petra Kovandova, BON BON
Petra Kovandova, vlasnica kompanije Kovandovi pod kojom se razvija brend i lanac prodavnica BON BON, kaže da je ova godina za nju bila više nego uspešna. Otvorila je Muzej čokolade i marcipana, osvojila nagradu za Poslovnu ženu godine u kategoriji srednjih preduzeća, dok franšizna mreža nastavlja da se širi. Pored osam prodavnica u sopstvenom vlasništvu, brend BON BON uspešno predstavlja još 10 franšiznih radnji u Češkoj, tri u Slovačkoj i dve u Bugarskoj.
Kako BON BON posluje na tržištu Češke?
Na domaćem tržištu još uvek radimo dobro, ali ne bez problema. Nakon svih ovih godina, shvatili smo da moramo da radimo neuporedivo više da bismo postigli iste rezultate. Mi, istina, nismo osetili značajniji pad prodaje zbog aktuelne krize, ali samo zato što ulažemo mnogo više energije da bismo održali sadašnji nivo poslovanja.
Da li je trenutna ekonomska situacija promenila kupovne navike građana?
Istina je da sve veći broj ljudi dobro razmisli pre nego što „ostavi“ novac u našoj radnji. Primećujemo, dakle, da ljudi kupuju manje, ali je, na sreću, broj kupaca porastao. To je razlog zašto prihod već godinama ostaje isti. A mi, prirodno je, želimo da prihodi rastu iz godine u godinu.
Mislite li da će se situacija promeniti u doglednoj budućnosti?
Ja sam optimista i sigurna sam da će biti bolje. Oni koji danas rade pošteno i predano, mogu da očekuju da njihovi napori budu nagrađeni u budućnosti, ako ne baš odmah. Mi, kao kompanija sa mrežom uspešnih radnji, smemo to da kažemo. Međutim, mi se i trudimo da uvek smislimo nešto novo... Uvešćemo nove ukuse, plasiraćemo vesti o novinama u poslovanju, nastojaćemo da iznenadimo naše klijente.
Razmišljate li o daljem franšiznom širenju brenda BON BON?
Kada imate dobar proizvod, naravno da želite da se širite, otvarate nove poslovnice, gde god možete. Trenutno pregovaramo sa potencijalnim primaocima franšize iz Ukrajine, a najviše bi nam odgovaralo da brend širimo kroz master franšizu. Lično, najviše bih volela da brend BON BON plasiramo na tržište Hrvatske, i to već tokom naredne godine. Procenili smo da je situacija u Hrvatskoj vrlo povoljna za poslovanje, između ostalog i zbog neverovatne brzine kojom se otvaraju novi tržni centri. Imamo utisak da niču kao pečurke posle kiše...
Bliže se božićni i novogodišnji praznici, vreme kada prodaja svakako raste. Kakve rezultate očekujete u odnosu na prethodne godine?
Da, u pravu ste, božićni praznici se u našem poslu smatraju nešto kao „vrhunac sezone“. Ove godine, situacija je takva da ću biti vrlo zadovoljna ako postignemo isti nivo prodaje kao prethodnih godina.
Šta želite da vam se ostvari u 2013. godini, kada je poslovanje u pitanju?
Osim već pomenutog širenja mreže u Hrvatskoj i Ukrajini, uvek postoje područja u Češkoj u kojima nismo prisutni. Na ta mesta će biti usmerena naša pažnja i potraga za franšiznim partnerima. Početkom godine, planiramo svečano otvaranje nove prodavnice u Pragu.
Nedavno vam se, kako ste sami rekli, ispunio san! Otvorili ste Muzej čokolade i marcipana u Taboru. U čemu posetioci mogu da uživaju?
Muzej je otvoren s idejom da posetioci treba nešto da probaju, nešto da nauče, i što je najvažnije, da se zabave. Muzej je jedna velika „čokolaterija“, koja nudi brojne specijalitete od čokolade i marcipana, ali i odličnu kafu. Uz degustaciju, možete da posmatrate kako rade poslastičari, kako mese i prave najrazličitije oblike od marcipana. U samom muzeju je izloženo oko 50 jedinstvenih eksponata od čokolade i marcipana, imamo veliku „zbirku“ proizvoda koji su inspirirani poznatim bajkama, jedna prostorija je, recimo, posvećena gradu Taboru. U njoj se nalazi verna replika starog jezgra grada koja zauzima površinu od četiri kvadratna metra. Sve je izrađeno od marcipana i čokolade. Pored toga, kada očekujete da muzej poseti veliki broj mladih posetilaca, treba da osmislite nešto što ćete toj deci pokloniti. Otvorili smo kreativnu radionicu u kojoj deca, pod nadzorom našeg stručnog osoblja, mogu da prave šta god hoće od marcipana i da to ponesu kući kao lep suvenir. I ne samo to. U tajnim katakombama muzeja dočekaće ih đavolčići i poslužiti kipućom čokoladom iz paklenog kazana...
Ulazna naknada za ovu „slatku“ franšizu iznosi oko 2.000 evra, a cena uključuje i obuku za proizvodnju i prodaju slatkiša, konsalting, operativni priručnik. Početna investicija za opremanje i pokretanje radnje iznosi oko 10.000 evra. |
Kakvo interesovanje vlada za ovakvom vrstom muzeja?
Interesovanje je zaista veliko, što nas čini sretnima. Ali posebno nas raduje što muzej ne posećuju samo školske ekskurzije, već i odrasli i ozbiljni ljudi.
Ove godine ste osvojili nagradu za Poslovnu ženu godine u kategoriji srednjih preduzeća. Šta za vas znači to priznanje?
Ne doživljavam to kao da sam nagradu dobila samo za sebe. To je, zaista, nagrada koju zaslužuje cela naša kompanija, ceo tim bez kojeg bi uspeh bio nemoguć. Najčešće samo jedna osoba ima ideju, ali da pri ruci nema prave ljude i saradnike, kao što sam ih ja imala, ne bi mogla da privede posao kraju. Naravno, nagrade prijaju. Ovo nije samo priznanje za naš rad, već i prilika da javnosti pokažemo šta i kako radimo.
Izvor: Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...