Volja i predanost su presudni
Radeći u Hitnoj pomoći i kasnije na Vojnomedicinskoj akademiji, Saša Plećević, specijalista anesteziologije i doktor nauka sportske medicine, iz prve ruke se uverio da ljudi ne obraćaju mnogo pažnje na važan deo medicine – prevenciju. U Srbiji se, kako kaže, uglavnom bavimo lečenjem, što mnogo košta pojedinca, ne samo materijalno, već i psihički i fizički, a košta i državu. Manjak prevencije, zapravo, negativno utiče na celokupno društvo, kaže Plećević.
– Posmatrajući ljude u šok-sobi shvatio sam da ljudi, iskreno i suštinski, žele samo zdravlje. O tome, međutim, čovek ne razmišlja dok je zdrav, već kad se razboli. Moja misija je bila da naučim ljude da žive zdravo, a onda i da to pretvorim u biznis od kojeg mogu da živim. Tako je nastala ideja o otvaranju klubova za medicinski fitnes – objašnjava Plećević.
Prvi fitnes klub Dr FeelGood, namenjen ženama, otvorio je 2002. godine u Beogradu. Ubrzo nakon toga je otišao u SAD sa namerom da radi kao doktor anesteziolog, ali se ipak, posle tri godine vratio. – U tom periodu sam živeo na relaciji SAD-Beograd. U Americi sam se upoznao s trendovima u fitnesu, kako taj posao funkcioniše i po povratku 2005. sam otvorio još dva svoja fitnes kluba u Beogradu – kaže Plećević, koji je danas poznatiji pod imenom Dr FeelGood.
Ljudi su vrlo brzo počeli da ga zovu, kako iz Srbije tako i iz regiona, i da se raspituju da li će klubovi biti otvoreni i u njihovom gradu. – Razmišljao sam kako da se proširimo, ali i da pomognem drugima da pokrenu svoje biznise. Odlučio sam se za svojevrsni partnerski odnos gde mi je najvažnije bilo da partneri imaju volju i želju da rade i uspeju. Nisu čak morali ni da imaju novac za ukupnu investiciju, već sam, u nekoliko slučajeva, kada bi mi se svideo kandidat, ja opremao klubove dok su mi oni novac vraćali u mesečnim ratama – objašnjava Plećević.
Iz dosadašnjeg iskustva, kako kaže, shvatio je da najbolji primaoci franšize nisu oni koji imaju novac, već oni koji imaju želju da sami vode te biznise. Zbog toga je postavio jasne uslove – budući partner treba da je završio stručnu školu u vezi sa sportom, a uz to mora da se samozaposli i vodi biznis. – To se pokazalo kao najbolji i najuspešniji model saradnje – kaže Plećević.
Dr FeelGood klubovi se, kako kaže, razlikuju od drugih jer je reč o medicinskom fitnesu te su pre početka treninga neophodni pregledi i analiza krvi, kako bi se, uz vežbe, odredila i odgovarajuća ishrana. – Klubovi rade po mom programu, a lokalni partner je u obavezi da angažuje lekara i lokalnu laboratoriju koja će uraditi analizu. Princip je da periodično dolazim u posetu i držim predavanja ženama koje vežbaju u tim klubovima – objašnjava Plećević.
Za postizanje uspeha u franšizi u ovoj oblasti kaže da postoje tri podjednako značajna faktora: brend, dobar trener i dobar prostor. – Gde god se pojavio problem lošeg prostora ili lošeg trenera, franšiza nije uspela. Pokazalo se da su sva ova tri faktora važna da bi fitnes klub radio – kaže on.
Danas, Plećević u svom vlasništvu ima jedan fitnes klub u Beogradu, dok širom Srbije radi 12 franšiznih klubova Dr FeelGood. – Sada nam širenje franšizne mreže klubova nije u fokusu jer radimo na novim projektima koje, takođe, nameravamo da širimo kroz franšizu – kaže Plećević.
Jedan od novih projekata jesu bazeni „Zdravo dete“, u kojima će isključivo vežbati deca. Prvi kompleks sa dva bazena otvoren je u Beogradu. – To je projekat koji razvijam sa još dva partnera koji su suvlasnici u ovom poslu. Ideja jeste da i ovaj koncept širimo, na neki način, kroz partnerstvo. Ne bi bio klasičan franšizing jer je moj uslov da uđem u suvlasništvo, ali bi se prenosio celokupan koncept poslovanja i brend. Verujem da postoji potencijal, iako je reč o velikoj investiciji, zbog toga što u mnogim gradovima u Srbiji ne postoje zatvoreni bazeni. Već nam se javljaju zainteresovani – kaže on.
Ovde, međutim, nije kraj idejama na kojima trenutno radi – u pripremi su još dva projekta koji, takođe, imaju za cilj prevenciju zdravlja, kako kod dece, tako i kod odraslih. Ideja je da se svi ti projekti razvijaju kroz franšizu.
POGLEDAJTE ČLANKE
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sad u fokusu i kako će se nadalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alešandre Lorenso
„Uprkos pandemiji i vanrednim okolnostima, DepilConcept beleži konstantan rast broja klijenata i prometa. To pokazuje da je ovo dobro organizovana franšiza, snažan i kvalitetan brend“, poručuju primaoci master franšize zaduženi za razvoj u Srbiji
DepilConcept, franšizni sistem specijalizovan za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, otvorio je novi franšizni centar. Ipak, to nije jedina novost – zainteresovanim preduzetnicima sada se nudi i potpuno razrađen posao na lokaciji u Beogradu.
Franšizni centri u oblasti nege lepote i fitnesa značajno su pogođeni krizom izazvanom koronavirusom. Kako pokušavaju da pomognu svojim primaocima franšize te koja su rešenja primenili za nastavak poslovanja?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Proizvođači kvalitetnih proizvoda uvek imaju brigu više - da li će neko pokušati da falsifikuje njihov proizvod. Kompanija Eurokotra, vlasnik brenda Nicole cosmetics, suočila se sa tim problemom.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
POPULARNO NA FORUMU
Bez ozbiljnog pristupa, nema uspešne priče
Legenda dobar otac drug prijatelj sve pohvale
Smireni i snažni
Treniram vec 15.dana na pomenutom fit stepu,napomenula bih da je prvih par treninga bilo zastrasujuce,vibracije,treskanje,a nakon toga SUPER ,vezbanje vam postane prijatno,a...