Za svakog po nešto
Ispunjavajući svoje planove da će svake godine povećavati broj restorana u Srbiji, McDonald's je krajem maja otvorio 28. restoran u okviru šoping centra Ada Mall u Beogradu. – U novi restoran smo investirali 800.000 evra i obezbedili posao za 30 novih radnika. Restoran u šoping centru Ada Mall je prvi koji otvaramo ove godine i time nastavljamo naš poslovni plan da svake godine otvorimo bar jedan novi restoran i na taj način podržavamo razvoj domaće privrede – izjavio je Veselin Janićijević, direktor kompanije McDonald’s Srbija.
***
Nešto severnije, u Švedskoj, McDonald’s je otišao korak dalje i povukao, kako mnogi komentarišu, sjajan marketinški potez – otvorio je, ni manje ni više, restoran za pčele – McHive. Kao što samo ime sugeriše, unutrašnjost ovog, najmanjeg restorana, jeste pčelinjak u kojem insekti mogu da žive dok je spoljašnjost u potpunosti napravljena po ugledu na prave McDonald's restorane, sa delom za sedenje, naručivanjem iz automobila, brendiranim prozorima, prepoznatljivom drvenom fasadom...
Pčele nisu slučajno izabrane, budući da su ovi insekti, zbog sve veće upotrebe pesticida u poljoprivredi, ugroženi u mnogim krajevima sveta. Nedavno je, kao i svakog 20. maja, obeležen i Svetski dan pčela. Pčele su izuzetno važni insekti zbog oprašivanja, a kompanija McDonald's im je na interesantan način „pružila ruku“. Kako je saopšteno, slične „kućice“ će biti instalirane i na drugim lokacijama u Švedskoj.
McHive je kreirala marketinška kompanija NordDDB, u kojoj su istakli da neki restorani ovog lanca brze hrane u Švedskoj već imaju košnice na svojim krovovima. – Inicijativa se rodila na lokalu, ali ona sada raste. Sve više primalaca McDonald’s franšize u Švedskoj se pridružuje ovoj inicijativi i, umesto trave, oko restorana sade cveće i biljke koje su važne za dobrobit divljih pčela – rekli su u ovoj kompaniji.
Kristofer Ronblad (Christoffer Ronnblad), direktor marketinga McDonald's Švedska, izjavio je da u svojoj mreži imaju mnogo istinski posvećenih primalaca franšize koji doprinose održivom radu McDonald's-a te da je dobro što mogu da iskoriste veličinu franšizne mreže da bi se promovisala ideja košnica na krovovima restorana.
Ostaje da se vidi da li će još neki primaoci ove franšize u svetu krenuti sličnim putem ili, pak, osmisliti još nešto kreativnije.

POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Američki lanac picerija Pizza Hut stiže u Hrvatsku, a u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Počelo je s proizvodnjom kraft piva. Danas je Točionica zaokružen ugostiteljski koncept. Osim što je poznata po pivu, burgerima i kafama, sada se pozicionira i kao sistem koji nudi franšizu.
Zagrebački fast-casual lanac Koykan World Food namerava da ubrza franšizni razvoj te kreće u kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Mikro franšiza na rate
Kako stupiti u kontakt za FRANŠIZU, zainteresovana,
Belgijska poslastica u Beogradu
koji su uslovi za dibijanje fransize
Franšiza s ukusom cimeta
dobar dan. Da li neko zna kako nabaviti fransizu Cinabona za Srbiju?
„Ukusne krofne“ u Sarajevu
Interesuje me fransiza za Tasty Donuts&Coffee u Srbiji i koji su uslovi. Hvala
Mikro franšiza na rate
Da li ga ima u Srbiji..???
Otvoreni za nova tržišta
Ovo je super
U Burger Kingu kraljuje franšiza
Extra clanak
Belgijska poslastica u Beogradu
Belgijski vafli su nesto u cemu uzivam kad god putujem i ne samo u Belgiju :). tako mi je drago da su od skoro i u Beogradu. Bicu redovan gost ovih barova i favorit su mi sa...