Cilj – dvesta jedinica

U ovom trenutku, pod brendom Naturhouse posluju 73 centra u Češkoj i 18 u Slovačkoj. Jan Gonda, primalac master franšize španskog koncepta, kaže da će ekspanzija na ovim tržištima u narednim godinama biti još intenzivnija. Cilj je, naime, da se u Češkoj uspostavi mreža od 150, a u Slovačkoj od 50 dijetetsko-nutritivnih centara Naturhouse. Ulaganje u marketing, novi poslovni softver, preuređenje poslovnica i sveobuhvatnija obuka, biće unapređenja koja bi trebalo da, nadaju se, dodatno privuku nove, pojedinačne primaoce franšize.
U najavljena unapređenja primalac master franšize je spreman da uloži nekoliko miliona evra. Prioritet u oblasti marketinga i dalje će biti jačanje svesti o brendu na ovim tržištima, a kao vid podrške primaocima franšize, pokrenut je i projekat Naturhouse University – napredni program o prehrani i zdravom načinu života koji će pohađati ne samo primaoci franšize, već i svi zaposleni. I ova mogućnost, kaže Gonda, jedna je od prednosti sistema koja će dovesti do povećanja prometa i lojalnosti radnika.
Inače, samo 2015. godine, prodaja dijetetskih proizvoda u češkoj Naturhouse mreži porasla je za 10 odsto, dok je prodaja u Slovačkoj bila viša čak za 45 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Ova činjenica motivisala je vlasnika master franšize da nastavi sa širenjem mreže. – Ove godine, očekujemo da ćemo na češkom tržištu otvoriti 8-12 novih poslovnih jedinica. U Slovačkoj, želeli bismo da pređemo granicu od 20 centara – kaže Jan Gonda.
U širenju mreže svakako će im pomoći i tzv. „mikrokoncept“, manji format centra koji je prilagođen – upravo –manjim gradovima (od 10 do 19 hiljada stanovnika). – Od prošle godine imamo pripremljen čak i koncept za gradove sa 5-10 hiljada stanovnika. Takva mesta su nam sada u fokusu i nadamo se prvim kandidatima za franšizu – dodaje Gonda.
Španski sistem, inače, partnere za razvoj franšizne mreže traži i u Srbiji, a od zemalja ovog regiona, poslovnice već ima u Sloveniji i Hrvatskoj. Naturhouse je jedini evropski lanac za prodaju dijetetskih proizvoda koji ima „potpuno zaokružen sistem“ – od laboratorija, u kojima se preparati razvijaju, preko proizvodnih pogona, do specijalizovanih centara u kojima se preparati mogu kupiti. Naturhouse centri, međutim, na samo što se bave prodajom, već nude i besplatno savetovanje, tako da se za svaku mušteriju ponaosob pravi individualni tretman i plan prehrane.
Izvor: Franchising.cz
Priredila: N.B.
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Na tržištu u Makedoniji posluje nekoliko čuvenih svetskih franšiznih sistema. Većina ih je došla u poslednje tri godine i svoje prve objekte otvorila u glavnom gradu, Skoplju.
Maloprodajni lanac Livade, koji je osnovala mlekara Kuč Company iz Kragujevca radi boljeg plasmana sopstvenih proizvoda, širi svoju mrežu uglavnom kroz franšizu. Nove partnere sada traže na severu i jugu Srbije.