Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče

Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta za negu lepote CACAO
Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta za negu lepote CACAO / „Naša ideja je oduvek bila da ovom poslu pristupimo tako da od njega napravimo ozbiljan biznis.“
Petak
21.12.2018.
Kako pružanje usluga nege lepote može da preraste u ozbiljan biznis, ko je idealan primalac CACAO franšize i zašto su razvili novi format i novi podbrend, govori Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta CACAO
 

Marija i Nemanja Čalija od 2012. razvijaju brend CACAO, pod kojim danas posluju centri za negu lepote, centar za obuku, drogerija, a odnedavno i centar za epilaciju. Počeli su u svega nekoliko kvadrata prostora, pružajući samo jednu uslugu – manikir, da bi danas pružali brojne usluge iz oblasti nege lepote – mikroblejding i „trajnu šminku“, ugradnju svilenih trepavica, pedikir, masaže, a sada, u potpuno novom formatu, i epilaciju. Od početka su imali jasan cilj – nisu želeli da budu kao većina na tržištu te da poslovima nege lepote pristupe zanatski. – Većina možda misli da su usluge za negu lepote samo puki zanat. Izračunaju koliko danas manikira ili pedikira treba da urade, pomnože sa brojem radnih dana, izračunaju rashod i vide kako rade – kaže na početku razgovora Nemanja Čalija.

Nakon temeljne pripreme, centar za negu lepote CACAO su pre godinu dana ponudili i kroz franšizu te danas, pored lokala u Kragujevcu, franšize rade u Zagrebu, Podgorici i Užicu. Ne računajući franšizne radnje, CACAO koncept zapošljava 17 radnika. I dok je Marija posvećena radu sa klijentima i obukama, Nemanja je uglavnom zadužen za organizaciju kompletnog posla.

Naša ideja je oduvek bila da ovom poslu pristupimo tako da od njega napravimo ozbiljan biznis – kaže Nemanja Čalija. – S jedne strane, da usluga koju pružamo bude vrhunska. Za to se brine Marija, koja je izuzetno vešta i cenjena u svom poslu i slobodno mogu da kažem, postala je naš drugi brend. S druge strane, da organizacija posla – izgled lokala, opremljenost, materijali sa kojima radimo, marketing, ljudski resursi, pa i dalji razvoj – budu podjednako dobri – ističe Čalija.

Pitali smo ga i zašto nega lepote ne bi trebalo da bude samo zanat, ko je idealan primalac CACAO franšize i šta odlikuje novi format – koji takođe nameravaju da šire kroz franšizu.

Šta vas je motivisalo da od, takoreći, zanatskih usluga razvijete ozbiljan poslovni koncept?

Kako god to nekome izgledalo, sve usluge, pa i usluge u oblasti nege lepote, jako su kompleksne. Onaj ko pruža uslugu mora da bude dobar u svom poslu, posebno ako je reč o uslugama koje se pružaju ženama, kao što je to slučaj u CACAO centru. Ukoliko želite da ceo biznis podignete na viši nivo, onda je, kao što sam rekao, potrebno da imate ljude koji će se posebno baviti organzacijom posla, marketingom, ljudskim resursima. Nemoguće je da jedna osoba bude fokusirana na pružanje vrhunske usluge, ali i da brine o papirologiji, banci, radnicima...

Istina je da u Srbiji postoji staromodna percepcija kozmetičkih usluga kao običnog zanata. Mnogi se tako i odnose prema ovom poslu. CACAO, međutim, nije zanatski salon, već je biznis sa mnogo razvijenih komponenti. Recimo, da bismo zaokružili koncept, nekoliko godina po osnivanju centra za negu lepote, otvorili smo i drogeriju kao podršku čitavom sistemu, budući da se danas svi centri snabdevaju na taj način. Zahvaljujući tome, ne samo da imaju sigurnu isporuku proizvoda i materijala neophodnih za rad, već i najbolje cene. Sledeći korak bio je razvijanje franšize, da bismo, na taj način, drugim zainteresovanim preduzetnicima ponudili uređen koncept koji mogu da vode kao sopstveni biznis.

Ko bi bili tipični primaoci CACAO franšize?

Želimo da primaoci naše franšize ovom poslu pristupe na isti način kao i mi, zato mislim da je idealna kombinacija da u posao budu uključeni bračni parovi, ili pak više članova porodice. Naravno, primalac može da zaposli i menadžera ako nema drugu opciju, ali jedna osoba ne može da ozbiljno razvije posao. Zato i naglašavamo da ovo jeste porodični biznis, a zanimljivo je da se najčešće i interesuju bračni parovi. Međutim, dešavalo nam se da se za franšizu raspituju ljudi kojima nije važan ni posao ni cena franšize, već samo žele da „kupe biznis“ za nekog drugog, a da se poslom uopšte ne bave. Nismo zainteresovani za tu vrtse saradnje, jer takve priče ne mogu da budu uspešne. Mi biramo partnere na duge staze, koji će sa nama da učestvuju u razvoju sistema.

Da li ste to dobili sa postojećim primaocima franšize?

