Svi putevi vode u Pariz
Istina je da je sajam u Parizu pre svega namenjen franšiznim sistemima koji žele da prošire svoje poslovanje na tržištu Francuske, što potvrđuje i tradicionalno veliki broj učesnika sa ovog tržišta (444). Sajam ovakvog potencijala i prestiža, međutim, odavno je prevazišao granice Francuske i svake godine privlači sve veći broj sistema i posetilaca koji dolaze iz svih krajeva sveta. Ove godine, učestvuje 112 inostranih sistema, a brendovi koji se predstavljaju, potencijalne primaoce franšize ne traže samo na teritoriji Francuske, već iz drugih zemalja Evrope, severne Afrike, Bliskog istoka...
Zanimljivo je da se na ovogodišnjem sajmu predstavilo i pet sistema iz Hrvatske – to su Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, Hrvatska gospodarska komora, modne kompanije Di Caprio by Varteks i Diadema, kao i časopis „Putovanja za dvoje“ (Place2Go).
Sajam u Parizu ima jak internacionalni karakter i privlači izlagače iz svih delova sveta – ove godine, na sajmu učestvuju i sistemi iz Hrvatske
Pored Francuske, najveći broj izlagača došao je iz Italije (18), Sjedinjenih Američkih Država (15), Španije (12) i Velike Britanije (6). Treba napomenuti da je za većinu kompanija iz zemalja ove regije sajam u Parizu i dalje nedostižan – očekuje se da sistemi koji nastupaju imaju visok stepen razvijenosti franšiznog poslovanja, jaku mrežu poslovnica na matičnom tržištu i jasnu strategiju razvoja.
Međutim, to važi i za većinu zemalja iz Srednje i Istočne Evrope, tako da se godinama unazad u Parizu pojavljuje tek po jedan ili dva sistema iz Bugarske, Rumunije, Grčke ili Poljske. Jedini sistem koji na sajmu učestvuje duže od deset godina je poljska kompanija PROFIT system, vodeća konsultantska kuća za franšizing u centralnoj i istočnoj Evropi. I to nije slučajno. Medijska izdanja ove kompanije – portal Franchising.pl i Vlasny Biznes Franchising – medijski su partneri sajma u Parizu, a PROFIT system, kao organizator sajma franšiza u Varšavi, Katovicama i Pragu – koristi priliku da uči od najboljih. – Ovako veliki sajam, kao što je Franchise Expo Paris – teško da se može nadmašiti. Međutim, uvek je korisno učiti od nekoga ko taj posao tako dobro radi već 35 godina. Posebno su nam bile zanimljive ideje za propratni program sajma – kaže Gabrijela Petrova, menadžer za ključne klijente kompanije PROFIT system.
Kao deo ove grupacije, u Parizu učestvuje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs, Franchising.hr i Franchising.si.
Štand poljske grupacije PROFIT system
Šta je obeležilo Franchise Expo Paris 2016?
Ove godine, iz 32 zemlje predstavila su se 442 brenda, koji pokrivaju čak 88 branši. Kao i svake godine, na sajmu se predstavljaju i franšizne asocijacije, a svoje usluge nude franšizni konsultanti, advokatske kuće i banke, tako da je ukupan broj učesnika bio 558.
Sajam u Parizu, treba naglasiti, nije samo impozantna, već i spektakularna manifestacija. Brendovi koji žele da privuku nove partnere, spremni su i da ulože u promociju, a budućim primaocima franšize, pored obilja poslovnih ideja, sigurno znači i to što koncepte mogu da vide i dožive „u pravom svetlu“. Skoro po pravilu, ako se radi o kafiću, restoranu, kafeteriji ili pekari – štand izgleda kao verna replika poslovnice. Nije neobično što iz ovih branši svake godine ima i najviše izlagača – ove ih je bilo 122. I pored toga što veliku pažnju posetilaca privlače poznati lanci brze usluge, kao što su KFC ili Subway, posebnu draž sajmu daju upravo domaći koncepti.
Brendovi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva jesu najzastupljeniji, ali sistemi koji pokrivaju usluge za individualne i poslovne korisnike ne zaostaju ni po broju ni po raznovrsnosti – ove godine predstavljena su 83 brenda. Ovo su, zapravo, sektori u kojima se možda i najbolje vidi da skoro ne postoji biznis koji se ne može širiti kroz franšizu – a to, između ostalog, uključuje i edukaciju, finansije, turizam, marketing, čišćenje, transport, brigu o starijim i bolesnim osobama... Među poznatim brendovima iz ovog sektora koji posluju i u zemljama ovog regiona, našli su se 5àSec, Brick4Kidz, Cartridge World, Sign-A-Rama.
Zavidno veliki broj izlagača, kao i obično, predstavljao je svet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (49 brendova), kao i sektor lepote, zdravlja i fitnesa (37 brendova).
Tradicionalno, na sajmu se proglašava i najbolji franšizni sistem – ove godine titulu je poneo lanac tajlandskih restorana Pitaya, koji na tržištu Francuske posluje od 2010. godine. Prvi restoran pod ovim brendom otvoren je u Bordou, a danas se, osim u Francuskoj, može naći i van granica matičnog tržišta – čak i u Bangkoku.
Sajam franšiza u Parizu ove godine je počeo u nedelju, 20. marta i trajao do srede, 23. marta. Prema dosadašnjim podacima, kroz kompleks Porte de Versailles prošlo je više od 35.000 posetilaca – što dovoljno govori o važnosti i prestižu najvećeg evropskog sajma franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.