Radim i zarađujem od kuće
R. Kvjatkovski
„Plavi slon“ je izvorno češka izdavačka kuća koja je pre 19 godina predstavila originalan izdavački projekat – personalizovane knjige. Zbog izuzetno velikog interesovanja, vlasnik koncepta ubrzo je razvio franšizu, uspostavio mrežu malih izdavačkih postaja širom Češke, a zatim, ideju preneo i na susedna tržišta – Slovačku i Poljsku. Samo u Poljskoj, „Plavi slon“ ima 50 primalaca franšize. Jedan od njih je i Rafal Kvjatkovski, zadužen ujedno i za razvoj franšizne mreže na čitavoj teritoriji Poljske. Njegovo iskustvo, kako kaže, moglo bi da posluži i ljudima sa ovih prostora koji razmišljaju o kupovini ove češke franšize.
Po čemu se izdavačka kuća „Plavi slon“ razlikuje od drugih?
Većina igračaka i knjiga za decu koje se danas mogu naći na tržištu delo su masovne proizvodnje. Međutim, u poslednje vreme, postaju sve popularniji proizvodi – kao odeća ili igračke – koji su pravljeni ručno, odnosno, u manjim radionicama i manufakturama. Može se reći da je „Plavi slon“ jedna od njih, a izdvaja se od drugih po tome što prodaje „personalizovane“ knjige. To znači da osoba koja naručuje knjigu navodi i ime deteta kojem će knjiga biti poklonjena. Kada dete knjigu dobije na poklon, shvatiće da je glavni junak – upravo on sam. To je vrlo originalan poklon, a može se naručiti ili preko onlajn prodavnice ili direktno kupiti od naših primalaca franšize.
Ko može postati primalac ove franšize i šta su njegove obaveze?
Ovaj posao je idealan za ljude koji znaju kako da dođu do velike grupe roditelja s malom decom. Dobro polazište su svakako vrtići i škole. Za izradu knjige, primalac franšize koristi polugotov proizvod, to su korice i stranice s ilustracijama, koje nabavlja od davaoca franšize – matične izdavačke kuće iz Češke. Sve što primalac franšize treba da uradi jeste da unese ime deteta, odštampa stranice sa tekstom, poveže u korice. Za to su mu potrebni poseban softver, koji takođe nabavlja od davaoca franšize, kompjuter i laserski štampač. Čitav posao se, inače, može voditi od kuće, nema potrebe da se iznajmljuje poseban poslovni prostor.
Koliko knjiga, u proseku, može da proda jedan primalac franšize za godinu dana?
U Poljskoj, jedan primalac franšize proda između 800 i 1.400 knjiga godišnje. To je naše iskustvo. Naravno, najviše se knjiga proda za vreme božićnih i novogodišnjih praznika, na početku i kraju školske godine. Veliki broj knjiga, recimo, naručuju i vrtići.
Kakva je konkurencija na tržištu u Poljskoj?
Mi smo se prvi pojavili na tržištu i od te 2004. do danas, naravno da su se, s vremena na vreme, pojavljivali i konkurentski koncepti. Neki od njih su brzo nestali, drugi su se održali nešto duže. A zatim se opet pojave novi... Cene njihovih knjiga su varirale – nudile su se i po većoj i po nižoj ceni od naših. Međutim, mi smo konstantno držali visok kvalitet, što je i posledica ogromnog iskustva, koje smo sticali ne samo u Poljskoj, već i u Češkoj, odakle „Plavi slon“ i potiče. Svake godine proširujemo ponudu. Trenutno nudimo 13 priča na osnovu kojih pripremamo personalizovane knjige za decu.
Radite li na razvoju novih ideja?
„Plavi slon“ je već počeo da štampa i prodaje personalizovane knjige na stranim jezicima – engleskom i nemačkom. Kako deca danas jezike počinju da uče vrlo rano, razmišljali smo da bi bilo dobro da im ponudimo knjige koje će rado čitati.
POGLEDAJTE ČLANKE
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
Da li bi se personalizovane knjige uskoro mogle pojaviti i u Srbiji? Kako nastaju i kako se do njih može doći? Preduzetnima se nudi poslovna šansa.
Ulazak na nova tržišta. To je, u najkraćem, plan za sledeću godinu češkog franšiznog koncepta „Plavi slon“. Primaoce franšize traže i u zemljama ovog regiona.
Već posle mesec dana biznis je profitabilan – kaže Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer izdavačke kuće „Plavi slon“
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...