Košulje za ceo region
Priča o turskom brendu Tudors, u čijem fokusu je prodaja muških košulja i aksesoara, na tržištu ovog regiona počela je pre svega tri godine, kada je srpska kompanija BJN dobila prava za širenje mreže u ovom regionu. Istina, bio je to put pun nepoznanica jer je sam brend Tudors bio mlad, a franšiza se, praktično, počela razvijati ulaskom na srpsko tržište. Za svega tri godine, kompanija BJN je razvila zavidnu prodajnu mrežu u Srbiji i brend uvela na nekoliko novih tržišta – prvo Crnu Goru, a ove godine i u Mađarsku, Makedoniju, Bosnu i Hercegovinu, Hrvatsku i nedavno Bugarsku. U nekim od ovih zemalja dali su pojedinačne franšize (Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj), dok u drugima, mrežu razvijaju samostalno, kao što je to slučaj sa Bugarskom.
– U Bugarskoj nameravamo da otvorimo deset radnji u narednom periodu, mnoge lokacije su već u pripremi, a pokrićemo veće tržne centre u Sofiji, a zatim i gradove Plovdiv, Varnu, Staru Zagoru. Formirali smo izuzetne cene za bugarsko tržište i prodaja je krenula fantastično – kaže Bojan Mitić, vlasnik kompanije BJN.
Kao što je i ranije isticao, spremni su da daju pojedinačnu (single unit) franšizu ozbiljnim partnerima koji imaju dobru lokaciju. – Pošto smo se dokazali kao pouzdan partner, mi imamo dozvolu vlasnika kompanije Tudors da širimo maloprodajnu mrežu na ovim prostorima na način koji garantuje uspešnu priču. Uglavnom dajemo single-unit franšize kada partner pronađe dobru lokaciju. Sticajem okolnosti, do sada otvorene radnje u Hrvatskoj, Makedoniji i Bosni i Hercegovini – otvorila je jedna osoba – objasnio je Mitić, koji je upravo zbog dobrih rezultata nedavno imenovan za internacionalnog direktora Tudorsa i biće zadužen za razvoj mreže, uključujući i franšize, dok je kompanija BJN, zajedno sa internacionalnim departmanom Tudorsa, zadužena za kontrolu svih radnji van Turske.
Mitić objašnjava da su za brzo širenje mreže zaslužni i vrlo povoljni uslovi franšizne saradnje. Tudors je, naime, franšiza depozitnog tipa, što znači da partneri plaćaju robu tek po prodaji, a odličan odnos cene i kvaliteta garantuje im visoke promete i veliki broj stalnih kupaca.
U Hrvatskoj trenutno rade dve Tudors radnje (Zagreb), u BiH jedna (Sarajevo), a u Makedoniji četiri. Takođe, planiraju da ubrzo otvore još dve radnje u Budumpešti u Mađarskoj.
Brend je nastao u Turskoj pre nekoliko godina, i to kao mala porodična firma, ali je u izuzetno kratkom periodu firma postala poznata širom Evrope i Bliskog istoka. U prethodnom periodu nove radnje su otvorene u Pakistanu, Libanu, Iraku, a nedavno i u Danskoj.
POGLEDAJTE ČLANKE
Brend Esotiq & Henderson planira da uđe na tržište Srbije. Šta je potrebno za otvaranje franšizne radnje?
Turski maloprodajni lanac FLO planira da do 2023. učetvorostruči broj franšiznih prodavnica širom sveta. Na franšiznoj mapi su i zemlje ovog regiona.
Turski modni brend LOFT već 30 godina uspešno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Evropi, a franšizne partnere traže i u Srbiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.
Modna industrija je takođe pogođena epidemiološkom krizom, posebno od trenutka zatvaranja tržnih centara. Kako se u Srbiji posluje u novim okolnostima?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Čarapa biznis čuva
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Franšiza u second-hand radnji
Postovani, na koji nacin bih mogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Franšiza u second-hand dućanu
Postovani, na koji nacin bih ogla da se informisem o kupovini fransize? Hvala
Rast prodaje, ali manje franšiza
da li Zara planira otvaranje u Zrenjaninu ?
Franšiza u second-hand radnji
Poštovana Zainteresovana sam za ovu franšizu. Kako stupiti u kontakt sa davaocem franšize.
Benetton menja strategiju
Vrlo zanimljivo
Na korak do jeftine obuće
Zivim i radim u Canadi vec 20 godina.I teresuje me da li je kompanija zainteresovana za otcaranje radnje u Torontu Canada Ontario podrucije?Hvala
Uspešna godina za Conte of Florence
Svidza mi se