Trudimo se da razvijemo takav odnos sa njima. Za sada samo mogu sa sigurnošću da kažem da su svi naši partneri jako posvećeni razvoju CACAO centra, svako u svom gradu. Spremni su na konstantno usavršavanje, zainteresovani da posećuju sajmove koji su važni za našu oblast, ulažu u marketing... Posebno je važno što svi naši partneri upravo rade po principu koji želimo – svako ima podršku nekog bliskog iz porodice, bilo podrškom u marketingu ili u onim delovima posla koji se tiču uređenja salona. To jeste upravo ta „dobitna kombinacija“ o kojoj sam govorio – porodična sinergija. Za nas je to ključna vrednost, i sastavni deo onoga što želimo da stvorimo.

Kakvo je interesovanje za nove franšize?

Upiti stižu iz raznih gradova, pa i regiona. Ima raznih. Nedavno smo, primera radi, počeli razgovore sa jednim mlađim parom iz Požarevca i bračnim parom srednjih godina iz Sarajeva… Ti razgovori su u toku, ali ne žurimo, jer nam je prioritet da se dobro razumemo i da nađemo partnere sa kojima ćemo dugo da sarađujemo. Oni se za sada, mogu reći, uklapaju u našu viziju razvoja, i tu je samo pitanje hoćemo li se dogovoriti oko ostalih detalja. Sa druge strane, imamo možda čak i previše upita od ljudi koji ovaj posao vide kao „kupiću to za ženu ili devojku“ ili „vidim da to lepo radi, pa bih i ja da investiram“, a to ipak nisu partneri sa kojima želimo da gradimo CACAO mrežu.  

Sredinom oktobra je otvoren i centar za epilaciju CACAO Epil, kao zaseban podbrend. Kako se rodila ideja o pokretanju novog formata?

Da, prvi CACAO Epil je otvoren u Kragujevcu, tik uz naš postojeći centar za negu lepote, drugi u Beogradu. Supruga Marija je, prateći tržište, dugo predlagala da ponudimo i uslugu epilacije. Prvobitna ideja je bila da kupimo aparat za epilaciju i postavimo ga u naše salone. Međutim, nakon promišljanja i konsultacija sa ljudima koji su već iskusni u tom poslu, zaključili smo da je bolje da osmislimo zaseban format. Naime, reč je o drugačijem karakteru usluge, koja ima i elementne medicinskog tretmana, zbog čega smo mi odlučili da u našim centrima u Kragujevcu i Beogradu, iako nas zakon na to ne obavezuje, zapošljavamo doktorke koje će pružati usluge epilacije. S druge strane, epilacija je intimna usluga i ona zahteva i privatnost. To je osnovni razlog zašto smo razvili podbrend, odnosno, novi format.

Dodatno, drugi razlog je i taj što smo, želeći da i ovom delu posla pristupimo profesionalno i ozbiljno, pronašli stručnu osobu koja je godinama radila baš u toj branši, u vodećem globalnom lancu centara za epilaciju, i dobro se razume u ovaj posao, te je ovo partnerstvo bilo i dodatni razlog da kreiramo podbrend Epil.

Inače, mislim da se tržište kreće u pravcu spajanja usluga lepote i medicine i da će se takvi koncepti tek razvijati. Kao što je bio slučaj sa centrom za negu lepote CACAO, tako i za CACAO Epil imamo različite ideje koje ćemo razvijati u budućnosti, što je još jedan od razloga zašto smo osmislili novi format.

Da li je ideja da se i ovaj format širi kroz franšizu?

Jeste, ali želimo da prođe nekoliko meseci rada da bismo imali i realne pokazatelje o održivosti poslovanja. Snaga CACAO Epila jeste u tome što je nastao iz jednog već razvijenog i ozbiljnog sistema. Postojeći klijenti će se, sasvim sigurno, obraćati našem epil centru, i obrnuto, jer su se već uverili da radimo ozbiljno.

Što se franšize tiče, ne isključujem mogućnost da prvi primaoci budu postojeći primaoci franšize CACAO beauty centra, a da u drugom talasu, primaoci franšize, recimo, budu vlasnici kozmetičkih salona, koji bi na ovaj način proširili ponudu svojih usluga.

Mi smo već sada spremni da razgovaramo sa zainteresovanima, da im pokažemo kako centri izgledaju, da ih upoznamo sa poslom epilacije, ali ćemo u ozbiljno širenje krenuti kada budemo imali realne pokazatelje poslovanja. Ni do sada nismo prodavali „mačku u džaku“, pa to nećemo činiti ni sad.

Kakvo je tržište u sektoru epilacije?

Ova usluga se poslednjih godina, posebno u Beogradu, mnogo razvila. Ranije je bilo daleko manje salona, usluga je bila skupa i nije bila dostupna većem broju potencijalnih klijenata. Danas,mnogi saloni imaju laser i nude tu uslugu, zbog čega su i cene postale pristupačne, mogao bih reći, svakoj zaposlenoj ženi. To vidimo i u ovim prvim mesecima našeg poslovanja kada, bez preterano velike kampanje, ostvarujemo pristojne prihode.


/1/
POGLEDAJTE VIŠE