Skok za profit
Do pre nekoliko godina, zabavni parkovi s trambolinama bili su prava retkost, barem na ovim prostorima. Situacija je danas nešto drugačija, a sudeći samo po broju kompanija u Evropi koje su poslednjih godina počele da se bave projektovanjem, proizvodnjom i postavljanjem parkova s trambolinama, ovaj vid zabave će tek dobijati na popularnosti. Jump Planet, koncept osmišljen i razvijen u Poljskoj, jedan je od dobrih primera – ne samo da beleže rast broja posetilaca, već i podružnica. U čemu je „tajna“?
Tramboline za basket, odbojku ili „između dve vatre“, ali i bazen sa kockama od pene, poligon s preprekama, poznatiji kao poligon za nindža ratnike – čine standardnu ponudu Jump Planet-a. Većina parkova ima i prostorije za odmor i druženje, gde se mogu organizovati rođendanske i druge proslave, ali i otvoriti kafić. – Parkovi s trambolinama su brzo postali omiljena destinacija za rekreaciju i zabavu i podjednako privlače i decu i odrasle. Ovo je tržište koje se tek razvija i očekujem da će biznis još dugi niz godina biti izuzetno profitabilan – kaže Bartoš Sleđinjski, vlasnik Jump Planet-a.
Pored toga što su krenuli u osvajanje domaćeg tržišta, Jump Planet od ove godine franšizu nudi i preduzetnim ljudima iz ovog regiona koji razmišljaju o pokretanju perspektivnog i atraktivnog biznisa.
U ovom trenutku, Jump Planet u Poljskoj ima četiri parka u svom vlasništvu i jedan franšizni objekat.
– Franšizu smo počeli da prodajemo u martu 2018, a već imamo devet franšiznih parkova u pripremi za sedam gradova Poljske. Partnerski smo ušli i u projekat s jednim lokalnim sportskim centrom, tako da je naš park otvoren u kompleksu s teretanom i terenima za tenis i skvoš – objašnjava Sleđinjski sve dosadašnje opcije saradnje.
Za one koji se odluče da kupe franšizu i otvore park s trambolinama, jedini veći izazov biće pronalaženje odgovarajućeg prostora, potvrđuje Sleđinjski. Jump Planet, naime, zahteva dvoranu s visokim plafonima i površinom od 500 do 4.000 kvadratnih metara. U poslednje vreme, primećuje, međutim, da su za ovakve parkove sve više zainteresovani tržni centri, jer se pokazalo da privlače veliki broj ljudi i podižu broj ulazaka za 15-20%. Bez obzira na rast tražnje, prostor za Jump Planet mora da ispuni sve standarde bezbednosti, što će davalac franšize proceniti i pratiti.
Za opremanje parka, primalac franšize treba da izdvoji, u proseku, oko 115 evra (500 zlota) po metru kvadratnom. U računicu, međutim, treba dodati i zakupninu, tako da je za opremanje, recimo, 750m2 trambolina potrebno oko 90-100 hiljada evra. Davalac franšize, pak, bez ikakve naknade, obezbeđuje prodajni pult, sistem za prodaju, sistem korisničke službe, veb-sajt sa sistemom rezervacija i onlajn plaćanjem, kao i aplikaciju za mobilne telefone za uslugu rezervacije. – Naši partneri mogu da računaju i na pomoć u svim fazama poslovanja – tokom i nakon otvaranja parka. Asistiraćemo i pri zapošljavanju i obuci osoblja. Ponudićemo programe aktivnosti za sve ciljne grupe, kao što su fitnes za dame, fizičke aktivnosti za decu i mlade, tim bildinzi za kompanije – objašnjava vlasnik Jump Planet-a.
Dosadašnji rezultati poslovanja pokazuju da primaoci franšize mogu očekivati visoke prihode. – U Poljskoj, primalac franšize mesečno ostvari najmanje 7.000 evra čiste zarade – nakon što isplati svoje radnike, plati sve potrebne naknade, zakup i komunalije. S jedne strane, i nedostatak konkurencije je prednost. Naše iskustvo pokazuje da vlasnik parka zarađuje, doslovno, od prvog dana – tvrdi Bartoš Sleđinjski. Prema ugovoru o franšizi, primalac, međutim, zaradu deli sa davaocem koji dobija 6% od prihoda, kao vid mesečne naknade, i 3% od prihoda, kao naknadu za marketing.
Koliko će osoblja biti zaposleno u Jump Planet-u zavisi najviše od veličine objekta, ali i teritorije (grada) na kojoj park posluje. U proseku, na hiljadu kvadrata parka dolazi 10-12 radnika – to uključuje menadžera, dva radnika na prijemnom pultu, i trećeg koji pomaže vikendom, instruktore i animatore koji su zaduženi za organizaciju aktivnosti. S druge strane, Jump Planet ne zahteva da primalac franšize bude lično uključen u poslovanje, tako da, u ovom slučaju, mogu nastupiti i samo kao investitori, koji će upravljanje parkom poveriti menadžerima.
Bartoš Sleđinjski, vlasnik koncepta Jump Planet / „I nedostatak konkurencije je prednost. Naše iskustvo pokazuje da vlasnik parka zarađuje, doslovno, od prvog dana" POGLEDAJTE ČLANKE
Dalje širenje mreže
/25.08.2022.
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE
Definicija franšizinga
/12.10.2012.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Za koje vreme je moguće povratiti investiciju u L’Arome parfimeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije brenda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Franšizing u oblasti maloprodaje naftnim derivatima je veoma razvijen u svetu. U Srbiji posluje nekoliko franšiznih lanaca benzinskih pumpi.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...