Svi putevi vode u Pariz

Utorak
22.03.2016.
Pariz je četiri dana bio evropska prestonica franšizinga. Na najvećem sajmu franšiza u Evropi predstavilo se gotovo 560 izlagača.
 

Istina je da je sajam u Parizu pre svega namenjen franšiznim sistemima koji žele da prošire svoje poslovanje na tržištu Francuske, što potvrđuje i tradicionalno veliki broj učesnika sa ovog tržišta (444). Sajam ovakvog potencijala i prestiža, međutim, odavno je prevazišao granice Francuske i svake godine privlači sve veći broj sistema i posetilaca koji dolaze iz svih krajeva sveta. Ove godine, učestvuje 112 inostranih sistema, a brendovi koji se predstavljaju, potencijalne primaoce franšize ne traže samo na teritoriji Francuske, već iz drugih zemalja Evrope, severne Afrike, Bliskog istoka...
Zanimljivo je da se na ovogodišnjem sajmu predstavilo i pet sistema iz Hrvatske – to su Hrvatska udruga za franšizno poslovanje, Hrvatska gospodarska komora, modne kompanije Di Caprio by Varteks i Diadema, kao i časopis „Putovanja za dvoje“ (Place2Go).

Sajam u Parizu ima jak internacionalni karakter i privlači izlagače iz svih delova sveta – ove godine, na sajmu učestvuju i sistemi iz Hrvatske

Pored Francuske, najveći broj izlagača došao je iz Italije (18), Sjedinjenih Američkih Država (15), Španije (12) i Velike Britanije (6). Treba napomenuti da je za većinu kompanija iz zemalja ove regije sajam u Parizu i dalje nedostižan – očekuje se da sistemi koji nastupaju imaju visok stepen razvijenosti franšiznog poslovanja, jaku mrežu poslovnica na matičnom tržištu i jasnu strategiju razvoja.
Međutim, to važi i za većinu zemalja iz Srednje i Istočne Evrope, tako da se godinama unazad u Parizu pojavljuje tek po jedan ili dva sistema iz Bugarske, Rumunije, Grčke ili Poljske. Jedini sistem koji na sajmu učestvuje duže od deset godina je poljska kompanija PROFIT system, vodeća konsultantska kuća za franšizing u centralnoj i istočnoj Evropi. I to nije slučajno. Medijska izdanja ove kompanije – portal Franchising.pl i Vlasny Biznes Franchising – medijski su partneri sajma u Parizu, a PROFIT system, kao organizator sajma franšiza u Varšavi, Katovicama i Pragu – koristi priliku da uči od najboljih. – Ovako veliki sajam, kao što je Franchise Expo Paris – teško da se može nadmašiti. Međutim, uvek je korisno učiti od nekoga ko taj posao tako dobro radi već 35 godina. Posebno su nam bile zanimljive ideje za propratni program sajma – kaže Gabrijela Petrova, menadžer za ključne klijente kompanije PROFIT system.
Kao deo ove grupacije, u Parizu učestvuje i Profit franchise services, izdavač portala Franchising.rs, Franchising.hr i Franchising.si.

Štand poljske grupacije PROFIT system

Šta je obeležilo Franchise Expo Paris 2016?

Ove godine, iz 32 zemlje predstavila su se 442 brenda, koji pokrivaju čak 88 branši. Kao i svake godine, na sajmu se predstavljaju i franšizne asocijacije, a svoje usluge nude franšizni konsultanti, advokatske kuće i banke, tako da je ukupan broj učesnika bio 558.
Sajam u Parizu, treba naglasiti, nije samo impozantna, već i spektakularna manifestacija. Brendovi koji žele da privuku nove partnere, spremni su i da ulože u promociju, a budućim primaocima franšize, pored obilja poslovnih ideja, sigurno znači i to što koncepte mogu da vide i dožive „u pravom svetlu“. Skoro po pravilu, ako se radi o kafiću, restoranu, kafeteriji ili pekari – štand izgleda kao verna replika poslovnice. Nije neobično što iz ovih branši svake godine ima i najviše izlagača – ove ih je bilo 122. I pored toga što veliku pažnju posetilaca privlače poznati lanci brze usluge, kao što su KFC ili Subway, posebnu draž sajmu daju upravo domaći koncepti.

Brendovi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva jesu najzastupljeniji, ali sistemi koji pokrivaju usluge za individualne i poslovne korisnike ne zaostaju ni po broju ni po raznovrsnosti – ove godine predstavljena su 83 brenda. Ovo su, zapravo, sektori u kojima se možda i najbolje vidi da skoro ne postoji biznis koji se ne može širiti kroz franšizu – a to, između ostalog, uključuje i edukaciju, finansije, turizam, marketing, čišćenje, transport, brigu o starijim i bolesnim osobama... Među poznatim brendovima iz ovog sektora koji posluju i u zemljama ovog regiona, našli su se 5àSec, Brick4Kidz, Cartridge World, Sign-A-Rama.
Zavidno veliki broj izlagača, kao i obično, predstavljao je svet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (49 brendova), kao i sektor lepote, zdravlja i fitnesa (37 brendova).

Tradicionalno, na sajmu se proglašava i najbolji franšizni sistem – ove godine titulu je poneo lanac tajlandskih restorana Pitaya, koji na tržištu Francuske posluje od 2010. godine. Prvi restoran pod ovim brendom otvoren je u Bordou, a danas se, osim u Francuskoj, može naći i van granica matičnog tržišta – čak i u Bangkoku.
Sajam franšiza u Parizu ove godine je počeo u nedelju, 20. marta i trajao do srede, 23. marta. Prema dosadašnjim podacima, kroz kompleks Porte de Versailles prošlo je više od 35.000 posetilaca – što dovoljno govori o važnosti i prestižu najvećeg evropskog sajma franšiza.