U znaku brze hrane i hotela
Nije neobično što se franšizing najviše vezuje za restorane brze usluge – po brojnosti i zastupljenosti u svetu nijedna druga branša ne može da im parira. Dovoljno je reći da svaki od poznatih svetskih brendova „brze hrane“ broji više desetina hiljada jedinica i da se mogu naći u svim delovima sveta – od Amerike do Japana. Zato se i smatra da su lanci brze usluge najviše doprineli globalizaciji i popularizaciji franšizinga, kao efikasnog načina ekspanzije na međunarodnim tržištima. To nesumnjivo potvrđuje i ovogodišnja lista najboljih svetskih franšiza – Top 100 Global Franchises – nedavno objavljena na stranicama FranchiseDirect.com.
Listu 100 najuspešnijih franšiza na svetu možete pronaći na FranchiseDirect
Sam vrh liste, odnosno, prvih pet mesta zauzimaju dobro znani lanci brze usluge – ove godine na „tron“ se, posle šest godina i vrlo turbulentnog perioda, vratio McDonald’s (1), a prate ga Subway (2), KFC (3), Burger King (4) i Pizza Hut (5). Gledano u celosti, među 100 najuspešnijih franšiza, najveći broj sistema pripada upravo sektoru gastronomije i ugostiteljstva – rangirana su čak 32 brenda.
Među prvih deset, našla su se i četiri hotelska lanca – Wyndham (7), InterContinental (8), Hilton (9) i Marriott (10). Poredak dva najjača franšizna bloka „preseca“ jedino trgovinski lanac 7-Eleven (5), a zanimljivo je, iako ne dolazi kao iznenađenje, da devet brendova iz samog vrha liste potiče iz Sjedinjenih Američkih Država – izdvaja se InterContinental Hotel Group, kao jedina britanska i, ove godine, najbolje kotirana evropska franšiza.
Američki sistemi, međutim, dominiraju i ostatkom liste. Sa najvećeg i najrazvijenijeg tržišta franšiza na svetu, među najuspešnije ušla su 74 brenda. Primećuje se ipak da udeo franšiza iz drugih delova sveta svake godine neznatno, ali konstantno, raste – primera radi, 2013. bilo ih je 18, ove godine rangirano je 26. Od toga, najveći broj dolazi iz Kanade (sedam), a zatim iz Francuske (šest), Španije (pet), Australije (tri), Nemačke (dve), kao i Velike Britanije, Japana i Švedske (po jedna).
Uz McDonald’s, Subway, KFC i Burger King, u zemljama ovog regiona posluju i InterContinental, Marriott, Century 21, Hertz, ActionCoach, Europcar, Yves Rocher, RE/MAX, Naturhouse, No+Vello, Cartridge World, 5àSec i Husse. Među sistemima koji planiraju da uđu na tržišta ovog regiona i već su u potrazi za primaocima franšize nalaze se tri lanca brze usluge – Arby’s, Denny’s i Subway.
FranchiseDirect prati oko 5.000 franšiznih sistema širom sveta, a uspešnost koncepta procenjuje na osnovu broja poslovnih jedinica, prihoda od prodaje, stabilnosti i rasta mreže, stepena međunarodne ekspanzije, broja godina u franšizingu, podrške koju pruža primaocima franšize, odnosa prema životnoj sredini. Lista Top 100 Global Franchises objavljuje se od 2009. godine.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.