Prva i osnovna, a svakako i najinovativnija odlika Easy Beer i Easy Wine restorana je mogućnost samouslužnog točenja pića. . „Caka“ je u tome da gost na samom ulazu dobija magnetnu karticu s virtuelnim novcem, pomoću koje može sam da toči piće sa specijalno dizajniranog zida s pićima. Osim što ne mora da čeka na uslugu konobara, gost može i da bira količinu pića koju će natočiti, koristeći vrlo precizan automatizovani sistem za doziranje – na taj način, dobija priliku da proba i neka od najskupocenijih vina ili da bira između 200 različitih vrsta piva. Za svako piće, međutim, osoblje restorana će gostu preporučiti i odgovarajući obrok. Kompatibilnost hrane i pića se konstantno testira, a veštine šefa kuhinje ovenčane su Mišelinovim zvezdicama. Oba koncepta su, kako tvrde njihovi tvorci, dokazano održiva i profitabilna, a kako su došli do željenog formata i šta će privući ljude koji razmišljaju o kupovini franšize ovih restorana, otkriva Juris Roganovs, zadužen za razvoj franšizne mreže na međunarodnim tržištima.
Kako su nastali Easy Beer & Easy Wine?
Osnivači koncepta su, zapravo, uspešni biznismeni s međunarodnim iskustvom iz različitih branši. Mnogo su putovali po svetu, a poslednjih nekoliko godina su se posvetili proučavanju najboljih svetskih restorana i barova. S dubokim razumevanjem onoga što leži u osnovi svih uspešnih koncepata, okupili su tim stručnjaka svetske klase, i stvorili Easy Beer i Easy Wine. Njihova ideja je bila da sve „klasične“ odlike najboljih restorana, kao što su atmosfera, dobra hrana, brza usluga, spoje sa najsavremenijim inovacijama u oblasti ugostiteljstva i tako stvore „restoran budućnosti“. Gotovo dve godine su radili na razvoju koncepta pre nego što su otvorili prvi restoran u Letoniji.
Koliko je vremena, pak, bilo potrebno za razvoj franšize?
Na razvoju franšiznog paketa smo radili otprilike godinu dana. Svi poslovni procesi su detaljno opisani i uneti u Operativni priručnik. Razvijeni su i testirani razni alati za podršku i programi obuke za primaoce franšize.
Po čemu se Easy Beer i Easy Wine razlikuju od ostalih brendova na tržištu?
Može se reći da se od drugih gastronomskih brendova razlikujemo po inovacijama, efektnom marketingu koji privlači različite tipove lojalnih gostiju i efikasnom upravljanju troškovima, što znači i veći profit. Međutim, najvažnija stvar koja nas izdvaja od ostalih je činjenica da je poslovanje po našem sistemu vrlo jednostavno, uzbudljivo i zabavno.
Ko je, po Vašem mišljnu, idealan primalac ove franšize?
Zaista verujemo da su predanost i strast prema poslu mnogo važniji za uspešnu saradnju od prethodnog znanja ili iskustva iz ove oblasti. Iskustvo je, svakako, velika prednost, ali mi, kao davaoci franšize, možemo da obezbedimo sve neophodne alate i materijale potrebne za pokretanje i vođenje uspešnog posla.
Isprva smo razmišljali da franšizu oglasimo i predstavimo kroz jednu ciljanu, intenzivnu marketinšku kampanju, međutim, ispostavilo se da je najveći broj zainteresovanih preduzetnika „dolazio“ spontano, iz samih restorana – i to su uglavnom bili gosti iz inostranstva. Mnogi od njih su već u ovom trenutku u fazi pronalaženja odgovarajućih lokala, tako da bi naše restorane, u neko skorije vreme, mogli dobiti Prag, Varšava, Budimpešta, Roterdam, Oslo, Moskva, Beograd, pa i Dubai.
Posle kog perioda od otvaranja primalac franšize može da očekuje profit?
U proseku, naši restorani počnu da rade „u plusu“ posle dva meseca poslovanja. Olakšavajuća okolnost je to što su primaoci franšize u prva tri meseca oslobođeni obaveze plaćanja franšizne naknade, tako da je ovo obično period za koji dostignu ciljanu zaradu. Razdoblje oporavka obično traje od 14 do 30 meseci.
Šta posebno preporučuje ove franšize, koje su njihove najveće prednosti?
Smatram da trenutno nudimo jedan od najboljih franšiznih sistema dostupnih na tržištu. Naš poslovni model ima stopu profitabilnosti veću od proseka, a entuzijazam s kojim smo ušli u razvoj ovog posla je nemerljiv. Vrlo smo posvećeni onome što radimo, konstantno ulažemo u inovacije, kako softverske tako i hardverske, što će, naravno, biti dostupno i našim primaocima franšize. Zapravo, naši partneri mogu biti sigurni da će dobiti odgovarajuću podršku sturčnog tima u bilo kojoj fazi poslovanja, jer je podrška primaocima franšize jedan od najvažnijih faktora uspeha u svakom sistemu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...