Skok za profit
Do pre nekoliko godina, zabavni parkovi s trambolinama bili su prava retkost, barem na ovim prostorima. Situacija je danas nešto drugačija, a sudeći samo po broju kompanija u Evropi koje su poslednjih godina počele da se bave projektovanjem, proizvodnjom i postavljanjem parkova s trambolinama, ovaj vid zabave će tek dobijati na popularnosti. Jump Planet, koncept osmišljen i razvijen u Poljskoj, jedan je od dobrih primera – ne samo da beleže rast broja posetilaca, već i podružnica. U čemu je „tajna“?
Tramboline za basket, odbojku ili „između dve vatre“, ali i bazen sa kockama od pene, poligon s preprekama, poznatiji kao poligon za nindža ratnike – čine standardnu ponudu Jump Planet-a. Većina parkova ima i prostorije za odmor i druženje, gde se mogu organizovati rođendanske i druge proslave, ali i otvoriti kafić. – Parkovi s trambolinama su brzo postali omiljena destinacija za rekreaciju i zabavu i podjednako privlače i decu i odrasle. Ovo je tržište koje se tek razvija i očekujem da će biznis još dugi niz godina biti izuzetno profitabilan – kaže Bartoš Sleđinjski, vlasnik Jump Planet-a.
Pored toga što su krenuli u osvajanje domaćeg tržišta, Jump Planet od ove godine franšizu nudi i preduzetnim ljudima iz ovog regiona koji razmišljaju o pokretanju perspektivnog i atraktivnog biznisa.
U ovom trenutku, Jump Planet u Poljskoj ima četiri parka u svom vlasništvu i jedan franšizni objekat.
– Franšizu smo počeli da prodajemo u martu 2018, a već imamo devet franšiznih parkova u pripremi za sedam gradova Poljske. Partnerski smo ušli i u projekat s jednim lokalnim sportskim centrom, tako da je naš park otvoren u kompleksu s teretanom i terenima za tenis i skvoš – objašnjava Sleđinjski sve dosadašnje opcije saradnje.
Za one koji se odluče da kupe franšizu i otvore park s trambolinama, jedini veći izazov biće pronalaženje odgovarajućeg prostora, potvrđuje Sleđinjski. Jump Planet, naime, zahteva dvoranu s visokim plafonima i površinom od 500 do 4.000 kvadratnih metara. U poslednje vreme, primećuje, međutim, da su za ovakve parkove sve više zainteresovani tržni centri, jer se pokazalo da privlače veliki broj ljudi i podižu broj ulazaka za 15-20%. Bez obzira na rast tražnje, prostor za Jump Planet mora da ispuni sve standarde bezbednosti, što će davalac franšize proceniti i pratiti.
Za opremanje parka, primalac franšize treba da izdvoji, u proseku, oko 115 evra (500 zlota) po metru kvadratnom. U računicu, međutim, treba dodati i zakupninu, tako da je za opremanje, recimo, 750m2 trambolina potrebno oko 90-100 hiljada evra. Davalac franšize, pak, bez ikakve naknade, obezbeđuje prodajni pult, sistem za prodaju, sistem korisničke službe, veb-sajt sa sistemom rezervacija i onlajn plaćanjem, kao i aplikaciju za mobilne telefone za uslugu rezervacije. – Naši partneri mogu da računaju i na pomoć u svim fazama poslovanja – tokom i nakon otvaranja parka. Asistiraćemo i pri zapošljavanju i obuci osoblja. Ponudićemo programe aktivnosti za sve ciljne grupe, kao što su fitnes za dame, fizičke aktivnosti za decu i mlade, tim bildinzi za kompanije – objašnjava vlasnik Jump Planet-a.
Dosadašnji rezultati poslovanja pokazuju da primaoci franšize mogu očekivati visoke prihode. – U Poljskoj, primalac franšize mesečno ostvari najmanje 7.000 evra čiste zarade – nakon što isplati svoje radnike, plati sve potrebne naknade, zakup i komunalije. S jedne strane, i nedostatak konkurencije je prednost. Naše iskustvo pokazuje da vlasnik parka zarađuje, doslovno, od prvog dana – tvrdi Bartoš Sleđinjski. Prema ugovoru o franšizi, primalac, međutim, zaradu deli sa davaocem koji dobija 6% od prihoda, kao vid mesečne naknade, i 3% od prihoda, kao naknadu za marketing.
Koliko će osoblja biti zaposleno u Jump Planet-u zavisi najviše od veličine objekta, ali i teritorije (grada) na kojoj park posluje. U proseku, na hiljadu kvadrata parka dolazi 10-12 radnika – to uključuje menadžera, dva radnika na prijemnom pultu, i trećeg koji pomaže vikendom, instruktore i animatore koji su zaduženi za organizaciju aktivnosti. S druge strane, Jump Planet ne zahteva da primalac franšize bude lično uključen u poslovanje, tako da, u ovom slučaju, mogu nastupiti i samo kao investitori, koji će upravljanje parkom poveriti menadžerima.
POGLEDAJTE ČLANKE
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...